Gå til innhold

Anonym eller ikke på KG / her, primært denne gruppa?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det har kommet opp i en annen post at det å ikke være anonym her er en uting. Eller i hvertfall hvis profilen her kan kobles med profiler man har på sjekkesteder / apper. Personlig forsøker jeg å være ærlig og opptre med høy integritet (yeah, tryner jeg og innimellom når følelser tar overhånd, er ingen Terminator) og har valgt en profil som er lett å koble, noe jeg nå har fått noen reaksjoner på. Men forøvrig forsøker jeg å skrive reflektert og ikke skrive noe jeg ikke tør stå for. Og når jeg mener / gjør noe feil så tør jeg innrømme det også.

Men hva er egentlig greia med at en del av dere mener det er en uting å være identifiserbar? At jeg "henger" på KG? Jeg bruker dette delvis terapeutisk og delvis til læring og erfaringsutveksling. Men hvorfor mener noen av dere at det er veldig negativt å kunne identifiseres her? Uttrykk som "desperat" og "turn-off" har blitt brukt. Bruker jeg KG feil? Er det janteloven?

Når det gjelder det å bli kjent med personer o.l. så tenker jeg kanskje at det i en del tilfeller er motsatt; at man kan få et bedre (eller riktigere, som også kan være verre selvfølgelig) inntrykk av den personen man snakker med. Hvorfor oppfattes dette som negativt? Er det bare noen som mener det, eller det store flertallet? Noen som vil dele noen argumenter eller data, så kanskje det er på tide med en profiljustering for min del. Nysjerrig.

Og forøvrig; jeg gjør ikke denne linken eksplisitt, selv om det som trigget disse kommentarene var at jeg i en annen post ved ett tilfelle delte en link hit til noe jeg har skrevet om utfordringen med å date voksne kvinner da jeg ble utfordret av en date om jeg var noe mer enn en vitsemaker. Det er eneste gangen jeg selv har gjort linken eksplisitt, og det ble tatt ille opp her i hvertfall. Det større spørsmålet rundt anonymitet og evne/mulighet for å bli igjenkjent er imidlertid mer interessant.

Endret av Kreator
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forsåvidt også interessant om de som bidrar anonymt her deler alder og kjønn, så kanskje man kan få inntrykk av om dette med integritet og ærlighet, muligens koblet med et manglende behov for å framstå som overdrevet maskuniln og perfekt er relatert til kjønn og alder. For min egen del er det jo mer interessant å vite hva damer i 40 årene mener enn de i 20 årene.

Endret av Kreator
Gjest N-Nøff
Skrevet

Jeg synes anonymfunksjonen er ok i samliv og kjærlighet samt helse. Ellers bør den skrus av, det er alt for mange som bruker det til å lure av seg dritt. 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Neinøff said:

Jeg synes anonymfunksjonen er ok i samliv og kjærlighet samt helse. Ellers bør den skrus av, det er alt for mange som bruker det til å lure av seg dritt. 

Takk, et greit innspill, men jeg lurte mer på dette med koblingen til andre arenaer enn her. Det er jo problemfritt å lage en profil her og poste som ikke anonym samtidig som profilen man da poster fra de facto er anonym (ingen relevante koblinger til andre ting). Aha, antar du mener man da i hvertfall har tilgang til posthistorikken så man kan lage seg et bilde av personen. Det kan hjelpe litt for å holde nettrollene litt roligere.

Endret av Kreator
Gjest N-Nøff
Skrevet
1 minutt siden, Kreator skrev:

Takk, et greit innspill, men jeg lurte mer på dette med koblingen til andre arenaer enn her. Det er jo problemfritt å lage en profil her og poste som ikke anonym samtidig som profilen man da poster fra de facto er anonym (ingen relevante koblinger til andre ting). Aha, antar du mener man da i hvertfall har tilgang til posthistorikken så man kan lage seg et bilde av personen. Det kan hjelpe litt for å holde nettrollene litt roligere.

Ja, nettopp. Og man må stå for det man skriver :)

Jeg synes ikke en bruker her kan kobles mot andre ting, men det kommer an på hvor mye man deler. Hvis man sier hvilken bygd man bor i, skriver om utseendet sitt, fargen på huset, hva slags bil man kjører, hvilken hunderase du har, hvor mye du veier osv så kan jo folk tenke "åja, det er henne!"

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
4 hours ago, Kreator said:

Det har kommet opp i en annen post at det å ikke være anonym her er en uting. Eller i hvertfall hvis profilen her kan kobles med profiler man har på sjekkesteder / apper. Personlig forsøker jeg å være ærlig og opptre med høy integritet (yeah, tryner jeg og innimellom når følelser tar overhånd, er ingen Terminator) og har valgt en profil som er lett å koble, noe jeg nå har fått noen reaksjoner på. Men forøvrig forsøker jeg å skrive reflektert og ikke skrive noe jeg ikke tør stå for. Og når jeg mener / gjør noe feil så tør jeg innrømme det også.

Men hva er egentlig greia med at en del av dere mener det er en uting å være identifiserbar? At jeg "henger" på KG? Jeg bruker dette delvis terapeutisk og delvis til læring og erfaringsutveksling. Men hvorfor mener noen av dere at det er veldig negativt å kunne identifiseres her? Uttrykk som "desperat" og "turn-off" har blitt brukt. Bruker jeg KG feil? Er det janteloven?

Jeg så den ene tråden hvor damen sa: "Jeg trenger en tenker" og du linket til innlegg om utfordringer med å date damer i den posisjon hun er i for å vise at du tenker og er reflektert. Et tips jeg vil komme med til deg er å ikke snakke med damer du dater om utfordringene en har som mann. Egentlig burde man ikke snakke om kjønnsdynamikken med kvinner man dater i det hele tatt. Kvinner generelt vet lite om hva som faktisk må til for å være suksessfull når det kommer til det  motsatte kjønn som mann fordi de handlingene en må gjøre, og måten en må tenke på som mann er ikke noe de i like stor grad må forholde seg til i sin virkelighet. For eksempel er det ikke unormalt at en kvinne tror at kjekke menn er populære, og har flere damer etter seg uansett. Attraktive menn er populære og har ikke særlig med problemer i en kvinnes verden, så dersom du skriver side opp og ned med problemer du har, og trenger tips for å løse dem, så signaliserer du egentlig utad at du ikke er en attraktiv mann. Derfor burde du ikke vise damer linker til tråder du skriver for de kommer ikke til å gi deg poeng fordi du klarer å reflektere rundt problemene menn møter på. I en tidlig fase i relasjonen kjenner ikke damen deg så godt, så hvis du skriver ting hun synes er rart når hun ikke stoler på deg enda er ikke det en bra. Alt i alt er det stor risikosport å fortelle damer at du i det hele tatt er på kg. Jeg gjør det ikke fordi jeg er ikke interessert i å bli plasert i en bestemt bås. 

4 hours ago, Kreator said:

Når det gjelder det å bli kjent med personer o.l. så tenker jeg kanskje at det i en del tilfeller er motsatt; at man kan få et bedre (eller riktigere, som også kan være verre selvfølgelig) inntrykk av den personen man snakker med. Hvorfor oppfattes dette som negativt? Er det bare noen som menner det, eller det store flertallet? Noen som vil dele noen argumenter eller data, så kanskje det er på tide med en profiljustering for min del. Nysjerrig.

Hvis du sikter til for eksempel en dame du dater som leser dine innlegg, så handler det igjen litt om at menn og kvinner ikke nødvendigvis har samme virkelighetsoppfatning når det kommer til problemene kjønnene har. Jeg har sett noen av innleggene du skriver om for eksempel tinder, og jeg synes du er ganske spot on med dine beskrivelser. Her er et av problemene damer møter på med tinder. http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/dating-med-tinder-3525265 

"Etter at vi møttes hadde han møtt «omkring» 10 andre damer. Han husket ikke en gang. Der jeg lå, naken med hånden hans på den svette ryggen min, var jeg en av fire han møtte jevnlig. Hva faen?"

Sånn at når vi skriver at menn generelt har lav matchrate er det veldig naturlig for damene å tenke at disse karene kan ikke være særlig attraktive, fordi mennene de treffer på tinder multidater som faen. Dersom damen du dater leser at du skriver om lav matchrate og andre problemer osv så er ikke det noe som vil hjelpe deg fordi hun har ikke nødvendigvis samme virkelighetsoppfatning som det du har. 

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet

Å være offentlig med de fleste meningene sine generelt er en uting. Om noen kan søke deg opp og finne ut omtrent alt du mener i løpet av noen få tastetrykk- så er det en uting. Gjelder ikke bare kg. Om man vil gå ut og bli hørt av flere der alle vet hvem man er, bør man ha en særdeles god grunn til det, og man burde velge ut sine kampsaker. Å være så gjennomsiktig som person er ikke en bra ting. Jeg hadde heller ikke likt om alle kunne søke opp kjæresten mitt sitt navn og finne ut hva han mente om ulike temaer. 

Anonymkode: c48a2...cbf

• Liker 1
Skrevet

Gode innspill Minesveiper og jeg er enig med deg. Det er dessverre milevis mellom hva damer sier de ønsker og hva de faktisk responderer på. Så her gikk jeg nok rett i baret. Basert på de gode innspillene så løsriver jeg også profilene mine snarlig.

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Kreator said:

Gode innspill Minesveiper og jeg er enig med deg. Det er dessverre milevis mellom hva damer sier de ønsker og hva de faktisk responderer på. Så her gikk jeg nok rett i baret. Basert på de gode innspillene så løsriver jeg også profilene mine snarlig.

Ikke forsvinn fra kg da :fnise: Likte innleggene dine jeg. 

Endret av Minesveiper
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Minesveiper said:

Ikke forsvinn fra kg da :fnise: Likte innleggene dine jeg. 

Takker. Aktiviteten min her er som regel omvendt proposjonal med suksessen i datingen, så håper jeg blir mer av og på snart, men så lenge det er noe å lære eller bidra med så planlegger jeg å bidra. :)

Endret av Kreator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...