AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #1 Del Skrevet 15. mars 2018 Er endelig gravid etter mange år uten hell. Er så lykkelig! Ønsker å invitere familien på en kakefest der kjønnet avsløres. Men ønsker virkelig ikke å ha søsteren min der. Hun har vært alt annet en støttende i denne prøverørsprosessen. Og hun snakker bare om seg selv hele tiden, jeg ønsker at denne dagen er for de som vil oss godt. Er det greit å invitere alle utenom henne? Vi har tre søsken til og de vil jeg selvfølgelig invitere! Anonymkode: 19e77...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #2 Del Skrevet 15. mars 2018 Hva mener du med "alt annet enn støttende"? Hva har hun gjort? Det er normalt veldig stygt å utelate en fra et selskap. Anonymkode: 50a96...efa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #3 Del Skrevet 15. mars 2018 Det er greit om dette er steget du tar for å kutte henne helt ut av livet ditt. Regn med reaksjoner fra familie og venner. Anonymkode: 4c97d...ac9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #4 Del Skrevet 15. mars 2018 Men har du vært støttende til henne de siste årene? Eller har du også snakket mye om deg selv, og vært selvsentrert? Du må jo gå inn i deg selv og tenkt litt over hvordan du er. Jeg syns ikke du virker særlig hyggelig når du vil utelate en søster fra et selskap resten av familien din skal være i... Det syns jeg høres ganske selvsentrert ut, så reflekter litt over hvordan du selv er i møte med andre. Anonymkode: 06284...e6a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #5 Del Skrevet 15. mars 2018 Ja du må invitere søsteren din. Hvorfor er dette i det hele tatt et spørsmål? Forholdet til søsteren din kan gå opp og ned, men du må se dette i et livslangt perspektiv. Dessuten er hun din fars datter, akkurat som du er. Det vil knuse hans hjerte å se hvordan datteren hans blir behandlet. Vil du virkelig din far så vondt? Anonymkode: 7beb2...865 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #6 Del Skrevet 15. mars 2018 Foreldrene mine skjønner meg veldig godt. De har begge sagt at hun kommer til å bli er helvetet å ha med å gjøre hvis jeg blir gravid. Å, nei jeg snakket ikke mye. Vil tippe jeg snakker fem prosent og hun 95 prosent. Anonymkode: 19e77...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #7 Del Skrevet 15. mars 2018 Hva slags helvete skaper hun da? Bare at hun snakket mye om seg selv? Går utifra at det er noe mye verre enn det?? Hva er det som er så ille? Anonymkode: 0479d...94c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 15. mars 2018 #8 Del Skrevet 15. mars 2018 Det kan du jo selvfølgelig gjøre, men vær klar over at det da vil bli tolket som første del i et brudd mellom dere, og de konsekvensene det medfører. Å ekskludere én person fra en slik familiesamling er en veldig symbolhandling. Husk at din søster blir tante til ditt barn, hva viser du ved å ekskludere henne fra det første (?) selskapet hvor (det ufødte) tantebarnet hennes er hovedpersonen? Du bestemmer selv hvem du vil ha i din krets, men vær bevisst over at det er en skjangse for at du setter i gang "begynnelsen på slutten". Forøvrig er jeg enig de som skriver at du må se på forholdet til søsteren din i et livsløpperspektiv. Dette er ikke en venninne du har vokst i fra. Å bryte (eller sette i gang prossesser som fører til) påvirker HELE storfamilien, ikke bare deg og din søster. Slike brudd i nær familie er vonde og vanskelig å håndtere for familien rundt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #9 Del Skrevet 15. mars 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene mine skjønner meg veldig godt. De har begge sagt at hun kommer til å bli er helvetet å ha med å gjøre hvis jeg blir gravid. Å, nei jeg snakket ikke mye. Vil tippe jeg snakker fem prosent og hun 95 prosent. Anonymkode: 19e77...ba2 Dere virker ikke særlig greie mot søsteren din. Kan du ikke si hva hun egentlig har gjort? Nå syns jeg bare synd på henne på grunn av at dere snakker sånn om henne og vil ekskludere henne! Du forklarer jo ingenting. Anonymkode: 50a96...efa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #10 Del Skrevet 16. mars 2018 Jeg tipper du er en av disse superselvsentrerte prøverne som kun har snakket om deg sel og prøving ved enhver anledning. Og når din søster snakker om andre ting så du ikke lenger er midtpunkt, ja da tipper jeg sjalusien kommer frem. Du må ikke invitere noen til dit "bare snakke om meg og baby" besøk, men du bør tenker over de langsiktige konsekvensene. Du virker ikke så moden at det har slått deg. Anonymkode: cdbc8...50b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #11 Del Skrevet 16. mars 2018 Nei, det er ikke ok å utelate henne. Du skaper dårlig stemning blant dine søsken, på helt idiotisk grunnlag. Anonymkode: 191d5...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #12 Del Skrevet 16. mars 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Er endelig gravid etter mange år uten hell. Er så lykkelig! Ønsker å invitere familien på en kakefest der kjønnet avsløres. Men ønsker virkelig ikke å ha søsteren min der. Hun har vært alt annet en støttende i denne prøverørsprosessen. Og hun snakker bare om seg selv hele tiden, jeg ønsker at denne dagen er for de som vil oss godt. Er det greit å invitere alle utenom henne? Vi har tre søsken til og de vil jeg selvfølgelig invitere! Anonymkode: 19e77...ba2 Jeg har også et trøblete forhold til min søster. Jeg hadde ikke klart å holde henne utenfor, hvis alle de andre var bedt. Det hadde føltes veldig feil Da hadde jeg heller bare invitert foreldrene mine og noen venner, og droppe søskene. Altså gjøre noen kombinasjoner hvor du kan utelukke med god grunn. Anonymkode: 5925b...54a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå