Pølsevann Skrevet 15. mars 2018 #1 Skrevet 15. mars 2018 Jeg har fått så innmari vondt i nakken/skulderen etter å ligget forkjært her om natta. Jeg har pleid å bruke Voltaren gel når jeg har muskelvondter tidligere, men det kan jeg jo ikke nå som jeg er gravid. Men kan man bruke tigerbalsam? Hadde vært deilig om jeg fikk myket opp litt med det mens jeg prøver å massere.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #2 Skrevet 15. mars 2018 Jeg har ikke fasiten her... men jeg googlet det samme for en stund tilbake.. fant tilslutt noen amerikanske nettsider om at det ikke skulle brukes av gravide. Selvom jeg må si det høres veldig ufarlig ut altså... Anonymkode: d33fb...088
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #3 Skrevet 15. mars 2018 Jeg hadde ikke turt, tenk om du føder en liten tigergutt 🐯 Anonymkode: df95b...8aa 1
Pølsevann Skrevet 15. mars 2018 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fasiten her... men jeg googlet det samme for en stund tilbake.. fant tilslutt noen amerikanske nettsider om at det ikke skulle brukes av gravide. Selvom jeg må si det høres veldig ufarlig ut altså... Anonymkode: d33fb...088 Huff Det er skikkelig vondt, og det sprer seg oppover i nakken. Kanskje jeg bare må ta en varm klut eller noe sånt. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke turt, tenk om du føder en liten tigergutt 🐯 Anonymkode: df95b...8aa Tigere er jo søte små krabater da!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #5 Skrevet 15. mars 2018 Varme hjelper jo da! Rispose eller varmeflaske er gull! Anonymkode: d33fb...088
Fanteria Skrevet 15. mars 2018 #6 Skrevet 15. mars 2018 Kan anbefale varmepose, eller sånn piggeball som du lener deg mot og ruller opp og ned med. Da får du igang sirkulasjonen. Har hvertfall hjulpet for meg.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #7 Skrevet 16. mars 2018 Man skal bruke det i samråd med lege står det ved googling. "jordmor Siri" mener hun tror det er greit så jeg har brukt det ved akutt behov. Anonymkode: ab992...8fa
miore Skrevet 16. mars 2018 #8 Skrevet 16. mars 2018 Jordmor Siri er ikke kvalifisert til å uttale seg om slikt, bare så det er sagt. Hun er jordmor, ikke farmasøyt eller lege. Hun uttaler seg om veldig mye, men hun burde absolutt holde seg til sitt eget fagfelt. Mange av svarene hennes jeg har kommet over er helt på jordet. Hun er også veldig glad i å foreslå alternativ behandling som er bevist å ha null virkning utover placebo (bevist av svaret som er limt inn over her). Mine $0.02: Sannsynligvis går det helt greit å smøre på tigerbalsam om det er for en periode og du ikke bruker veldig mye. MEN, bare så du er klar over det: Tigerbalsam inneholder ca 25 % kamferolje (camphor oil; google it), som er giftig. Når det tas oralt i større doser er det påvist å være skadelig under graviditeten. Noe absorberes nok også ved påsmøring, men det er sannsynligvis veldig lite tatt i betraktning at a) man bruker ikke akkurat mye om gangen, og b) langt fra 100 % av kamferoljen som smøres på absorberes gjennom huden.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #9 Skrevet 16. mars 2018 2 timer siden, miore skrev: Jordmor Siri er ikke kvalifisert til å uttale seg om slikt, bare så det er sagt. Hun er jordmor, ikke farmasøyt eller lege. Hun uttaler seg om veldig mye, men hun burde absolutt holde seg til sitt eget fagfelt. Mange av svarene hennes jeg har kommet over er helt på jordet. Hun er også veldig glad i å foreslå alternativ behandling som er bevist å ha null virkning utover placebo (bevist av svaret som er limt inn over her). Mine $0.02: Sannsynligvis går det helt greit å smøre på tigerbalsam om det er for en periode og du ikke bruker veldig mye. MEN, bare så du er klar over det: Tigerbalsam inneholder ca 25 % kamferolje (camphor oil; google it), som er giftig. Når det tas oralt i større doser er det påvist å være skadelig under graviditeten. Noe absorberes nok også ved påsmøring, men det er sannsynligvis veldig lite tatt i betraktning at a) man bruker ikke akkurat mye om gangen, og b) langt fra 100 % av kamferoljen som smøres på absorberes gjennom huden. Det var jeg ikke klar over, så takk for at du sa i fra Anonymkode: ab992...8fa
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #10 Skrevet 16. mars 2018 Bruk heller en vanlig fuktighetskrem, og legg et varmt omslag på området før du masserer Anonymkode: 0b6df...58b
Pølsevann Skrevet 16. mars 2018 Forfatter #11 Skrevet 16. mars 2018 Takk for tips! Jeg hadde en gang en sånn rispose-greie som jeg putta i mikroen, men den har forsvunnet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå