Gå til innhold

Kollegaen som er psykisk belastende..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei damer!

Jeg har nylig startet i ny jobb. Jeg ble allerede på første dag ikke tatt så varmt i mot som jeg håpte (kanskje hadde jeg noe høye forventninger også..). 

Hun som skulle lære meg opp var i starten veldig grei, blid, utadvendt og hadde et godt humør. Men allerede etter 1 time startet drittslengingen om selve firmaet, ledelsen, andre kollegaer og om folk og fe generelt. Mitt inntrykk av henne ble fort ødelagt, da jeg skjønte at hun tydeligvis var en veldig bitter sjel og en vaskeekte sladrekjerring. 

Jeg prøvde å møte alt med et åpent sinn og var veldig blid og imøtekommende tilbake. De første dagene fann vi en form for tone og fungerte godt i lag. 

Etter en stund nå kjenner jeg hvor belastende hun kan være og hvor fryktelig irriterende dette er med tanke på min utvikling og videre opplæring der. 

Når jeg etterhvet nå sluttet å gi henne medhold og oppmerksomhet på alt dritten som ble sagt, begynte hun å forandre seg og både væremåten og oppførselen mot meg ble plutselig kaldere og på en måte «ekkelt»..

I det siste har hun vært fullstendig kald og ekkel mot meg både under opplæring og i lunsjen.. hun har også ikke overholdt sine instrukser i forhold til opplæring med meg og hun har en sånn «gir faen» holdning til hele firmaet og oppgavene..

I tillegg gir hun ikke viktige beskjeder til meg slik jeg enten går fullstendig glipp av dem eller står uvitende i en samtale med noen pga manglende info. 

Jeg kjenner jeg er så lei allerede og har ikke vært i nye jobben 1 mnd en gang. 

Problemet er bare at dette er drømmejobben og det var en ære å bli tilbudt jobb der. 

Jeg har ekkel følelse i kroppen av henne og hele opplegget rundt opplæringen. Og det er så mye som står på spill for min del også! 

Noen som har erfaringer med slike kolleager? 

Anonymkode: f0536...548

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen mennesker har mentale issues, de er ikke som oss. Se på henne mer som en 10-åring med trass, hun er ikke voksen slik som normale mennesker. Prøv å behandle henne som en sur 10-åring. Ta gjerne en irettesettende "moderlig" tone

Anonymkode: 8d240...d8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere kommuniserer dårlig da.

Hva med å heller rette deg mot andre? som kansje heller er villig til å hjelpe deg litt i gang i jobben? Du er jo ikke under opplæring hos denne damen i all evig akkurat..ta heller ansvar og få med deg beskjeder på egen hånd eller sørg for at de snakker direkte til deg.

Anonymkode: 95458...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville holdt ut... som de andre sier, du er ikke på opplæring for alltid. Hold på din åpne og positive tone, og forhold deg evt nøytralt til negative greier fra denne kollegaen. Snart har du ditt eget nettverk!

Anonymkode: c69b7...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...