AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #1 Skrevet 16. mars 2018 Hei, jeg håper noen kan gi meg noen gode råd her. Hodebunnen min har blitt skikkelig tørr, den klør og flasser. Noen ganger har jeg også opplevd at det er litt blod der. Håret mitt har også blitt veldig tørt, og jeg mister flere hårstrå enn jeg bruker å gjøre når jeg dusjer, børster håret osv. (kan miste over 20 hårstrå når jeg vasker håret for eksempel). Er det normalt å miste mer når man har tørt hår?? Det har vært sånn i flere dager nå, og jeg har ikke byttet noen produkt annet enn ny balsam jeg prøvde for flere dager siden (sluttet å bruke den etter håret ble så tørt), så skjønner ikke hva det skyldes. Bruker også allerede shampoo beregnet på tørt hår. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: afaea...7fa
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #2 Skrevet 16. mars 2018 Det er normalt å miste 100, ikke bare 20. Du må styrke kroppen med vitaminer, bruke nøytral, gjerne baby sjampo, kjøpe A-vitamin krem på apoteket og smøre forsiktig på de stedene du har skrapt. Les kjerringsråd, lag hjemme masker for hodebunn, som litt oppvarmet olivenolje f.eks. Hvis du pleier å reise til Sverige, gå til en spesielt der som heter trichologist (hodebunn og hår spesialist). I Norge har vi ikke trochologist tror jeg, men kun dermatolog, men det er lurt å bestille en time der også. Det er en frisørsalong i Bergen Sentrum som har kontakt med trochologist i Sverige, de undersøker hodebunn, filmer og sender opptaket. Du får et raskt svar. Anonymkode: c194b...296
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #3 Skrevet 16. mars 2018 P.S. Du skikkert finner en trikolog spesielt der du bor https://www.apollohair.no/behandling/trikologi/ jeg ser de også har i Stavanger. Kontakt dem og spør, mulig de anbefaler en spesialist der du bor? https://www.facebook.com/gronnestadharklinikk/ Anonymkode: c194b...296
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #4 Skrevet 16. mars 2018 Ja vet at det er normalt å miste 100 hårstrå hver dag, men det er jo gjennom hele dagen så jeg synes det er litt mye å miste over 20 bare jeg vasker håret.. Takk for tips, tror ikke jeg har råd til trikolog akkurat nå men skal se på det andre Anonymkode: afaea...7fa
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #5 Skrevet 16. mars 2018 Når hodebunnen min blir sånn pleier jeg å smøre den inn med en skikkelig feit krem eller matolje, og sove med det i. Vasker det ut dagen etter og da føles hodebunnen mye bedre. Anonymkode: 5f650...e2c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #6 Skrevet 17. mars 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Når hodebunnen min blir sånn pleier jeg å smøre den inn med en skikkelig feit krem eller matolje, og sove med det i. Vasker det ut dagen etter og da føles hodebunnen mye bedre. Anonymkode: 5f650...e2c Takk Sov med olje i håret og det ble mindre tørt. Mister fortsatt mange hårstrå når jeg vasker håret da, så håper det blir bedre snart.. Noen som vet om det er normalt å gjøre det hvis hodebunnen er tørr? Anonymkode: afaea...7fa
Sphynx Skrevet 17. mars 2018 #7 Skrevet 17. mars 2018 Kan være shampooen du reagerer på. Jeg blir sånn av feil type shampoo, men jeg har også veldig dehydrert hud da, får ikke i meg nok vann osv. Kan være du går for mye med lue også?
wahaj Skrevet 17. mars 2018 #8 Skrevet 17. mars 2018 Sliter selv med tørr hodebunn, mye kløe. Fikk anbefalt en shampoo på apoteket til 195 kr. Brukt den 2 ganger nå, og syns faktisk den hjelper mot kløen. Denne: https://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-kerium-extra-gentle-sjampo-400ml-890039p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå