Gå til innhold

ADHD utredning - lang ventetid, alternativer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
 Jeg er en dame i 20-årene som har slitt enormt med konsentrasjon gjennom hele livet, og har endelig samlet mot og vilje til å sette igang med utredning av ADHD. Motivasjonen er å kunne få på plass studiekompetansen og komme igang med studier.
Nå har jeg fått time på Lovisenberg, men dessverre ikke før slutten av August. Det var forventet at det kom til å ta tid, men aberet her er selvfølgelig at jeg ikke er i nærheten av ferdig før høsten, og dermed ikke får brukt denne høsten så konstruktivt som jeg hadde håpet ift å ta opp fag. Jeg vil nødig melde meg på igjen, og atter en gang bli skuffet over å ikke få det til.

Derfor har jeg tittet litt på muligheter i det private og ser at det er flere steder som tilbyr utredning - men det er vanskelig å estimere hvor lang tid det vil ta, og hvor mye det vil koste.

Finnes det noen her som har erfaring med utredning hos Psykia/Tilsvarende private tilbud? Hvor mye kostet det, hvor lang tid tok det?

Etter hva jeg har skjønt er det visse ting som kan gjøre prosessen både lengre og kortere, så litt tilleggsinfo:
- Jeg har aldri hatt rusproblematikk og kan avlegge rene prøver dersom det blir etterspurt
- Jeg og nær familie er enige om at symptomer har vært tilstede fra tidlig alder og frem til dags dato
- Flere nære familiemedlemmer har diagnosen.

Håper på svar!

Anonymkode: ecac4...a4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i DPS. Få henvisning til psykiatrer som spesialiserer seg. Og så trenger du nevropsykolog for å diagnostisere.

Psykiatreren diagnostiserte meg på 15 minutter med ADHD til tross for at nevrospyskolog konkluderte med at det hadde jeg ikke (var innenfor normalområdet på alle testene).

Rusproblematikk er uproblematisk. Fikk bøtter med ritalin, ritalin xr og concerta (type 6 måneders forbruk hver måned over et år). Bygde meg et tårn med pilleesker. Psykiatreren brydde seg ikke om taushetsplikt og fortale om amfetaminmisbrukende pasienter som han vurderte å forskrive amfetamin til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...