AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #1 Skrevet 15. mars 2018 Er løpet kjørt for master på NHH dersom man ikke går videre direkte etter bacheloren? F.eks dersom man jobber noen år først, er man da utdatert i forhold til å søke opptak til masteren? Anonymkode: 1edaf...1fc
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #2 Skrevet 15. mars 2018 Du må spesifisere problemstillingen din litt mer. Det er to muligheter for master på NHH. Den ene veien er ved å først bli tatt opp til bachelorstudiet deres, da er man garantert plass på masteren. Andre muligheten er å søke direkte til master med en bachelorgrad fra en annen skole. Anonymkode: 65dd5...8b1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #3 Skrevet 15. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må spesifisere problemstillingen din litt mer. Det er to muligheter for master på NHH. Den ene veien er ved å først bli tatt opp til bachelorstudiet deres, da er man garantert plass på masteren. Andre muligheten er å søke direkte til master med en bachelorgrad fra en annen skole. Anonymkode: 65dd5...8b1 Ok ja. Slik jeg har lest det, gjelder retten til automatisk plass på master etter fullført bachelor kun dersom man går videre fra bacheloren innen to år. Det jeg lurer på, er om noe tilsvarende gjelder også om man søker fra en annen skole. Men at man ikke får søke i det hele tatt dersom bacheloren er eldre enn to år? Anonymkode: 1edaf...1fc
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 For å vite kravene til et spesifikk studie, går du hjemmesiden til NHH som handler om det studiet. Der står alt om opptakskrav og poenggrense. For de masterstudiene jeg har sett på, fikk man automatisk tilbud om plass dersom man hadde gjennomsnitt fra bachelor som var minst like høy som poengrensa som settes årlig, uansett hvilken norsk høyskole man hadde studert ved. For utenlandske høyskoler er ddet ytterligere krav i samsvar med samordnaopptak. Anonymkode: 0698f...7af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå