Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid på nytt etter en spontanabort i januar. Jeg er så redd for å miste en gang til.. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skjønner jeg...klart du er mer redd for å miste nå. Mitt eneste råd er å holde kropp og sinn opptatt i ukene fremover. Det er dessverre ingenting vi kan gjøre fra eller til

Anonymkode: d64ac...ac7

• Liker 4
Skrevet

Jeg mistet første gang jeg var gravid,i uke 8. Da jeg ble gravid igjen hadde jeg blandete følelser. Noen ganger tenkte jeg at jeg ikke kom til å være så uheldig å miste igjen. Andre ganger tenkte jeg at det kanskje var noe galt med meg og kroppen min. Jeg er nå på det tredje svangerskapet etter sa'en. (Uke 17 nå). Og det har gått fint! Du kan ikke gjøre noe til eller fra nå,du er gravid nå, så prøv å nyt det. :) Lykke til videre!!:) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Risikoen for at du skulle abortere var like stor sist, selv om du kanskje ikke var klar over det da. Men risikoen har heller ikke blitt høyere siden sist. Sjansen for at det blir barn av det, er større enn sjansen for abort alt fra den dagen du fikk positiv test. Masse lykke til! Prøv å slapp av og lev så normalt som mulig mens du lar tiden gå.

Statistisk sett vil folk som har 2-3 levende barn ha abortert én gang. Så kanskje dine dager med motgang alt er historie? :)

Anonymkode: c093f...81a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ÅÅÅ! :klem: Det var jeg også. Mistet i uke 8 og ble gravid igjen like etterpå. Jeg blødde da i fra uke 6 til uke 9 trodde alt håp var uten, men her sitter jeg med en frisk og rask baby :) 

Masse lykke til. Håper det ordner seg for deg!

Anonymkode: a9730...796

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk for gode råd og ord ❤️ Dette skal jeg ta godt vare på og se på hvis jeg blir urolig. Jeg lytter til kroppen, og lar den være sjefen de neste månedene 😊

• Liker 4
Skrevet

Det skjønner jeg godt. :klem: Jeg hadde selv en SA i første svangerskap og var som deg veldig nervøs for ny SA i senere svangerskap (det hjalp selvsagt heller ikke at jeg hadde daglige småblødninger hele første trimester, det er virkelig ikke noe man vil se som gravid). Men det gikk veldig bra. Jeg fikk tre barn etter hverandre uten noen ny SA. Mitt beste råd er å prøve å fylle tiden med hyggelige ting slik at man ikke blir sittende og tenke for mye. :) Dette kommer til å gå bra for deg også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å miste en gang er veldig vanlig! Jeg har hatt to MA og en SA (SA i januar) og er nå over 9 uker på vei. Gynekologen min sier de fleste mister en gang eller to og noen ganger vet man det ikke engang, man blør bare litt mye og har ekstra menssmerter tenker en. Bare en SA skal du ikke tenke på, slapp av, kos deg og nyt :) Er det ikke noe galt med deg (PCOS, PCO eller annet) så er sjansen SÅ mye større for at dette går veien enn ikke for deg ;) Lykke til!

Anonymkode: 79acd...cbc

• Liker 1
Skrevet

skjønner deg veldig godt.. Men heldigvis er det faktisk ikke så vanlig å miste to ganger på rad.. Jeg tror du bare må senke skuldrene å nyte graviditeten :) enklere sagt enn gjort. Jeg er førstegangs, og tiden frem til uke 12 var EVIG lang. Jeg blødde mye i tillegg, men det gikk bra. Er nå i uke 26, og nyyyyter graviditeten. Sender en god klem til deg :) 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å miste en gang er veldig vanlig! Jeg har hatt to MA og en SA (SA i januar) og er nå over 9 uker på vei. Gynekologen min sier de fleste mister en gang eller to og noen ganger vet man det ikke engang, man blør bare litt mye og har ekstra menssmerter tenker en. Bare en SA skal du ikke tenke på, slapp av, kos deg og nyt :) Er det ikke noe galt med deg (PCOS, PCO eller annet) så er sjansen SÅ mye større for at dette går veien enn ikke for deg ;) Lykke til!

Anonymkode: 79acd...cbc

Tusen takk for gode ord 😊 Så vidt jeg vet er det ingenting galt med meg.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Forever22 skrev:

skjønner deg veldig godt.. Men heldigvis er det faktisk ikke så vanlig å miste to ganger på rad.. Jeg tror du bare må senke skuldrene å nyte graviditeten :) enklere sagt enn gjort. Jeg er førstegangs, og tiden frem til uke 12 var EVIG lang. Jeg blødde mye i tillegg, men det gikk bra. Er nå i uke 26, og nyyyyter graviditeten. Sender en god klem til deg :) 

Det er godt å høre 😊 Tusen takk 😄

Skrevet
På 16.3.2018 den 7.49, hotfudge skrev:

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid på nytt etter en spontanabort i januar. Jeg er så redd for å miste en gang til.. 

Gratulerer! :) Jeg har akkurat også funnet ut at jeg er gravid etter en spontanabort i januar, og er i dag 4+3. Som deg er jeg også redd for å miste en gang til, men vi får krysse fingrene for at spirene holder seg fast hos oss begge! :hug:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...