Gå til innhold

Liten badebalje?

Elle Melle

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man får kjøpt små badebaljer?

Jeg synes alle baljene rundt omkring til babyer er så svære...

Er det ingen som selger små baljer som passer den første tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har riktignok aldri badet et spebarn, men på Babyshop har jeg sett en dyp, smal balje beregnet nettopp på disse barna. Kostet ca. 300 kroner tror jeg.

(La merke til den fordi "patenten" virket smart. Utformingen av baljen gjør at barnet ikke havner under vann selv om man skulle miste taket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fimlene

Det var anbefalt å bruke ei bøtte fordi det gir mest trygghet for babyen da det ligner slik den lå i magen. Det er utviklet et slikt design også, men er jo mye dyrere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være Tummy Tub ? http://www.tummytub.no/

Vi har nettopp kjøpt en selv, som vi håper på å få tatt i bruk snart (termin var på søndag).

Synes den virker veldig grei, så håper babyen kommer til å like den også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema 1000 har jo et bredt utvalg av baljer i alle fasonger og farger. Har forøvrig hørt at det er like greit å kjøpe en vanlig vaskebøtte til 10 kr som å kjøpe disse Tummy Tub'ene (de har jo fasong som bøtter...).

Selv hadde jeg stellekommode med badekar på toppen. Flotte greier - bortsett fra at han måtte få ny badebalje fra Rema (til kr 56,-) i 3-måneders gave... (for badekaret var blitt for lite). Da ser jeg for meg at disse Tummy Tub'ene må bli for små enda tidligere. Eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker TummyTub, og nå er gutten 5 mnd og passer flott i den. Tror nok vi kommer til å bruke den til han sitter stødig selv. Da går vi over til en større balje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det er så vanskelig å komme til og få vasket i de bøttene? Er det ikke det altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Ikeabaljen er svær på vårt lille bad.

Kjøpte den minste jeg fant i butikken, og den var det såvidt plass til på vaskemaskinen (der vi skal ha stellebordet). Den så mindre ut i butikken... :ler:

Kanskje vi bare bruker vasken i begynnelsen, vi får se. Nå har vi i alle fall en balje som ikke kostet all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en "gammel" dame og har fine svart/hvit bilder av meg selv som spedbarn i skurebøtta - rumpa ned og tærna sånn nesten i munn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på ferie i sommer,var det en kvinne som hadde med seg en slik "tummytub" (hvis det var det den het) i dusjen på skolen hvor vi kunne dusje og slik. Denne badet hun babyen sin i... Så helt genial ut, og veldig grei å ha med seg.... Tror det må bli en sånn når og hvis det blir barn snart.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...