Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mor er i permisjon og skal tilbake i turnus jobb. Jobber en dagvakt i uken på 12 uker. Jobber mest kvelder og helger. Stillingsstørrelse er på 50 %.  Mor ønsker og være hjemme med barnet så hun kan oppleve denne tiden sammen med barnet siden hun bare jobber kveld og helger. Far jobber 100% ++ far ønsker heller ikke å ta en dag permisjon i uken for og være med barnet mens mor er på jobb. Mor mottar kontantstøtte og får hjelp til barnevakt 1 dag i uken mens mor er på jobb. Far mener allikevel at kontantstøtten skal deles i fellesskapet selv om mor er hjemme på dagtid med barnet. 

Hva mener dere?

Anonymkode: c7e02...994

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at kontantstøtten brukes på samme måte som en lønn ville gjort. Kontantstøtten dekker vel noe av inntektstapet?

Anonymkode: 0751b...836

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mor må ta ekstravakter om det skal veies opp til kontantstøtten så null garantier for at lønnen er den samme som kontantstøtten.  Mor vil ikke kunne se barnet like ofte som far om hun velger barnehage da mor går på jobb når barnet blir hentet av far. På denne måten kan mor være hjemme med barnet en å sende barnet i barnehage. Far taper ikke noe siden utgiftene betales likt.  Far er eiger av huset og betaler huslån selv. Går barnet i barnehage har ikke mor noe igjen av lønnen mens far har mye mer selv om far betaler huslån.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mor er i permisjon og skal tilbake i turnus jobb. Jobber en dagvakt i uken på 12 uker. Jobber mest kvelder og helger. Stillingsstørrelse er på 50 %.  Mor ønsker og være hjemme med barnet så hun kan oppleve denne tiden sammen med barnet siden hun bare jobber kveld og helger. Far jobber 100% ++ far ønsker heller ikke å ta en dag permisjon i uken for og være med barnet mens mor er på jobb. Mor mottar kontantstøtte og får hjelp til barnevakt 1 dag i uken mens mor er på jobb. Far mener allikevel at kontantstøtten skal deles i fellesskapet selv om mor er hjemme på dagtid med barnet. 

Hva mener dere?

Når to voksne mennesker har klart å lage og å få barn sammen, så er det horibelt at de ikke klarer å enes om noe så enkelt som hvordan kontantstøtten skal fordeles. 

Vi må nesten få vite hvilke inntekter ellers familien har og også hvilke utgifter intektene blir fordelt på. 

Innlegg av denen typen er bare flaue. 

Anonymkode: 0701f...337

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kontantstøtten skal gå til den som er hjemme med barnet og som taper inntekt. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 67e7a...d3f

• Liker 4
Skrevet

Kontantstøtten er ment for å være en erstatning for tapt inntekt for den som velger å være hjemme med barnet sitt fremfor å sende det i barnehage. Far gidder ikke være hjemme, altså går disse pengene til mor. Case closed.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Miss moneypenny said:

Kontantstøtten er ment for å være en erstatning for tapt inntekt for den som velger å være hjemme med barnet sitt fremfor å sende det i barnehage. Far gidder ikke være hjemme, altså går disse pengene til mor. Case closed.

Dette. Pluss: Far er en dust.

Anonymkode: 1ebd3...500

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Pluss: Far er en dust.

Anonymkode: 1ebd3...500

Definitivt!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er kontantstøtten til den som går hjemme! Kjære vene. 

Her er jeg ufør, og taper ingenting på å gå hjemme med barnet. Kontantstøtten er likevel min. Den brukes blant annet på hjemmehjelp, vaskebyrå, hjemlevering av mat etc, fordi jeg orker mindre av mine daglige oppgaver når jeg tar meg av barnet i tillegg. Kontantstøtten ser vi begge på som min "lønn" for at jeg risikerer dårligere helse av å ha barnet fulltid hjemme. 

Anonymkode: f4d93...cb2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går vel til de som måtte befinne seg o hjemmet med barnet. Det ligger jo i ordet "støtte" til dem som går hjemme med barn. Kompenserer for noe av lønnen som går tapt. Gir folk en sjanse til å kunne være hjemme med barn et år til ♡ 

Anonymkode: 7a4c0...bac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...