AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #1 Skrevet 15. mars 2018 Hei damer (og gjerne menn og om dere har noe å bidra med) Jeg trenger litt tips fra dere angående hva jeg skal gjøre, om jeg i det hele tatt burde gjøre noe eller om jeg bare burde droppe det. La meg først introdusere min situasjon. Jeg er en mann midt i 30-åra som nylig har flyttet til en større by pga jobb. Dette har ikke vært bare enkelt siden jeg er temmelig sjenert og sliter med ekstremt lav selvtillit. På grunn av dette er det vanskelig å skaffe kontakt med andre, og da særlig damer. Dette har pågått i store deler av livet mitt og en konsekvens av dette er at mitt siste, og hittil eneste, seriøse forhold til en dame er utallige år siden. I forbindelse med alle endringene i livet mitt tenkte jeg at det kanskje var på tide å oppsøke profesjonell hjelp for å få hjelp til å få bukt med problemene mine. Dette går bra og jeg føler jeg er på rett vei. Har begynt å utfordre meg selv mer. Blant annet har jeg iløpet av tida jeg har bodd her i byen fått kontakt med to damer. Dette er damer jeg har møtt i forskjellige sammenhenger og snakket med der og da. Senere har jeg klart å søke opp begge via Facebook for å invitere de på kaffe. Ikke helt slik jeg ville foretrukket å gjøre det, men er foreløbig for sjenert til å ta det ansikt til ansikt. Bare det at jeg tok sjansen på å skrive på Facebook er for meg en seier. Og til min store overraskelse svarte begge to ja på invitasjonen. Dobbel seier! (Viktig å påpeke at det ikke er snakk om date i den forstand. Kun hyggelig og sosialt. Vil ikke at det skal høres ut som om jeg dater flere samtidig.) Så til saken. I går kom jeg i snakk med en annen dame i forbindelse med at jeg besøkte jobben hennes. Vi ble sittende å snakke en god stund. Dette var selvfølgelig jobbrelatert for henne, men vi kom jo også innom flere andre tema og jeg føler vi hadde en veldig bra tone. Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å møte henne igjen utenfor jobben. Fortsatt veldig usikker på om jeg er klar for å spørre direkte. Og er dette noe jeg egentlig burde gjøre? Det skal sies at jeg kommer til å besøke jobben hennes flere ganger i uka fremover og jeg er redd for hva som skjer om hun sier nei. Det blir vel fort litt pinlig. Kanskje jeg heller burde vente litt til det har gått et par måneder og vi har sett hverandre en del ganger? Hvordan hadde dere damer reagert om dere hadde vært i en situasjon som henne og en mann du akkurat har møtt oppsøker deg på jobb/Facebook og inviterer deg ut? Eller hva med dere menn som eventuelt leser her. Har dere gjort noe lignende? Om dere leste alt dette og i tillegg svarer, tusen takk! Diplom kommer i posten. Anonymkode: 579c8...c58
Kreator Skrevet 15. mars 2018 #2 Skrevet 15. mars 2018 Det aller første du bør finne ut av først er om disse damene faktisk er single. Hvis dette også er personer du uansett må omgås i en profesjonell sammenheng så synes jeg du burde ta tiden til hjelp og se det an (du får mer informasjon hele tiden). Hvis ikke så kan du spørre de rett ut, så finner du fort ut om de er interesserte og nedsiden med en avvisning og uønsket oppmerksomhet er lav siden dere uansett ikke treffes ofte.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #3 Skrevet 15. mars 2018 Jeg synes at det er fint at du prøver deg frem, men tenker også det er viktig at du husker på at vanlig sosial omgang ikke nødvendigvis betyr noe mer enn det. Det er ikke noe galt i å spørre videre gitt at settingen er riktig, men på en jobbarena bør man være litt forsiktig. Anonymkode: 15b67...d5e
Gjest Overrasket Skrevet 15. mars 2018 #4 Skrevet 15. mars 2018 Jeg har vel aldri gått av veien for å gjøre noe lignende, men aldri ved bruk av fjesbok eller forfølger-aktige metoder. Du må smøre deg med (litt) tålmodghet og la det skje naturlig. Å be folk ut over elektroniske hjelpemidler eller å henge utenfor jobben bare for å be dem ut er litt over kanten. Men dersom du kan snike det inn på en naturlig måte neste gang dere møtes uansett, hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #5 Skrevet 15. mars 2018 Nei det syns jeg ikke. Du har bare møtt hun en gang og er forpliktet til å møte hun igjen profesjonelt, så da kan det ødelegge mye å invitere hun på date nå. Først bør du ta hensyn til det profesjonelle, så etterhvert som tiden går kan du prøve å finne ut om hun har mann fra før, noe som er stor sjanse i den alderen, men om det viser seg at hun er singel og dere på naturlig vis søker hverandres kontakt utover det jobbmessige, altså at hun også tar initativ til å snakke/treffe deg utenom jobb, så kan du vurdere å spørre hun på date. Vil bare legge til en ting som ikke har noe med svaret mitt ang henne å gjøre, men du skriver at de kaffetreffene du har hatt med de to andre damene bare var koselig og vennskapelig, husk på det den gangen du vurderer å be en dame du er oppriktig interessert i å få noe videre og romantisk med, at du inviterer til noe mere tydelig enn en kaffe. Sånn som for eksempel den dagen du vil be denne damen på date, ikke bli overraska om hun sier jatakk til kaffe og tolker det helt vennskapelig, og ikke bli lei deg etter fire kaffer og du finner ut at hun er gift. Spesifiser ordet DATE i invitasjonen, sånn at begge vet hva det dreier seg om og kan akseptere eller avslå ut fra hva man faktisk har som intensjon og ønske og at begges intensjoner har vært tydelig for hverandre for å unngå misfortåelser og potensielt ødelagte vennskap/jobbrelasjoner eller knuste hjerter. Anonymkode: 98d0c...d90
solmåneogstjerner Skrevet 15. mars 2018 #6 Skrevet 15. mars 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det syns jeg ikke. Du har bare møtt hun en gang og er forpliktet til å møte hun igjen profesjonelt, så da kan det ødelegge mye å invitere hun på date nå. Først bør du ta hensyn til det profesjonelle, så etterhvert som tiden går kan du prøve å finne ut om hun har mann fra før, noe som er stor sjanse i den alderen, men om det viser seg at hun er singel og dere på naturlig vis søker hverandres kontakt utover det jobbmessige, altså at hun også tar initativ til å snakke/treffe deg utenom jobb, så kan du vurdere å spørre hun på date. Vil bare legge til en ting som ikke har noe med svaret mitt ang henne å gjøre, men du skriver at de kaffetreffene du har hatt med de to andre damene bare var koselig og vennskapelig, husk på det den gangen du vurderer å be en dame du er oppriktig interessert i å få noe videre og romantisk med, at du inviterer til noe mere tydelig enn en kaffe. Sånn som for eksempel den dagen du vil be denne damen på date, ikke bli overraska om hun sier jatakk til kaffe og tolker det helt vennskapelig, og ikke bli lei deg etter fire kaffer og du finner ut at hun er gift. Spesifiser ordet DATE i invitasjonen, sånn at begge vet hva det dreier seg om og kan akseptere eller avslå ut fra hva man faktisk har som intensjon og ønske og at begges intensjoner har vært tydelig for hverandre for å unngå misfortåelser og potensielt ødelagte vennskap/jobbrelasjoner eller knuste hjerter. Anonymkode: 98d0c...d90 Litt uenig. Det kan bli litt voldsomt med DATE. Kaffe en gang først, hvis det går bra (husk å flørte litt, men ikke ta helt av), og så kan du heller spørre om DATE neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå