Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

What women REALLY want: To marry a rich man and stay at home with the children

Most women still prefer to marry a man who earns more money than they do and would stay at home with their children if they could afford it, according to a survey published yesterday.

Despite years of equality campaigning and advances for women in the workplace, 64 per cent said they aspire to find a husband who brings home a larger pay packet than they do. None wanted to marry a man who earned less.
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1345520/What-women-REALLY-want-To-marry-rich-man-stay-home-children.html

Unemployed Men Undesirable To Women, “It’s Just Lunch” Survey Finds

Of the 925 single women surveyed, 75 percent said they’d have a problem with dating someone without a job. Only 4 percent of respondents asked whether they would go out with an unemployed man answered “of course.”
https://www.huffingtonpost.com/2012/06/28/unemployed-men-survey-its-just-lunch_n_1631289.html

Dette er fra Storbritannia, hvor forholdene (likestilling, lønnsnivå, kultur) i stor grad er den samme som her i Norge.

Kvinner vil ikke ha en mann som utfyller dem på samme måte som en mann drømmer om en kvinne som han og hun kan bli til et "vi" med, ikke bare et par, men som det så bibelsk heter, bli til et kjød med, slik at der ikke er noe du og jeg, men et vi. Kvinner jakter istedet på status og gode gener. Kvinner har ikke samme forhold til kjærligheten som vi menn har. For oss menn er kjærligheten et helt liv. For kvinner er den her og nå. Hva hun føler her og nå har ikke noe å si om to dager, da hun føler noe annet. Jo før du innser dette som mann, jo bedre. Da slipper du å gå på smeller, bli utnyttet og tråkket på.

Anonymkode: 71354...fc7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lol; Oppsummerer alt jeg har å si til deg og innlegget ditt 

Endret av Nappetass1
  • Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nappetass1 skrev:

Lol. Oppsummerer alt jeg har å si til deg og innlegget ditt 

Du er en kvinne. Det er ikke deg jeg ønsker å nå. Det er de menn som ellers vil bli tråkket på, utnyttet, skuffet, hvis de ikke innser hvordan virkeligheten og kvinners natur faktisk er og fungerer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er vel menn stort sett ute etter å finne seg en ny mamma i et forhold, som kan gjøre alt for dem og som de i tillegg kan pule.

Vet ikke om det er så mye bedre.....

For øvrig er det haugevis av damer som overhodet ikke er interessert i å gå hjemme og slenge, inkl meg........

Anonymkode: 0429c...4d4

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Why Wealthy Divorced Women Don’t Remarry And Men Do

According to a survey of 5000 members of MillionareMatch.com, 83% of divorced men would consider marriage in the next five years, while only 32% of divorced women would do the same.

Female millionaires – despite being equal to their male counterparts – have a huge block against dating a man with less money. Where men take delight in picking up dinners and vacations for their lower-earning spouses, women become resentful that their spouses can’t carry their weight. Which is pretty silly when you are a millionaire with the means to do whatever you want. 
https://www.evanmarckatz.com/blog/marriage/why-wealthy-divorced-women-dont-remarry-and-men-do/

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en kvinne. Det er ikke deg jeg ønsker å nå. Det er de menn som ellers vil bli tråkket på, utnyttet, skuffet, hvis de ikke innser hvordan virkeligheten og kvinners natur faktisk er og fungerer.

Derfor skriver du på kvinneguiden for å nå disse mennene? Få deg en jobb i stedet, du vet jo at det er best.

Anonymkode: 2a0e3...254

• Liker 14
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er fra Storbritannia, hvor forholdene (likestilling, lønnsnivå, kultur) i stor grad er den samme som her i Norge.

Storbritannia ligger svært, svært langt tilbake for skandinaviske land, med tanke på likestilling. Dette til orientering.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor skriver du på kvinneguiden for å nå disse mennene? Få deg en jobb i stedet, du vet jo at det er best.

Anonymkode: 2a0e3...254

Hvis du henger deg opp i "kvinne" så får du også vær så god henge deg opp i "guide". Det er ganske få innlegg her som er noen guide til noe som helst. Du trenger ikke bekymre deg for meg, hverken på den ene eller andre måten. Men din omtanke er rørende.

• Liker 1
Gjest N-Nøff
Skrevet

Ja, jeg vet. De lykkeligste kvinnene er faktisk de som er hjemme med barna 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, T-Rex skrev:

Storbritannia ligger svært, svært langt tilbake for skandinaviske land, med tanke på likestilling. Dette til orientering.

Nei, de har ganske lik utvikling når det gjelder likestilling. Jeg har vært der. Flere ganger. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, de har ganske lik utvikling når det gjelder likestilling. 

Feil. Jeg har vært der og jobbet i et mannsdominert yrke. Jeg vet.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Neinøff said:

Moroklumpen!

• Liker 2
Gjest N-Nøff
Skrevet
2 minutter siden, T-Rex skrev:

Moroklumpen!

Neida!:) Studier viser det, husker de ikke nå, men det er faktisk sånn. 

Rart hvordan man, uansett hva man gjør, ikke greier å vri seg unna biologien ;)

Skrevet
Just now, Neinøff said:

Neida!:) Studier viser det, husker de ikke nå, men det er faktisk sånn. 

Rart hvordan man, uansett hva man gjør, ikke greier å vri seg unna biologien ;)

Du får lese litt kvinnelitteratur, skrevet av kvinner som var hjemmeværende mødre i den tiden dette var det eneste saliggjørende.

Og en ting er at det kan føles godt å ha god tid til småbarn, en annen sak er når du som pensjonstaper ender opp i (bokstavelig talt) uføre, og er skilt. Da er det ikke så festlig lenger.

• Liker 10
Gjest N-Nøff
Skrevet
1 minutt siden, T-Rex skrev:

Du får lese litt kvinnelitteratur, skrevet av kvinner som var hjemmeværende mødre i den tiden dette var det eneste saliggjørende.

Og en ting er at det kan føles godt å ha god tid til småbarn, en annen sak er når du som pensjonstaper ender opp i (bokstavelig talt) uføre, og er skilt. Da er det ikke så festlig lenger.

Slik samfunnet fungerer idag så er det helt sant at det lønner seg å arbeide. men husk at forelderen får kontantstøtte, som gir pensjonspoeng.

Gjest GiftMann38
Skrevet
10 minutter siden, Neinøff said:

Min kone er helt enig med deg. Vi får nummer 2 om knapt to måneder og da kommer hun til å være hjemme i 2 år. Hun elsker det og kommer sannsynligvis til å prøve å jobbe 40%-50% som lege når hun kommer tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner jakter istedet på status og gode gener. Kvinner har ikke samme forhold til kjærligheten som vi menn har. For oss menn er kjærligheten et helt liv. For kvinner er den her og nå. Hva hun føler her og nå har ikke noe å si om to dager, da hun føler noe annet. Jo før du innser dette som mann, jo bedre. Da slipper du å gå på smeller, bli utnyttet og tråkket på.

Hva er det som får oppegående?? folk til å generalisere så bredt? Stopper de aldri opp og tenker, dette her er totalt blåst?

Anonymkode: ed5a8...515

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg være helt ærlig, så ja - det ville vært en drømme situasjon for meg om mannen tjente nok til at jeg kunne hatt fullt fokus på barna. 

Men nå forelsket jeg meg i en mann som har en helt vanlig jobb med en helt vanlig lønn. Derfor jobber jeg også fullt, og når jeg først jobber så skal jeg gjøre det bra og være best på det jeg driver med. Derfor har jeg endt opp som en karriærekvinne i lederstiling selv om jeg innerst inne kunne tenke meg å være husmor på fulltid. Og er godt fornøyd med valget mitt.

Så kjærligheten trumfet altså her hvertfall! 

Anonymkode: f867d...493

• Liker 1
Skrevet

For meg ville det å være hjemmeværende husmor tilsvare et mareritt jeg ikke kunne våkne fra. Tviler ikke på at mange er svært fornøyd med det livet, men det er naivt å tro at det ikke fins de der ute som angrer. Livet er ikke "one size fits all"

• Liker 7
Skrevet

Ts, Huffington post artikkelen du refererer til i hovedinnlegget sier det motsatte av det du påstår: 

"The women interviewed for the press release didn’t mention anything about conforming to traditional gender roles when asked to explain the results. Instead, they said they were concerned that they might end up having to support an unemployed man. They also said they didn’t want their own activities to be limited by someone else’s job status and potential financial limitations. One women quoted in the press release reflected that a job was a sign that a man was involved in something, which could indicate a desire for a partner who is active and purposeful, rather than one who would take on the traditional role of the sole breadwinner."

Another study published last year found that German women increasingly look for men with salaries similar to their own. The reason, again, wasn’t that the women wanted a man to take care of them. Instead participants reported that they wanted a mate with equal earning power to avoid the conflict they foresaw arising if their male partners felt insecure about them earning more.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...