Gå til innhold

Gratulerer med dagen, kjære Fido.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fido = stereotypisk hundenavn 
I denne digitale tidsalderen har jeg lagt merke til et fenomen som er blitt mer og mer normalt, nemlig å gratulere våre firbeinte med dagen - på facebook.  Som oftest i kommmentarfeltene så vanker det også mange ytterligere gratulasjoner. 
Sist jeg sjekket kunne ikke dyr lese eller huske bursdagen sin.

Kan noen være så snill å forklare meg hvorfor det her er en greie i det hele tatt?
Hvor kommer dette behovet fra? Tror de oppriktig at dyrene bryr seg? Er det kun eksponeringsbehov, eller er det noe mer?
Er det gener i disse personene man man egentlig ikke burde føre videre? (Ta denne med en klype salt/kattemynte, har vært et stort irritasjonsmoment lenge) 

Skjønner at det er koselig å gi litt ekstra leverpostei, eller et hundebein, men å skrive 50 ord på facebook om bursdagen til familiedyret, pakker, fremtidig bursdagbesøk og minimum 6 bilder, hva er greia? Og hva er greia med de "utenforstående" som gratulerer dyret med dagen? 

Dette spørsmålet har gnagd på meg i lang tid, men jeg finner ikke et godt nok svar. 

Anonymkode: ff793...4b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg sjekket kunne ikke dyr lese eller huske bursdagen sin.

:fnise: ...og de færreste bikkjer har Facebook, også. 

Men altså, jeg har en sånn bekjent, jeg også. Egentlig kunne vedkommende bare navnet om Facebook-kontoen sin til «Fido Hansen», for h*n skriver/deler ikke noe som helst annet noensinne. Jeg forstår nada av det, og bikkja er totalt uinteressant for alle andre enn eieren. Dette fenomenet er enda mer uforståelig enn de som gratulerer sine egne unger med 1, 2, 3 ..., 11, 12-årsdagen på Facebook. Ungene er jo ikke der, de heller. 

Anonymkode: 0900a...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like dumt som å ta på hundene og kattene klær. Hunder trenger klær KUN når det er for kaldt for dem og/eller det regner.

Jeg blir så provosert av slike mennesker. Kan de ikke heller kjøpe seg en dukke

https://www.youtube.com/watch?v=46kw31uWwAw

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: ...og de færreste bikkjer har Facebook, også. 

Men altså, jeg har en sånn bekjent, jeg også. Egentlig kunne vedkommende bare navnet om Facebook-kontoen sin til «Fido Hansen», for h*n skriver/deler ikke noe som helst annet noensinne. Jeg forstår nada av det, og bikkja er totalt uinteressant for alle andre enn eieren. Dette fenomenet er enda mer uforståelig enn de som gratulerer sine egne unger med 1, 2, 3 ..., 11, 12-årsdagen på Facebook. Ungene er jo ikke der, de heller. 

Anonymkode: 0900a...29c

True that. Greier fremdeles ikke forstå det. Undrer og irriterer meg mer over dette spørmålet enn feks hva som skjer etter døden.
Føles nesten ut som jeg er besatt, får ikke ro i sjela før jeg finner et logisk svar på det her. Har en følelse på at det er mer enn behov for oppmerksomhet. Eller kanskje det er ønsketenking.
Teknologien har mange ulemper. Dette er nok en av de mindre, men grusomt irriterende(mest for de som lar seg irritere AKA meg). 

8 timer siden, Honey Dew skrev:

Det er like dumt som å ta på hundene og kattene klær. Hunder trenger klær KUN når det er for kaldt for dem og/eller det regner.

Jeg blir så provosert av slike mennesker. Kan de ikke heller kjøpe seg en dukke

https://www.youtube.com/watch?v=46kw31uWwAw

Og ja! Dette er helt på trynet teit. 
Støtter deg! Kjøp dere dukker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...
AnonymBruker

Haha. Måtte google dette nå, for irriterte/undret meg over det samme. Jeg tror det bunner i et oppmerksomhetsbehov? En anledning til å "vise" fram dyret? Har inntrykk av at de som gjør det ofte ikke har egne barn eller at barna begynner å bli store osv.. De er vel glad i disse dyra da. Men tror det også er et substitutt for barn. Jeg har småbarn selv og legger ikke ut noe når kattene har bursdag.. 

Anonymkode: 07282...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enhver grunn til å kose seg og være rause med to-og firbente er a-ok for meg! Ikke ta det så høytidelig.

Anonymkode: c5742...43a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei Ok for meg også. Men vet at for mange handler det om et savn. Det er jo trist.. Men og litt spesielt. Selvfølgelig er det også noen med barn som gjør det, men er en overvekt av barnløse, folk som ønsker seg fler barn osv som gjør det. Ok det, men litt spesielt. 

Anonymkode: 07282...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...