Gå til innhold

Er noen av dere WGI medlemmer?

Askepott

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bellablom

Det er alltid viktig å strebe etter å gjøre tingene riktig. Pyramide er ulovlig i Norge og MLM er lovlig. Når det gjelder WGI vil jeg minne alle om:

Det er IKKE lov å :

- Snakke med media om WGI (WGI policy)

- Annonsere i media

- Henge opp plakater

- Sende ut reklamemateriell til folk som ikke har bedt om det

- Sende informasjon på e-mail til folk som ikke har bedt om det

- Ha åpne web sider som markedsfører WGI.

- Holde åpne informasjonsmøter om WGI

Det ER lov å :- Være medlem av WGI

- Bli medlem av WGI

- Spille på spillene i WGI

- Snakke med sine venner, bekjente og familie om WGI

- Holde lukkede WGI medlemsmøter

- Ha passordbeskyttede websider for WGI medlemmer

Håper at dette bidrar til å få ryddet opp i misforståelser på sidene deres, slik at dere kan diskutere WGI videre med litt mere forståelse av hva som er lov og ikke. Det ville også være interessant å følge en debatt om MLM (MultiLevelMarketing- nettverksmarkedsføring)generelt.

Lykke til!

Kjempbra sider forresten! : :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T8Tupline

Det er alltid viktig å strebe etter å gjøre tingene riktig. Pyramide er ulovlig i Norge og MLM er lovlig. Når det gjelder WGI vil jeg minne alle om:

Det er IKKE lov å :

- Snakke med media om WGI (WGI policy)

- Annonsere i media

- Henge opp plakater

- Sende ut reklamemateriell til folk som ikke har bedt om det

- Sende informasjon på e-mail til folk som ikke har bedt om det

- Ha åpne web sider som markedsfører WGI.

- Holde åpne informasjonsmøter om WGI

Det ER lov å :- Være medlem av WGI

- Bli medlem av WGI

- Spille på spillene i WGI

- Snakke med sine venner, bekjente og familie om WGI

- Holde lukkede WGI medlemsmøter

- Ha passordbeskyttede websider for WGI medlemmer

Håper at dette bidrar til å få ryddet opp i misforståelser på sidene deres, slik at dere kan diskutere WGI videre med litt mere forståelse av hva som er lov og ikke. Det ville også være interessant å følge en debatt om MLM (MultiLevelMarketing- nettverksmarkedsføring)generelt.

Lykke til!

Kjempbra sider forresten! : :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under oss er det litt stille for tiden, og media har vel en stor del av skylden for dette!

Men jeg hører at det nå endelig har begynt å ta seg opp igjen nå!

Syntes det er morsomt å holde på med jeg, bare en har tid! For tid tar det! :D

Regner ikke med å bli rik, men regner nok med å tjene en del ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carpe diem

Hei.

:D

Det som er viktig å forstå med MLM er at man ikke blir millionær på et blunk - det blir man ikke på så mye annet arbeid heller forresten.

Det ligger en god del arbeid før man får en gjentakende inntekt. Dvs at man gjør et godt stykke arbeid som man kan høste inntekter av i mange år etter at man har trappet ned arbeidet. Det blir som en som har skrevet en bestselger eller en som har invistert en del i eiendom og får gode leieinntekter.

Det som er viktig er at hvis en ser det geniale i MLM som arbeidsmåte og system så bør en finne et konsept som passer seg.

Vi har flere vellykkede MLM selskap i Norge i dag. Natures Own, Herbalife, Morinda, Amway og nå også WGI.

For de som er interessert i å bytte butikk ( og handle i sin egen) for innkjøp av kosttilskudd, sminke og rengjøringsprodukter m.m er selskaper som NAture Own, Amway og Herbalife gode alternativer. For de som ikke ønsker produkter som kommer i posten men som ønsker en spilleside på internett så kan WGI være en mulighet.

Det som er viktig er at man setter seg godt inn i det MLM-selskapet man ønsker å jobbe med. Det er kjempeviktig for å lykkes.

Det er ulike kostnader for å åpne et forretningssenter, det er ulike kostnader knyttet til gjenkjøp av produkter (for å være berettiget lønn)og man må se på lønnssystemet/bonusordninger m.m.

Det som har vært vanskelig i sommer i forhold til WGI er medias bruk av begrep. Veien var kort når det gjaldt å kalle WGI for et pyramidespill. WGI har (som andre MLM selskap og andre forretningskonsept forøvrig) en pyramidestruktur i tillegg til at en spilleside er produktet. Da ble veien veldig kort til å skrive "pyramidespillet WGI" selv som lotteritilsynet og Økokrim ikke har uttalt at WGI er et pyramidespill. Det som bl.a skiller en pyramidestruktur i fra et pyramidespill er at det ikke er den som er lengst opp i systemet som behøver å tjene mest penger. Vet at den som tjener mest i WGI i verden har et medlemsnr rundt 5000 .

I tillegg til media har også våre "lovinnstanser " vært litt uklare. Lotteritilsynet sier at all markedsføring er forbudt også "face to face", mens Økokrim uttalte til P4 at verving av venner og familie ikke er markedsføring.

I Sverige har lotteriinspektionen uttalt i Expressen at " det er stor skilnad på å verve kompiser og å sette inn en annonse i dagspressen".

Det som nå har kommet fram av regler er de bellablom beskrev i et tidligere innlegg.

Jeg er selv en småbarnsmor og er medlem av WGI. Det jeg liker ved å jobbe i et MLM selskap er at jeg med en liten sum - 1600 kr fikk kjøpt meg en produktpakke som består av en spilleside og et forretningssenter.

Da er jeg altså min egen sjef, kan jobbe når jeg selv vil, til det tempoet som passer meg og gjerne etter at barna har lagt seg. Jeg kan jobbe fra min egen stue. Det gjelder forøvrig de fleste MLMselskaper.

Mitt mål er å få en god økonomi som gir meg MER TID med barn og familie og da ser jeg på MLM, der man jobber sammen med dem man liker og alle hjelper hverandre med å lykkes, som en mulighet.. Jeg ønsker flere ben å stå på - man er ikke sikret jobb i de berg og dalbanetider man er inne i nå med akjsekurser som stuper mot avgrunnen og rister med seg industri og småbedrifter. Sparepengene har det gått hardt utover - de som stod på aksjefond.

Med andre ord. Jeg ønsker å kunne ta større kontroll over min egen økonomiske situasjon og så dermed WGI som en konsept som passet meg. Ingen lover noen en stor inntekt, men jeg ønsker å legge ned tid for å se hva jeg kan oppnå. Det er jeg selv som bestemmer graden av suksess.

Har sett at systemet fungerer og at folk får utbetalt pengene sine - meg inkludert. Selskapet framstår som seriøst og skal børsnoteres. Da er jeg veldig fornøyd. Vet at det blir problemer underveis - det er det for alle nye MLM selskap og når det gjelder media så har alle de kjente MLM-selskapene fått kjørt seg kraftig i oppstarten - så også med WGI.

Det som er utrolig interessant er at hver gang det kommer et nytt MLM selskap til NOrge så må det være noe ulovlig, suspekt og ihvertfall PYRAMIDESPILL i følge media og skeptikere ellers. Vanlige folk kan tjene gode penger og det over en forholdsvis kort tid - da må noe være galt. Historien gjentar seg og gjentar seg.

Det er slitsomt med negativ fokus, men det ser ut til at mye har blitt klargjort nå: Bl.a at det er lov å være medlem og å bli medlem.

Jeg er svært opptatt og holde med innenfor markedsføringsloven og gir konseptet og mitt medlemsskap en prøvetid på 1-2 år. Man må tenke langsiktig i et MLM-selskap hvis man skal lykkes. For meg er det ikke så viktig å bli millionær, men å få en god gjentakende inntekt er svært INTERESSANT.

Og helt til slutt- får man mye til overs så er det da jammen meg nok av prosjekter, gode saker og lag og foreninger som trenger støtte. Det er mange som jobber med MLM nettopp med dette for øye.

Vennlig hilsen Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...