AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #1 Skrevet 16. mars 2018 Har nylig flyttet og skal bestille meg strøm, men får bare avslag fra kraft leverandører... pga jeg har en del gjeld og betalingsanmerkninger. Har begynt å rydde opp men er Såppas høy gjeld at det tar tid... noen råd å få? Strøm må jeg ha😞 Anonymkode: cf88a...bb7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #2 Skrevet 16. mars 2018 De kan strengt tatt ikke nekte å levere til deg, men de kan kreve at du betaler forskudd (gjerne en del tusen) før de kobler deg til. Men å nekte å levere, det kan de ikke. Her må du bare ringe ned, eller evt møte opp personlig på kontoret til selskapet og forklare situasjonen. Anonymkode: 1b35a...410
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #3 Skrevet 16. mars 2018 Det er leveringsplikt på strøm, men det kan hende at du må få fra nettleverandøren din. Det er mye dyrere enn kraftleverandører, men strøm må du få fra ett eller annet sted. Jeg fikk ikke lov til å sette over strømmen til Hafslund, men Norgesenergi sa ja da jeg skulle ha strøm på en person til (jeg har hatt Norgesenergi noen år nå, så de vet at jeg betaler selv om jeg har betalingsanmerkninger) Anonymkode: 22630...aae 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #4 Skrevet 17. mars 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er leveringsplikt på strøm, men det kan hende at du må få fra nettleverandøren din. Det er mye dyrere enn kraftleverandører, men strøm må du få fra ett eller annet sted. Jeg fikk ikke lov til å sette over strømmen til Hafslund, men Norgesenergi sa ja da jeg skulle ha strøm på en person til (jeg har hatt Norgesenergi noen år nå, så de vet at jeg betaler selv om jeg har betalingsanmerkninger) Anonymkode: 22630...aae Strøm på en person til? Hva mener du med Det? Anonymkode: c4ea8...4a7
isw Skrevet 17. mars 2018 #5 Skrevet 17. mars 2018 I mange tilfeller må man velge leveringsplikt-produktet til man beviser at man betaler for seg. Det er 10-15 øre pr kwh dyrere enn de rimeligste tilbudene.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #6 Skrevet 17. mars 2018 10 timer siden, isw skrev: I mange tilfeller må man velge leveringsplikt-produktet til man beviser at man betaler for seg. Det er 10-15 øre pr kwh dyrere enn de rimeligste tilbudene. De som leverer nettleien skal kunne levere strøm ab. Selv om man har betalingsanm. Fjordkraft og Norges energi f. Eks kan gi avslag. Hilsen en som jobber i strømbransjen Anonymkode: 14f7b...8fa
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #7 Skrevet 18. mars 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Strøm på en person til? Hva mener du med Det? Anonymkode: c4ea8...4a7 Jeg skal ha min strøm på meg og så la jeg til en adresse til som jeg skal betale strøm til. Anonymkode: 22630...aae
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #8 Skrevet 18. mars 2018 På 16.3.2018 den 18.13, AnonymBruker skrev: Har nylig flyttet og skal bestille meg strøm, men får bare avslag fra kraft leverandører... pga jeg har en del gjeld og betalingsanmerkninger. Har begynt å rydde opp men er Såppas høy gjeld at det tar tid... noen råd å få? Strøm må jeg ha😞 Anonymkode: cf88a...bb7 Du får ikke bestille strøm fra andre enn der hvor du bor. Altså kan du ikke velge fritt. Pliktlevering gjelder. Skylder du penger til strømleverandøren du sogner til, så kan du i verste fall få en betalingsboks du kå putte penger på før du får strøm. Anonymkode: bc53a...515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå