AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #1 Skrevet 15. mars 2018 I går kom katten vår hjem med blod på pelsen og sår, etter å ha vært i slåsskamp sannsynligvis. Det er en ukastrert katt i nabolaget som har angrepet han mange ganger før, og hver gang har katten fått infeksjon. Utover noen timer ble han veldig slapp og haltet. Jeg mente vi burde til dyrlegen i dag for å utelukke infeksjon og få renset det ordentlig ettersom katten ikke ville la meg komme til såret. Samboeren min var uenig og mente vi kunne se det an noen dager, men ble enig når han så hvor dårlig katten var utover kvelden. Jeg stod opp klokken 8 for å ringe slik at vi fikk time, men prøvde først å se litt på katten før jeg tok opp telefonen. Han lå på et teppe jeg la ned på gulvet til han, og ville ikke reise seg. Vanligvis dilter han etter meg på morgenen. Jeg tenkte derfor at han sikkert hadde veldig vondt fremdeles, og ringte dyrlegen for å få time og forklarte situasjonen, de sa vi burde komme inn. Vi fikk time ut på dagen i dag og noen timer senere, etter at samboer også hadde stått opp, begynte katten plutselig å bli litt mer seg selv og løpe rundt i stua som vanlig. Jeg tenkte at vi fikk dra til dyrlegen likevel, fordi katter er god på å skjule smerte, og det kunne potensielt utvikle seg infeksjon. Vi dro til dyrlegen og det var ikke så ille som tenkt. Han hadde bittsår med litt puss i som KUNNE blitt infeksjon i, men ellers var alt fint. Dyrlegen skylte såret og vi fikk med en mikstur å gi katten i noen dager fremover. Jeg var glad for at vi dro, slik at vi unngikk infeksjon og smerter for katten senere. Der er samboer helt uenig. Han mener at timen bare var sløs med tid og penger og at jeg burde sjekket bedre om katten hadde vondt før jeg bestilte time, at han aldri skal stole på meg igjen når det kommer til om katten har det bra, og begynte å guilte meg skikkelig for at han fikk dårlig tid til å spise middag før kveldsvakten på jobb. Jeg har absolutt ikke god råd, er student og har virkelig ikke LYST til å dra til dyrlegen om jeg ikke syns det er nødvendig. Men jeg var redd for at katten hadde vondt og smerter, og vil ikke risikere at han blir syk fordi jeg ikke vil "sløse vekk tiden min". Hadde dere gjort noe annerledes enn meg? Føler meg som et nærmest dårlig menneske etter at samboer sa hva han mente om "det jeg gjorde". Anonymkode: d7be7...d8f
Gjest Anthrax Skrevet 15. mars 2018 #3 Skrevet 15. mars 2018 Du gjorde rett. Hadde det fått utvikle seg ville det blitt dyrere. (ha alltid en bufferkonto eller en økonomisk løsning, det er dyrt å ha dyr).
Gjest 123Sol Skrevet 15. mars 2018 #4 Skrevet 15. mars 2018 Samboeren din er en kødd og du er en god matmor😊. Helt riktig gjort av deg.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #5 Skrevet 15. mars 2018 Det såret med puss hadde garantert blitt betent. Og da kunne dere ha måtte hatt behov for mer oppfølging. Du er pliktig til å gi katten hjelp, det var riktig. Anonymkode: 91aaf...76e 3
_popcorn_ Skrevet 15. mars 2018 #6 Skrevet 15. mars 2018 Hadde jeg hatt en samboer som hadde oppført seg sånn, så hadde han fått rimelig klar beskjed om å holde kjeft eller pelle seg ut... 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #7 Skrevet 15. mars 2018 Stemmer i, du gjorde helt rett! Anonymkode: 0c88f...d95 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #8 Skrevet 16. mars 2018 Hvis du er i tvil drar du selvsagt til dyrlege, og hvis to eier dyret, og den ene er i tvil så drar man selvsagt også til dyrlege. Syns samboeren din reagerer litt merkelig her. Personlig hadde jeg sett det an om dyret kviknet til, har hatt mye hunder og katter og infeksjon har vært utrolig sjeldent her. Sår som er iferd med å utvikle seg til infeksjon blir ikke plutselig bedre, så det kan hende katten bare var sliten. Men det er best å sjekke selvsagt, man taper sjeldent på det. Anonymkode: 753c8...d3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå