AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #1 Skrevet 15. mars 2018 Vi har aldri vært sånn superbestevenner-close men vi har nå og da funnet på ting sammen, hatt filmkveld hos hverandre og gått ut sammen. Vi har aldri hatt romantiske følelser for hverandre. Nå sier han at han synes det er helt feil at han skal møte meg alene etter at han har fått kjæreste(hun virker veldig søt og han er utrolig glad i henne) og han insisterer på at dette er noe han har kommet frem til selv og ikke noe hun har pushet på. Virker det troverdig? Han så jeg ble lei meg og da sa han at vi selvfølgelig kunne treffes hvis en felles kompis av oss var der, men bare da. Synes det er trist, vi har vært venner siden vi var 12. Anonymkode: d2a17...014 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #2 Skrevet 15. mars 2018 Er det den første kjæresten hans? Ferskt forhold? Kanskje han er usikker på hvor mye hun"tåler" og trenger å bli vant til situasjonen. Dere kan jo bli kjent med hverandre alle sammen, og ta det derfra. Anonymkode: f37ac...697 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #3 Skrevet 15. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har aldri vært sånn superbestevenner-close men vi har nå og da funnet på ting sammen, hatt filmkveld hos hverandre og gått ut sammen. Vi har aldri hatt romantiske følelser for hverandre. Nå sier han at han synes det er helt feil at han skal møte meg alene etter at han har fått kjæreste(hun virker veldig søt og han er utrolig glad i henne) og han insisterer på at dette er noe han har kommet frem til selv og ikke noe hun har pushet på. Virker det troverdig? Han så jeg ble lei meg og da sa han at vi selvfølgelig kunne treffes hvis en felles kompis av oss var der, men bare da. Synes det er trist, vi har vært venner siden vi var 12. Anonymkode: d2a17...014 En livsparnet/bestevenn og kjernefamilie er jo viktigere enn venner - så såklart er det ikke innafor for de fleste å henge alene med venner av det motsatte kjønn. Finn deg jentevenner, eller bli venn med dama hans - da kan dere jo alle være venner. Og når du får deg mann, kan dere være par-venner! Anonymkode: 02302...3f9 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #4 Skrevet 15. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har aldri hatt romantiske følelser for hverandre. Nei da Det er hva DU tror. Eller rettere sagt lurer deg selv til å tru. Anonymkode: 37e98...956 9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #5 Skrevet 16. mars 2018 Dette kommer selvsagt fra dama. Hun vet at nå som han har kjæreste blir han plutselig interresant for deg seksuelt. Det er rart det der, men det nå engang sånn verden (damer) fungerer. Anonymkode: 47c27...346 2
HalldirV2 Skrevet 16. mars 2018 #6 Skrevet 16. mars 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: En livsparnet/bestevenn og kjernefamilie er jo viktigere enn venner - så såklart er det ikke innafor for de fleste å henge alene med venner av det motsatte kjønn. Finn deg jentevenner, eller bli venn med dama hans - da kan dere jo alle være venner. Og når du får deg mann, kan dere være par-venner! Anonymkode: 02302...3f9 Så glad jeg slipper å forholde meg til så usikre mennesker som deg. Hadde aldri orket en partner som ikke stolte nok på meg til at jeg ikke kunne ha et vennskap med ei annen kvinne. Og hvorfor skulle jeg? Det er jo regelrett en indirekte fornærmelse. 11
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #7 Skrevet 16. mars 2018 Dette står nok dama bak. Anonymkode: 3e20f...0a5 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #8 Skrevet 16. mars 2018 Det finnes gutter som tror jenter og gutter ikke kan være venner uten at det kan utvikle seg i "feil" retning, så det kan godt være han står bak. Kanskje ha vil være "edel" og ikke se deg lenger, fordi han vil sette kjæresten sin først Er han generelt lit tnaiv når det gjelder mennesker? Har litt gammeldagse holdninger til rett/ galt eller kvinner/ menn? Det finnes mange personlighetstyper som ville gjort det som kompisen din om de fikk seg kjæreste Anonymkode: e505f...6ed
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #9 Skrevet 16. mars 2018 Det er ikke nødvendigvis dama som står bak. Skjønner at det er sårt, men nå har han tatt det valget og du må bare respektere det. Så får du kjenne etter om du gidder videre vennskap med han, eller om du vil gå tilbake til normalen om det skulle bli slutt mellom de to. Det kan være hun som er sjalu, eller han som selv synes dette er greiest for å unngå sjalusi og mistenksomhet, men uansett hvem som står bak så er det han som tok valget. Anonymkode: 19e20...34d 2
letanglia Skrevet 16. mars 2018 #10 Skrevet 16. mars 2018 Ja altså selvfølgelig. Ingen hadde akseptert at kjæresten sin hang alene med en jente han har pleid å ha solo-filmkvelder med osv, så han er et godt kjæresteeksempel som forstår at dette ikke er ok og trapper ned kontakten med deg nå som han har en annen kvinne i sitt liv! Sånn er det å ha venner av motsatt kjønn. Hadde det vært du som hadde fått kjæreste du var stormforelsket i ville du også vist din kjæreste respekt og ikke ønsket å trigge noen usikkerheter på noe måte, og holdt deg sammen med kjæresten din og ikke guttevennene dine. Jeg skjønner at du syns det er litt kjipt, men du vil forstå det når du er forelska og får kjæreste selv. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #11 Skrevet 16. mars 2018 Jeg tenker at mest sannsynlig har han hatt følelser for deg på et tidspunkt og derfor føler det er upassende å være alene med deg nå som han har dame. Anonymkode: 988b3...219 3
Gjest O.G. Skrevet 22. mars 2018 #12 Skrevet 22. mars 2018 På 15.3.2018 den 22.36, AnonymBruker skrev: En livsparnet/bestevenn og kjernefamilie er jo viktigere enn venner - så såklart er det ikke innafor for de fleste å henge alene med venner av det motsatte kjønn. Finn deg jentevenner, eller bli venn med dama hans - da kan dere jo alle være venner. Og når du får deg mann, kan dere være par-venner! Anonymkode: 02302...3f9 Hjelpes.
HalldirV2 Skrevet 22. mars 2018 #13 Skrevet 22. mars 2018 7 timer siden, O.G. skrev: Hjelpes. Mildt sagt.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #14 Skrevet 22. mars 2018 On 16.3.2018 at 3:57 PM, letanglia said: Ja altså selvfølgelig. Ingen hadde akseptert at kjæresten sin hang alene med en jente han har pleid å ha solo-filmkvelder med osv, Huff da,er det noe galt med oss som godtar det eller? Samboer min har en venninne (og flere, men spesielt denne)han finner på mye alene med, og vettu hva helt ok, for han er sammen med meg, og ikke henne, Synes synd på slike mennesker som ikke lar eller ikke kan være venner av det motsatte kjønn når man kjæreste, må være noe direkte galt med dere... serr.. Anonymkode: 5de40...cab 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #15 Skrevet 22. mars 2018 Dere som synes det er helt uproblematisk at han fortsetter å møte/feste/whatever med jentevenner både på tomannshånd og med flere, ville dere syntes det var like naturlig om faren deres hadde en sånn venninne eller er det bare greit for de unge? Anonymkode: 2d9d7...d93 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #16 Skrevet 22. mars 2018 Det er vel noe med å tenke på om rollene hadde vært snudd så er det ikke sikkert han hadde vært komfortabel med samme type vennskap. Skjønner ikke hvorfor man alltid skal anta at dama er sjalu. Anonymkode: 72bfe...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #17 Skrevet 22. mars 2018 On 3/16/2018 at 3:28 PM, HalldirV2 said: Så glad jeg slipper å forholde meg til så usikre mennesker som deg. Hadde aldri orket en partner som ikke stolte nok på meg til at jeg ikke kunne ha et vennskap med ei annen kvinne. Og hvorfor skulle jeg? Det er jo regelrett en indirekte fornærmelse. Enig med deg. Ellers tror jeg kanskje de fleste som svarer her er ganske unge. Anonymkode: 3a472...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #18 Skrevet 22. mars 2018 On 3/15/2018 at 8:07 PM, AnonymBruker said: Vi har aldri vært sånn superbestevenner-close men vi har nå og da funnet på ting sammen, hatt filmkveld hos hverandre og gått ut sammen. Vi har aldri hatt romantiske følelser for hverandre. Nå sier han at han synes det er helt feil at han skal møte meg alene etter at han har fått kjæreste(hun virker veldig søt og han er utrolig glad i henne) og han insisterer på at dette er noe han har kommet frem til selv og ikke noe hun har pushet på. Virker det troverdig? Han så jeg ble lei meg og da sa han at vi selvfølgelig kunne treffes hvis en felles kompis av oss var der, men bare da. Synes det er trist, vi har vært venner siden vi var 12. Anonymkode: d2a17...014 Det er bare en bra anledning til å lære at selv de dypeste vennskap egentlig bare er overfladiske. Nyt dem mens de varer for de varer ikke for alltid. Dette er det folk kaller å 'vokse fra hverandre'. Anonymkode: fff33...205
lyx22 Skrevet 22. mars 2018 #19 Skrevet 22. mars 2018 På 15.3.2018 den 20.07, AnonymBruker skrev: Vi har aldri vært sånn superbestevenner-close men vi har nå og da funnet på ting sammen, hatt filmkveld hos hverandre og gått ut sammen. Vi har aldri hatt romantiske følelser for hverandre. Nå sier han at han synes det er helt feil at han skal møte meg alene etter at han har fått kjæreste(hun virker veldig søt og han er utrolig glad i henne) og han insisterer på at dette er noe han har kommet frem til selv og ikke noe hun har pushet på. Virker det troverdig? Han så jeg ble lei meg og da sa han at vi selvfølgelig kunne treffes hvis en felles kompis av oss var der, men bare da. Synes det er trist, vi har vært venner siden vi var 12. Anonymkode: d2a17...014 jeg tror bare du er lei deg nå fordi han ikke viser interesse for deg plutselig og ikke kan være din emotional tampon som du kan støtte deg til å bruke når du trenger. du sa selv dere ikke var superclose så ser ikke poenget at det ikke skal være greit at han kutter deg ut 1
lyx22 Skrevet 22. mars 2018 #20 Skrevet 22. mars 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel noe med å tenke på om rollene hadde vært snudd så er det ikke sikkert han hadde vært komfortabel med samme type vennskap. Skjønner ikke hvorfor man alltid skal anta at dama er sjalu. Anonymkode: 72bfe...3e4 fordi dama som oftest er sjalu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå