Gå til innhold

Toåringen vil bare til pappa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften sier alt, og ja, jeg vet at jeg bør være kjempeglad for at datteren min har en fantastisk far, og at hun så til de grader gir uttrykk for det. Men det er samtidig litt sårt når dagene går med til "ikke mamma, bare pappa", "jeg elsker pappaen min", "nei, mamma skal ikke legge meg, bare pappa" etc. På grunn av jobbsituasjon, blir det til at han leverer i barnehagen, mens jeg henter, og dermed får den vanskelige sliten etter barnehage og jobb, og middag skal lages tiden. Jeg er til stede så godt jeg kan og hun får hjelpe til på kjøkkenet alt hun bare vil. Dette kan selvsagt ikke måle seg med at pappa kommer hjem, for da har an tid til full rulle, full baluba og leketid, mens jeg blir stående å rydde, og så kjenner jeg bittelitt på misunnelsen. Jeg har også lyst til å være den artige forelderen, ikke bare den som står for alt det praktiske med mat, klær osv. Samtidig så erkjenner jeg jo at det er godt mulig at hun bare liker ham bedre enn meg, og det skal hun jo selvsagt få lov til. Det hadde bare vært så godt med en liten bekreftelse av og til. Slik som det er nå, føler jeg at barnet mitt faktisk ikke liker meg, og det er egentlig ganske sårt. Nu vel. Vet ikke helt hvor jeg ville med dette. Bare en liten utblåsing før jeg om noen timer skal hente og må stålsette meg på at jeg ikke får klem i dag heller. 

Anonymkode: f8889...965

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om det er helt normalt, tenker jeg dere kan fordele forskjellige typer samvær med henne jevnere. Noen dager kan vel han rydde, og du være lek- og balubaforelderen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lag middagen kvelden før, så kan du bare varme det opp

Anonymkode: 10103...c0c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Overskriften sier alt, og ja, jeg vet at jeg bør være kjempeglad for at datteren min har en fantastisk far, og at hun så til de grader gir uttrykk for det. Men det er samtidig litt sårt når dagene går med til "ikke mamma, bare pappa", "jeg elsker pappaen min", "nei, mamma skal ikke legge meg, bare pappa" etc. På grunn av jobbsituasjon, blir det til at han leverer i barnehagen, mens jeg henter, og dermed får den vanskelige sliten etter barnehage og jobb, og middag skal lages tiden. Jeg er til stede så godt jeg kan og hun får hjelpe til på kjøkkenet alt hun bare vil. Dette kan selvsagt ikke måle seg med at pappa kommer hjem, for da har an tid til full rulle, full baluba og leketid, mens jeg blir stående å rydde, og så kjenner jeg bittelitt på misunnelsen. Jeg har også lyst til å være den artige forelderen, ikke bare den som står for alt det praktiske med mat, klær osv. Samtidig så erkjenner jeg jo at det er godt mulig at hun bare liker ham bedre enn meg, og det skal hun jo selvsagt få lov til. Det hadde bare vært så godt med en liten bekreftelse av og til. Slik som det er nå, føler jeg at barnet mitt faktisk ikke liker meg, og det er egentlig ganske sårt. Nu vel. Vet ikke helt hvor jeg ville med dette. Bare en liten utblåsing før jeg om noen timer skal hente og må stålsette meg på at jeg ikke får klem i dag heller. 

Anonymkode: f8889...965

Har du ikke lest NOE om barn og mamma/pappa-perioder før? Er du helt grønn?

Det du beskiver er HELT normalt og er en fase. 

Anonymkode: e828d...e37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt og alt går som regel i faser. Det kan være slitsomt å være den foretrukne forelderen også. Her er det alltid meg som blir ropt på ved oppvåkning om natt og som helst må stå opp i otta hvis han våkner tidlig, da er det mamma, mamma, mamma. Pappa Digernes ikke, så han snorker videre.. Mens jeg IKKE får lov å hverken pusse tenner eller klippe negler.. skal jeg gjøre det er det en kamp uten like, men kommer pappa med tannbørsten så gaper han som bare det! Etterhvert vil du kanskje se at barnet foretrekker det i noen situasjoner og pappa i andre, men hun er like glad i dere begge :) 

Anonymkode: 151f3...d5b

Skrevet

Helt normalt og ikke noe du bør ta personlig! Men ja,bytt på litt mer på ettermiddag? Ha noen raske middager han kan lage når han kommer, eller i det minste at han tar ryddingen annenhver dag? Vi bytter på... den som ikke har legging har kjøkkentjeneste etter middagen... så blir det litt sånn annenhver dag her. Men bare nettopp to og jeg skulle gjort mye for å få henne over i en pappa-fase nå ja... hittil vært meg som er greia. Slitsomt nok det også på sitt vis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...