AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #1 Skrevet 15. mars 2018 Jeg har nettopp fått ny internettboks hos ny leverandør, og den er så varm! Ble varm etter bare noen minutter. Den forrige boksen fra annen leverandør var ikke varm eller engang lunka, den avga ingen varme selvom den stod på døgnet rundt. Om det har noe å si så er den nye internettboksen til og med med lavere nettkapasitet så jeg kan ikke tro den "jobber mer" og derfor blir varm. Er dette vanlig? Kan det være brannfarlig? Er varmen pga strøm eller stråling? Er ganske redd for stråling jeg da. Dette er en boks som er koblet til tv uttaket, i stedet for til eget bredbånd uttak som den gamle. Anonymkode: 1dfc2...9e9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #2 Skrevet 15. mars 2018 Min er også kjempevarm. Har ringt til kundeservice flere ganger og spurt om det er farlig, og de sier det er normalt. Jeg har lagt en metallplate under slik at jeg hvertfall slipper brannskade i parketten dersom den skulle bli altfor varm. Anonymkode: 2dc68...507
Jonencloud Skrevet 19. mars 2018 #4 Skrevet 19. mars 2018 Det er stort sett vanlig at rutere generer varme og det er ikke stråling, alt elektrisk utstyr generer noe varme pga den elektriske motstanden i lederne/komponentene. Utstyr som generer varme med vilje som varmeledninger, vannkokere og brødristere utnytter elektrisk motstand til å generere varme. Så det at den blir varm i det hele tatt er neppe et problem, men hvis den er smertefull å ta på er det i det minste tegn på dårlig design. jeg ville i så fall dratt ut strømmen før du legger deg. Står det noe navn på boksen et sted så du kan google om det er vanlig at boksen blir varm under bruk?
ajarRun Skrevet 19. mars 2018 #5 Skrevet 19. mars 2018 Hvilket type net er det? Hvis det er adsl kan du jo bare kjøpe en ny boks.
WhutO_o Skrevet 20. mars 2018 #6 Skrevet 20. mars 2018 Det e vanlig ja. Varmen kommer fra strømmen som blir omformet. I kondensatorer og andre komponenter i selve boksen. Selve boksen har også en plate i toppen for og spre ut varmen bedre. som gjør at den blir enda varmere ved berøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå