Gå til innhold

Barnslige uhøflige menn i 40 åra som føler seg ghostet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

DENNE HISTORIEN HADDE OPPRINNELIG TITTELEN: "Barnslige uhøflige kvinner i 40 åra som ghoster". TILBAKEMELDINGEN HER HAR FÅTT MEG TIL Å REFLEKTERE MER OM HVA SOM SKJEDDE OG MINE EGNE REAKSJONER OG JEG HAR OPPDATERT TITTELEN TILSVARENDE. LAR TRÅDEN FORØVRIG STÅ SÅ ANDRE KAN LÆRE AV MINE FEIL.

TIL DE NYANKOMMEDE: LES HELE TRÅDEN - ALLE SIDENE HER - FØR DERE BEGYNNER Å DENGE LØS. DET MESTE ER NEVNT OG SVELGET FOR LENGE SIDEN.

I TILLEGG HAR JEG LAGT INN ETT SKJERMBILDE AV DEN FAKTISKE DIALOGEN (SIDE 3 OMTRENT) SOM FØRTE TIL AT JEG TRYNA; DEN VISER NOEN AV NYANSENE JEG IKKE MULIGENS IKKE KLARTE Å FORMIDLE I DEN OPPRINNELIGE BESKRIVELSEN.

Liten selvopplevd histore fra en liten stund tilbake, nok et eksempel på at også godt voksne kvinner oppfører seg uhøflig og ghoster.

Fikk match med en flott dame på Tinder. Jeg initierer vi får tidlig god tone, og i løpet av de første 20 meldingene så blir jeg lovet en date. Uvanlig nok tar hun føringen og skal komme tilbake med detaljene. Profilteksten på Tinder gir et visst inntrykk av alfa dame allerede, og chatten etablerer at det i hvertfall er slik hun ser på seg selv. Klassisk høy stilling i godt betalt jobb. Trener med PT. Får fram hvor fantastisk hun har det som singel (med to barn..). Reiser mye etc. Som vanlig er det mest vi menn (jeg) som fører an den daglige praten med enkelt vitsing etc.

Det går mye meldinger i løpet av et par uker, hundrevis. Tonen er god og det går komplimenter begge veier. Så en kveld meldes vi og hun har vært ute og spist sushi (uten noe info om det var jobb/forretninger eller noe annet). Ut av det blå sier hun noe ala "men du, det blir nok ikke oss". Jeg spør om det er noe spesielt, eller om hun bare ikke er interessert lengre. Får som svar at det blir for mye vitser, hun ser etter "en tenker". Jeg sier hun har helt feil inntrykk av meg, og at det uansett kanskje er litt prematurt å gjøre seg opp en slik mening etter det som kan kalles sjekkeprat på Tinder, og videre om hun vil at jeg skal forsøke å forklare hvorfor jeg er uenig med henne. Det ønsker hun. Normalt sett hadde jeg takket for meg etter første forsøk på avvisning, men det har gått både mye tid og meldinger på dette tidspunktet, så jeg er nok litt skuffet over at hun ikke ser ut til å ta meg seriøst, men tolker meg som en "tinder playboy med mye vitser".

Jeg sender henne et par linker på eksempler på "refleksjon" fra min side, et par inn hit hvor jeg har skrevet litt om utfordringer med å date damer med barn i 40 åra. Samt en annen link hvor jeg har skrevet en "halv bok" om noe som lå tett oppå hennes yrkesområde. Koblet med noe annen info om min bakgrunn, utdannelse, karriere (som ikke står noe tilbake fra hennes, tvert i mot, bare så det er sagt, vi jobber faktisk også mot samme bransje med felles kundernavn på lista noe vi fikk etablert tidlig i chatten).

SMACK - insta unmatch.

Ghosting, selv om vi ikke hadde truffes ennå? Tja, det var en betydelig investering fra begge i tid og meldinger i hvertfall, så det føles i hvertfall sånn ut for meg.

JEG tror jeg i dette tilfellet ble holdt på gress, at hun hadde en annen hun egentlig prefererte. Kanskje hun til og med var på date med han den dagen hun forsøkte å blame meg for at jeg ikke var "en tenker" (smart nok?) som unnskyldning for å kutte kontakten. Et klassisk eksempel på hvorfor det er mye bedre at hun heller hadde sagt enten at hun var busy med en annen eller bare hadde mistet interessen. Hun burde kke åpne opp for argumentasjon (siden hun åpenbart egentlig ikke var interessert i å høre).

I ettertid burde nok også jeg vært mye mer cool etter det første hintet om avvisningen kom. Men innimellom blir man (dessverre) relativt engasjert, selv om det "bare" er chat i en sjekkeapp, det blir følelser med i bildet, og når motparten stempler en som en person man ikke kjenner seg igjen i så blir det fristende å gå i forsvar. Burde nok nøyd meg med å bare si meg uenig, og sendt noen små drypp for å se om hun var interessert i å finne ut noe mer, eller om jeg her allerede var et hår i suppa hennes. Hadde nok uansett endt med avvisning, men litt "penere" enn det som faktisk skjedde her.

Vi var uansett godt nok kjent på dette tidspunktet til at jeg synes ghostingen var ufortjent, og siden hun hadde delt nok om seg selv til at emailen var lett å grave opp så sendte jeg henne etter ghostingen en kort email hvor jeg sa at det var helt unødvendig å oppføre seg som en 14-åring etter praten vår, at hun bare burde sagt rett ut at hun ikke var interessert lengre, og ønsket henne lykke til videre i jakten.

Lessons learned: Norge er et lite land, man burde generelt aldri oppføre seg som 14-åringer og ikke være uhøflige mot hverandre. Det er faktisk ikke helt usannsynlig at jeg treffer denne damen i jobbsammenheng. Og for min egen del; min egen oppførsel var antageligvis litt for "needy" nok en gang etter første hintet om avvisning kom. Når damene først tar dette opp så har de som regel bestemt seg, og ofte med grunner som er utenfor den andre parten sin kontroll. Den som avviser burde uansett ikke åpne for debatt hvis man allerede har bestemt seg. Da holder det med en høflig avvisning med enten den faktiske grunnen eller helt nøytral.

Endret av Kreator
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: b5216...88a

AnonymBruker
Skrevet

Virker kanskje som hun hadde flere samtidig, siden hun bare plutselig sier at hun ikke er interessert, men jeg tror det kan være lurt å avtale møte lenge før det har gått så lang tid som dere brukte. Det er fort gjort å føle avvisningen hardere da.

Men, hun ghostet deg jo ikke. Hun sa ifra at det ikke blir dere og da du pushet på så tror jeg hun bare var høflig da hun ba deg om å komme med bevis på at du ikke var en player med vitser, men også var litt dyp. 

Jeg syns hun burde sagt i fra tidligere, eller i hvert fall møtt deg så dere fikk en sjanse til å se hverandre live først. 

Men, som du sier - da har du erfart det. Vær så god neste. 

Lykke til 

Anonymkode: 1d7ad...b61

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at hun unmatcha deg. Hundrevis av meldinger uten å klare å be hun ut på date?
Også blir du sur når hun sier pent i fra at det nok ikke kan bli dere to, og begynner å kverulere på det og skal liksom bevise hvorfor hun tar feil og hevde deg og presse deg på. Det eneste riktige hadde vært å akseptere at hun sa det, ikke kverulert noe mere på det, avgjørelsen var hennes og ingenting du hadde sagt eller gjort ville fått hun til å endre avgjørelsen, så å prøve å argumentere for at hun tar feil blir barnslig og ja ganske patetisk.
At hun ikke trodde det kunne bli noe mellom dere uten å ha treffes, og fra ditt ståsted helt ut fra det blå er nå en sak, det kan man kalle snodig eller overraskende, men uansett ikke noe å kverulere på eller prøve å hevde deg og mene hun tar feil.

Jeg hadde også unmatcha en som ble sur og kranglette for at jeg sa fra at det ikke kunne bli oss!

Anonymkode: f2da8...adb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Praktisk talt var det du som var barnslig og uhøflig her, som ikke respekterte at hun ikke ville møte deg/skrive med deg mere.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Virker kanskje som hun hadde flere samtidig, siden hun bare plutselig sier at hun ikke er interessert, men jeg tror det kan være lurt å avtale møte lenge før det har gått så lang tid som dere brukte. Det er fort gjort å føle avvisningen hardere da.

Men, hun ghostet deg jo ikke. Hun sa ifra at det ikke blir dere og da du pushet på så tror jeg hun bare var høflig da hun ba deg om å komme med bevis på at du ikke var en player med vitser, men også var litt dyp. 

Jeg syns hun burde sagt i fra tidligere, eller i hvert fall møtt deg så dere fikk en sjanse til å se hverandre live først. 

Lykke til 

Jeg pushet på for tidlig date, men hun ville ha kontrollen. Ble også derfor mistenksom siden det gikk unormalt lang tid ja, men det var altså utenfor min kontroll, hun ville prate mer. Versågod neste ja, definitivt.

Skrevet

Skjønner godt at hun unmatcha deg. Hundrevis av meldinger uten å klare å be hun ut på date?
Jeg hadde også unmatcha en som ble sur og kranglette for at jeg sa fra at det ikke kunne bli oss!

Jeg pushet på date, og fikk ja i løpet av de 20 første meldingene. Tror du trenger lesetrening. Men hun ville bestemme når og hvor. Jeg tok det opp forsiktig et par ganger, men hun responderte ikke på mine hint om å konkretisere det vi var enige om.

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Praktisk talt var det du som var barnslig og uhøflig her, som ikke respekterte at hun ikke ville møte deg/skrive med deg mere.

Dette tok jeg opp i historien; hun burde ikke invitert til begrunnelse og vise interesse for å finne ut om jeg var "en tenker" hvis hun ikke var interessert uansett. Jeg burde håndtert invitasjonen mye mer forsiktig. Men jeg stilte også flere spørsmål om hun bare ville kutte kontakten uten videre, og det ville hun ikke, hun ville høre mer. Mulig det ikke kom godt nok fram.

Endret av Kreator
  • Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Også blir du sur når hun sier pent i fra at det nok ikke kan bli dere to, og begynner å kverulere på det og skal liksom bevise hvorfor hun tar feil og hevde deg og presse deg på. Det eneste riktige hadde vært å akseptere at hun sa det, ikke kverulert noe mere på det, avgjørelsen var hennes og ingenting du hadde sagt eller gjort ville fått hun til å endre avgjørelsen, så å prøve å argumentere for at hun tar feil blir barnslig og ja ganske patetisk.
At hun ikke trodde det kunne bli noe mellom dere uten å ha treffes, og fra ditt ståsted helt ut fra det blå er nå en sak, det kan man kalle snodig eller overraskende, men uansett ikke noe å kverulere på eller prøve å hevde deg og mene hun tar feil.

Jeg tar jo opp dette poenget selv i historien. Jeg spurte om hun bare ville avslutte, men hun ville høre. Men ja, det er sjelden sant eller noen vits, definitivt. Synes allikevel mengden kommunikasjon her i forkant var såpass at hun kunne kostet på seg en litt mer elegant exit. Men mulig det er bare jeg som håndterer det slik andre veien. Hver sin stil.

Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg spør konkret om hun ønsker en forklaring og hun ber om den, så mener jeg du tar feil. I ettertid er det lett å se at resultatet uansett ville blitt det samme og at man kan komme til din konklusjon. Men det er after the fact, og sånn sett litt lettvint.

Endret av Kreator
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Lykke til 

Takk. Jeg har definitivt strammet inn mengden prat jeg er villig til å bidra til etter dette ja, og mister nok noen på det også. Men noen damer seg også ut til mer eller mindre å lete etter grunner for ikke å treffe noen, og jo mere prat, jo flere grunner. Lessons learned, defintivt.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Kreator skrev:

JEG tror jeg i dette tilfellet ble holdt på gress, at hun hadde en annen hun egentlig prefererte. Kanskje hun til og med var på date med han den dagen hun forsøkte å blame meg for at jeg ikke var "en tenker" (smart nok?) som unnskyldning for å kutte kontakten. Et klassisk eksempel på hvorfor det er mye bedre at hun heller hadde sagt enten at hun var busy med en annen eller bare hadde mistet interessen. Hun burde kke åpne opp for argumentasjon (siden hun åpenbart egentlig ikke var interessert i å høre).

Det var jo dette hun egentlig sa til deg. Full forståelse for at du er skuffet og muligens litt såret, men du ble ikke ghostet i dette tilfellet. Man kan ikke argumentere seg vei inn til noens hjerte. 

Anonymkode: 8e34a...b17

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er "ghostet" ?

Anonymkode: c179f...467

Skrevet

Det var jo dette hun egentlig sa til deg. Full forståelse for at du er skuffet og muligens litt såret, men du ble ikke ghostet i dette tilfellet. Man kan ikke argumentere seg vei inn til noens hjerte. 

Igjen, dette er etter vi har alle svarene, eller vi vet jo strengt tatt ikke hvorfor hun brått avsluttet. Helt enig i at argumentasjon ikke funker når man har mistet interessen, og det er poenget mitt, da bør man si akkurat det. Og i hvertfall ikke begrunne det med løgn og åpne opp for motargumentasjon. Hvis man ikke vil har argumenter så ber man ikke om de, men hvis man ber om de og får de så kan man i det minste si, "takk, men det hjalp ikke". Eller noe sånt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er "ghostet" ?

Ghostet / ghosted - en part avslutter brått kontakten. Som regel uten noe forvarsel eller begrunnelse, og som regel etter man har hatt mer kontakt enn chat. Derfor jeg får tyn her for å kalle dette for ghosting, for hintene om avslutning var der. Nå skal det sies at jeg aldri har opplevd ghosting in real life da, jeg har bare erfaring med denne typen ghosting (som også gjør vondt til tider), så det er nok begrepsapparatet mitt som er litt off.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Kreator skrev:

Ghostet / ghosted - en part avslutter brått kontakten. Som regel uten noe forvarsel eller begrunnelse, og som regel etter man har hatt mer kontakt enn chat. Derfor jeg får tyn her for å kalle dette for ghosting, for hintene om avslutning var der. Nå skal det sies at jeg aldri har opplevd ghosting in real life da, jeg har bare erfaring med denne typen ghosting (som også gjør vondt til tider), så det er nok begrepsapparatet mitt som er litt off.

Ok, takk for svar :)

Bare hev deg over denne dama, synes ikke hun hørtes noe ok ut mtp hvordan hun har oppført seg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Faktisk til en annen gang jeg surrer meg bort i en lignende situasjon, så tror jeg den optimale comebacken er:

"Jeg vet du tar feil, men hyggelig for deg at det ordnet seg med han andre da ;-)"

Det åpner for en umiddelbar unmatch, men da med en slags closure. Hvis hun IKKE faktisk har en annen, så har hun da en mulighet til å starte "argumentasjonen" (hvis hun føler seg feilaktig beskyldt for noe), og da blir det kanskje enklere å finne ut av hva den egentlige grunnen er (om jeg faktisk ikke var "dyp" nok for henne, om hun bare var lei) for da må jo faktisk HUN forklare. Uansett antageligvis større sjanse for å få en ærlig closure da enn det vanlige surret jeg rota meg borti som beskrevet.

Endret av Kreator
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Kreator skrev:

Faktisk til en annen gang jeg surrer meg bort i en lignende situasjon, så tror jeg den optimale comebacken er:

"Jeg vet du tar feil, men hyggelig for deg at det ordnet seg med han andre da ;-)"

Det åpner for en umiddelbar unmatch, men da med en slags closure. Hvis hun IKKE faktisk har en annen, så har hun da en mulighet til å starte "argumentasjonen" (hvis hun føler seg feilaktig beskyldt for noe), og da blir det kanskje enklere å finne ut av hva den egentlige grunnen er (om jeg faktisk ikke var "dyp" nok for henne, om hun bare var lei) for da må jo faktisk HUN forklare. Uansett antageligvis større sjanse for å få en ærlig closure da enn det vanlige surret jeg rota meg borti som beskrevet.

Det der er bare barnslig, og absolutt ikke optimalt. Man er ikke forpliktet til noen man skriver meldinger med, man skylder den andre veldig lite. Her traff du på en dame som ikke følte og tenkte deg samme om deg, som du gjorde om henne. Så prøvde hun å avslutte det på en veldig grei måte, ved å si klart ifra om at hun ikke så noen fremtid med deg. Det er nok for å avslutte videre kontakt, det burde absolutt ikke være nødvendig at man argumenterer med hvorfor man ikke ønsker mer kontakt. 

• Liker 8
Skrevet

Det der er bare barnslig, og absolutt ikke optimalt. Man er ikke forpliktet til noen man skriver meldinger med, man skylder den andre veldig lite. Her traff du på en dame som ikke følte og tenkte deg samme om deg, som du gjorde om henne. Så prøvde hun å avslutte det på en veldig grei måte, ved å si klart ifra om at hun ikke så noen fremtid med deg. Det er nok for å avslutte videre kontakt, det burde absolutt ikke være nødvendig at man argumenterer med hvorfor man ikke ønsker mer kontakt. 

Det var en del flere nyanser enn det du har fått med deg her da. Poenget i den avslutningen er at det blir opp til henne å velge, og hvis mistanken din er riktig så gjør hun det valget du argumenterer for at hun egentlig allerede har gjort. Avslutningen gir sånn sett henne valget uten nødvendigvis å slå hånda av den håpefulle. Det var det JEG likte med den i hvertfall, men det er IMHO.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Kreator skrev:

Det var en del flere nyanser enn det du har fått med deg her da. Poenget i den avslutningen er at det blir opp til henne å velge, og hvis mistanken din er riktig så gjør hun det valget du argumenterer for at hun egentlig allerede har gjort. Avslutningen gir sånn sett henne valget uten nødvendigvis å slå hånda av den håpefulle. Det var det JEG likte med den i hvertfall, men det er IMHO.

Det er en barnslig metode for å få henne til å argumentere for hvorfor hun ikke ønsker noe videre med deg, og samtidig gi henne et lite stikk. Det vil nok virke mot sin hensikt, da du bare vil gi henne enda en grunn for å skygge unna deg. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...