Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

et dyr?

Anonymkode: 5a19e...6f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har avlivd mange om det teller som drap.

Anonymkode: 6d687...f09

Skrevet

Ikke på "gøy", bare dersom det hadde vært mest skånsomt for dyret, eller jeg trengte mat.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, makter ikke engang å drepe edderkopper.

Anonymkode: e5b7b...9f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: ccccd...d98

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, FactsOverFeelings said:

Ikke på "gøy", bare dersom det hadde vært mest skånsomt for dyret, eller jeg trengte mat.

Om du ikke trengte mat, så ville du ikke drept et dyr? Litt av grunnen til at jeg spør er at jeg har innsett at man ikke trenger drepe dyr for å leve sunt og godt, så jeg lurer på om vi har noen moralske grunner til å drepe dyr. Om vi kan leve veldig sunt på planter, hva er den moralske grun til å drepe dyr?

Gjest making.a.mess
Skrevet

Som i å skyte under jakt, ja. Har heller ikke noe problem med å vomme ut eller flå.  Sånn er verden. Mennesker er rovdyr.  Litt for dumt å tro at kjøttet vokser i butikken.. 

Eller drepe fordi dyret er skadet og bør få slippe. 

Gjest making.a.mess
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke trengte mat, så ville du ikke drept et dyr? Litt av grunnen til at jeg spør er at jeg har innsett at man ikke trenger drepe dyr for å leve sunt og godt, så jeg lurer på om vi har noen moralske grunner til å drepe dyr. Om vi kan leve veldig sunt på planter, hva er den moralske grun til å drepe dyr?

Kjære deg. Om alle dyr og mennesker skulle leve vegetarisk så hadde vi hatt et problem ettersom det stadig blir mindre dyrket mark..  dessuten skal man ikke tukle med næringskjeden som har vært slik i millioner av år. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for gøy, men hvis jeg trengte mat eller dersom dyret var en trussel for meg: selvfølgelig. 

Anonymkode: b8288...11b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om vi kan leve veldig sunt på planter, hva er den moralske grun til å drepe dyr?

Uvitenhet og beastiality. Om alle hadde visst og blitt opplært til plantebasert kost hadde det ikke vært noe problem, og vi hadde ikke slaktet dyr for å spise de. Men som en del av djevelens agenda har vi blitt hjernevasket gjennom århundrer til å bli mer og mer avhengig av kjøtt, lite forstår mannen i gata om at følelsene fra dette dyret under drapstidspunkt overføres til mennesket, og derfor er det krig og psykiske og fysiske sykdommer i fleng i verden i dag, akuratt sånn djevelen vil ha det.

Veldig veldig mange syntes det er umorlask å drepe dyr, men fordi vi ikke er opplært til noe annet, og det er enklere å gå å kjøpe seg en pakke pølser eller kjøttdeig på butikken enn å kjøpe 14 grønnsaker og sette sammen noe vegetarmat  , fordi vi er mer vant med smaken av kjøtt og syntes da planter blir et slit å spise, så gidder ikke folk å endre kurs.
Det er av ren vane og hjernevask rett og slett.

Anonymkode: f5202...6d1

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, makter ikke engang å drepe edderkopper.

Anonymkode: e5b7b...9f3

Se der. Vi er flere ja :) litt hippisjeler tenker jeg. Nei, å drepe dyr er noe jeg aldri ville klart. Ser likevel at det er av hensyn til dyrets lidelser noen ganger. Da må en jo bare, men er utrolig glad for at jeg ikke har havnet i den situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Som i å skyte under jakt, ja. Har heller ikke noe problem med å vomme ut eller flå.  Sånn er verden. Mennesker er rovdyr.  Litt for dumt å tro at kjøttet vokser i butikken.. 

Mennesker er ikke rovdyr. Vi har flate tenner som alle andre planteetere.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har vært på harejakt og for tiden tar jeg jaktprøven for storvilt.

Anonymkode: bd43f...507

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mrs.Purdey said:

Men du er et intellektuelt menneske som er i stand til å forstå dyr og deres følelser. Du er mer enn et dumt rovdyr som jakter uten ettertanke. Du vet at dyrene du dreper er levende, bevisste vesener. Du er en skapning som er intelligent nok til å sette sammen et kosthold av planter, der du ikke trenger drepe dyr dummere enn deg selv

Just now, Mrs.Purdey said:

Kjære deg. Om alle dyr og mennesker skulle leve vegetarisk så hadde vi hatt et problem ettersom det stadig blir mindre dyrket mark..  dessuten skal man ikke tukle med næringskjeden som har vært slik i millioner av år. 

Hvilken næringskjede? Hvilken næringskjede fører til at det finnes flere høner enn mennesker i verden? Å spise dyr fra industri er ikke en næringskjede, det er en mutant

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? said:

Se der. Vi er flere ja :) litt hippisjeler tenker jeg. Nei, å drepe dyr er noe jeg aldri ville klart. Ser likevel at det er av hensyn til dyrets lidelser noen ganger. Da må en jo bare, men er utrolig glad for at jeg ikke har havnet i den situasjonen.

Er du veganer?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du veganer?

Jeg liker ikke å spise kjøtt, det byr meg mot:) det er bare ikke godt. Men veganer er jeg nok ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? said:

Jeg liker ikke å spise kjøtt, det byr meg mot:) det er bare ikke godt. Men veganer er jeg nok ikke. 

Dyr er levende, bevisste vesener med følelser, så unormalen er at man føler seg ok med å spsie de, spør du meg

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Kun i nødverge om jeg for eksempel ble angrepet av et farlig dyr, så kunne jeg skutt.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker er ikke rovdyr. Vi har flate tenner som alle andre planteetere.

Mennesker er omnivore. Nei, vi er ikke planteetere. Kjøtt er grunnen til at vi har utviklet så stor hjerne. Hadde forfedrene våre kun levd på planter hadde ikke det vært mulig.

Og nei, vi har ikke flate tenner. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dyr er levende, bevisste vesener med følelser, så unormalen er at man føler seg ok med å spsie de, spør du meg

Jeg vet ikke helt. Vil ikke dømme noen som spiser kjøtt. Det er bare ikke noe for MEG fordi jeg er veldig glad i dyr og bor på småbruk hvor dyra IKKE blir slaktet! Tror kanskje det har noe med nærheten til dyra. Hva jeg ser av deres kroppsspråk og blikk. At de faktisk kommuniserer. Og så var det farfar som fortalte at de slaktet kaninen hans under krigen :P det gjorde inntrykk på et barn. Han sanket mat til den og elsket den pelsdotten så mye. Jeg ble vel litt hjernevasket der allerede :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...