Gå til innhold

Streng oppdragelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barbet er ikke en hunderase som passer for urolige og engstelige personer. Hundens livlige væremåte gjør at man må gi den en streng oppdragelse ellers vil den ta kommandoen i huset. Rasen kommer godt overens med alle velbalanserte individer, både mennesker og andre hunder og seg selv. Den er ganske selvstendig.

Dette står på rasehund.no sine sider da jeg tilfeldigvis leste om mange forskjellige hunderaser og hadde ikke hørt om barbet. Men stemmer dette her? Er det ikke sånn at man nå skal trene alle hunder med positivt belønning? Og ikke streng oppdragelse? Eller? 

Hvilke andre hunderaser må man da ha streng oppdragelse på? Jeg synes bare at streng oppdragelse høres så fjernt ut i mine øyne. Det er noe som skurrer veldig her men er nok andre som mener noe helt annet.

Anonymkode: a3625...d5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Ingen hunder trenger streng oppdragelse. Men noen raser - og noen individer - er mer krevende enn andre. De har mer energi, kraftigere instinkter og kan bli "mye hund" for mange. Det betyr ikke at man trenger være streng med dem, bare at man må være enda mer nøye på å trene daglig og være konsekvent.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...