AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #1 Skrevet 16. mars 2018 Samboern kommer seg sjelden opp til rett tid om morgenen og det ender ofte med at han må haste avgårde på jobb i siste liten. Han har flere ulike alarmer på, men greier enten å overse dem eller så skrur han dem av, og legger seg ned igjen. Hender også noen ganger at han vokner av alarmen til slutt, går på do, og kommer og legger seg igjen. Gjentagende har han blitt snurt på meg for at jeg ikke vekker han godt nok. Feks idag, jeg prøvde å vekke han etter han hadde kommet og lagt seg igjen, og han sier at han står ikke opp før jeg gjør det, fordi det er så umotiverende å stå opp alene når jeg ligger under dyna og kan sove en time til. Dette har skjedd flere ganger, så jeg blir sur, står opp og gjør meg klar til å kjøre han til toget (som var vår avtale, fordi vi har bare en bil, og jeg trengte bilen idag pga en avtale). Jeg står klar og påkledd i gangen iløpet av 3 minutter. Og jeg må vente på han i noen minutter før han er klar. Underveis i bilen begynner han å klage på at jeg ille stiller opp for han og at han terenger hjelp om morgenen til å stå opp. Jeg sier at jeg hjelper jo, men enten reagerer han ikke eller så går han bare og legger seg igjen. Og da ber han jo om å forsove seg. Jeg mener jeg ikke trenger å stå opp før jeg må, som i dette tilfellet var når keg skal kjøre han. Han mente jeg skulle stå opp med han og holde han med selskap og at set gir han mer motivasjon til å tå opp. Jeg er forferdelig uenig. Og det ender opp i en kjempekrangel i bilen hvor han til slutt nekter meg bilen, snur bilen midt i gata, kjører meg hjem som et svin på veien, og kjører bilen sin til jobb i sinne. Det er hans bil, greit nok det, men jeg blir sint fordi vi hadde en en avtale om at bilen skulle jeg ha idag, og jeg føler han bruker den som pressmiddel fordi han vet at jeg trengte den. Forsvarer seg da med at han tok bilen fordi jeg ikke greide å være rolig i bilen. For meg har dette null sammenheng...vi stod på togstasjonen og han hadde rukket toget med god margin. Men forsvarer seg igjen med at han hadde ikke kjøpt billett og mener han ikke hadde rukket toget. Noe som er helt feil. Jeg er så lei av å skal være avhengig av hans humør for å låne bilen eller ikke. Slike ting som dette har skjedd før: han nekter meg bilen fordi han er sur på meg pga et eller annet. Jeg har sagt ting idag jeg virkelig ikke burde, men jeg ble så forbanna på oppførselen hans at jeg greide ikke holde det inni meg. Nå må avtalen med lege avlyses fordi jeg ikke har bil, og det er alt for langt å gå. Hvem er urimelig her? Har han rett til å bli så sint? Vi har avtalt at vi skal bare ha 1 bil dette året her pga økonomi, selv om bilen står i hans navn og han betaler forsikringer osv. Men så er det han som bruker den 9 av 10 dager også. Burde kjøpe meg egen bil. Men da finner han sikkert bare et eller annet annet som jeg trenger som han beslaglegger om han blir sur nok. Jeg er enda forbanna, og greier ikke roe meg. Jeg synes han er utrolig barnlig og greier virkelig ikke se fornuftens hans side av saken, selv om jeg prøver hardt. Skjønner følelsene, sa det kan være frustrerende å ikke få hjelp når man trenger det. Men et sted må det da være en grense. Han er en voksen mann, snart 30 år. Ingen tenåring lenger. Og han kommer seg opp selv dager jeg er bortreist....så det er ikke der problemet ligger.... huff. Anonymkode: 3b192...9a3 18
Gjest Anthrax Skrevet 16. mars 2018 #2 Skrevet 16. mars 2018 La han sove. Og bruk offentlig transport. La han seile sin egen sjø til han får konsekvenser på jobben av sin tåpelige oppførsel. Jeg hadde aldri godtatt å være vekkerklokka til samboer - voksne folk!
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 16. mars 2018 For en drittunge. Anonymkode: 62ea0...a34 50
Populært innlegg Vegglampe Skrevet 16. mars 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 16. mars 2018 Du har en stor baby i hus TS. 60 1
Sofus21 Skrevet 16. mars 2018 #5 Skrevet 16. mars 2018 Noen menn har rett og slett bare skikkelig problemer med å stå opp. Min er også en av de. Har funnet ut at det beste for forholdet vårt er hvis jeg også står opp kl 06, rett og slett bare fordi jeg vet han trenger hjelp. Så fort han har dratt så går jeg tilbake å legger meg. Enkelt og greit! Så står jeg opp et par timer senere. Det skal så lite til, skjønner ikke at du lager et så stort problem ut av det. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #6 Skrevet 16. mars 2018 Hvor gammel er han? 14? Det er ikke ditt ansvar å få ham opp om morgenen. Hva gjorde han før dere flyttet sammen? Han har selv valgt hvor han skal jobbe og hvor han skal bo. Hvis han ikke klarer å stå opp får han finne en jobb som begynner seinere eller flytte nærmere den han har. Både mannen og stesønnen drar hjemmefra klokka 6 for å rekke jobb. Jeg står ikke opp før de er ute av huset. Hvorfor skal jeg stå opp midt på natta når jeg ikke trenger å dra hjemmefra før 08.45? Anonymkode: 40181...f5b 44
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #7 Skrevet 16. mars 2018 Helt sjokka over hvor barnslig han er. Det er ikke ditt ansvar å få han opp Anonymkode: f94f2...218 28
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #8 Skrevet 16. mars 2018 Voksne mennesker får komme seg opp selv. Hvorfor i alle dager skulle ikke du fått sove lenger fordi han må opp? Det gir jo ingen mening! Jeg må opp tidligere enn samboer, han jobber kun kveldsvakter. Så jeg er oppe sju, han er oppe ni. Skal jeg liksom bli sur for det? Nei vet du hva. Jeg krever til og med at 12-åringen min kommer seg opp selv. Om jeg forsover meg, så er det fortsatt 12-åringens ansvar at han har stått opp til rett tid, han kan ikke skylde på at jeg ikke var oppe. Det er da normal innlæring da man er liten. Det du gjør er å slutte fullstendig med å vekke han. Ikke be om bilen heller. Om du står opp, ikke vekk han da heller. La han ta ansvar for seg selv. På tide, når man er voksen. Anonymkode: 96550...02b 31
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #9 Skrevet 16. mars 2018 Han er en stor si at som ikke klarer å ta vare på seg selv. Bruk kollektiv fremover og drit i han om morningen. Det er kun hans ansvar at han kommer seg opp, ikke din. Jeg hadde en eks som kunne finne på å ta fra meg "goder " hvis vi var uenige. Alt fra sjokolade til pc og weekendtur vi skulle på(!). Voksne folk snakker med hver andre, de prøver ikke å trumfe gjennom viljen sin på den måten. Anonymkode: 56161...32c 25
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #10 Skrevet 16. mars 2018 En stor dust som...* ordbok Anonymkode: 56161...32c 4
Gjest hind Skrevet 16. mars 2018 #11 Skrevet 16. mars 2018 Tror aldri jeg har møtt en så barnslig 30-åring! Jøsses. Han må vokse opp, og jeg tror det dummeste du kan gjøre er å bli mammaen hans selv om det er det han vil.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #12 Skrevet 16. mars 2018 Nei, ærlig talt! Dette hadde jeg ikke funnet meg i! Han er ikke tenåringssønnen din som du må få opp liksom. Han er en voksen mann som selv må ta ansvar for at han legger seg tidlig nok til å klare å stå opp dagen etterpå. Kjære vene for en baby. Jeg hadde latt han sove og brukt kollektiv transport. Ev kjøpt en bil om du har mulighet. Eller kanskje bare driti i hele gubben, når han har en sånn oppførsel. Anonymkode: ba900...1db 24
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #13 Skrevet 16. mars 2018 Høres ut som han er en tenåring. Som er vant med at mamma syr puter under armene hans. Hadde dette vært min mann, hadde han våknet godt utpå dagen til tomt hus, og uten bil. Og hadde han prøvd seg på å kjefte på grunn av det skal jeg love at hadde smelt skikkelig. Så TS, slutt å prøve. Vær hard og konsekvent. Ikke gi han rom for denne oppførselen i det hele tatt. Anonymkode: ffc59...4f1 26
viren Skrevet 16. mars 2018 #14 Skrevet 16. mars 2018 Sett deg ned med han og fortell han at det er hans ansvar å stå opp, og ikke din jobb å motivere en voksen mann til å komme seg på jobb i tide. Du kommer til å sove til du må stå opp. Si at du er ferdig med diskusjonen, og ikke er interessert i å høre på surmuling om dette igjen, om han ønsker å fortsette å bo sammen med deg. Han oppfører seg som et barn, og da må man gjøre som med et barn: noen ganger må man bare si hvordan ting skal være, det kommer et tidspunkt hvor det ikke er noe å forhandle om. 14
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #15 Skrevet 16. mars 2018 Om morgenen når man er trøtt og for seint ute er aldri en god tid for å diskutere noen ting som helst. Vent til støvet har lagt seg og ta en rolig samtale der du forklarer han at du ikke kan ha ansvar for at han kommer seg opp om morgen. Du bør også ta opp at det at han straffer deg når han er sur, det er ikke en ok måte å behandle kjæresten sin på. Om han er helt uenig med deg på disse to tingene, så bør du alvorlig vurdere om det er slik du vil ha det fremover. Anonymkode: 4bb2a...b74 21
Roci Skrevet 16. mars 2018 #16 Skrevet 16. mars 2018 14 minutter siden, Sofus21 skrev: Noen menn har rett og slett bare skikkelig problemer med å stå opp. Min er også en av de. Har funnet ut at det beste for forholdet vårt er hvis jeg også står opp kl 06, rett og slett bare fordi jeg vet han trenger hjelp. Så fort han har dratt så går jeg tilbake å legger meg. Enkelt og greit! Så står jeg opp et par timer senere. Det skal så lite til, skjønner ikke at du lager et så stort problem ut av det. Men TS sier jo at han fint klarer å stå opp selv når hun er borte, så da er han jo bare vanskelig. 27
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #17 Skrevet 16. mars 2018 Nei ærlig talt! Han er en voksen mann å klarer da for pokkern å stå opp sjøl. Samboer sliter med å stå opp sjøl, å det hender seg at jeg må dytte på han fordi han sovner igjen etter siste alarmen, men da står han faktisk opp. Det at han går på do og går å legger seg igjen er det rareste jeg har hørt tror jeg. Sånn oppførsel hadde jeg aldri tillat. Å oppføre seg som en trassen unge når man er 30 hører ingen steder hjemme. Å jeg hadde faktisk vurdert å flytte. Sånn nekter jeg å bli behandlet! Om han vil at dere fortsatt skal bo sammen så får han ta ansvar for seg selv, han er voksen å får slutte å sutre! Anonymkode: f0698...082 14
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #18 Skrevet 16. mars 2018 16 minutter siden, Sofus21 skrev: Noen menn har rett og slett bare skikkelig problemer med å stå opp. Min er også en av de. Har funnet ut at det beste for forholdet vårt er hvis jeg også står opp kl 06, rett og slett bare fordi jeg vet han trenger hjelp. Så fort han har dratt så går jeg tilbake å legger meg. Enkelt og greit! Så står jeg opp et par timer senere. Det skal så lite til, skjønner ikke at du lager et så stort problem ut av det. Fordi han oppfører seg som en trassen unge kanskje? Han klarer da helt fint å stå opp når han er alene. Sånn oppførsel hører ingen steder hjemme, man kan ikke som 30 åring stå å sutre seg til ting som en unge. Anonymkode: f0698...082 20
Gjest CamillaCollett Skrevet 16. mars 2018 #19 Skrevet 16. mars 2018 Her må du bare sette foten ned. Han er voksen og får lære seg å komme seg opp selv. Hallo. Jeg er også B-menneske, men har da for veldig mange år siden blitt nødt til å lære å komme meg opp! Det andre er at det ikke er greit å hevne seg ved å ikke la deg låne bilen. Dette her er helt ekstremt barnslig.
skruf Skrevet 16. mars 2018 #20 Skrevet 16. mars 2018 Litermål med kaldt vann hadde jeg seriøst vurdert.. pluss han skulle fått betalt regninga til legen (som du vil få pga du avlyser legetimen på for kort varsel) Tror heller ikke jeg hadde orket å være i et forhold med en så totalt barnslig og urimelig mann. 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå