Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i fire år i en kommunal virksomhet, og begynner å bli MØKK lei av hvor totalt besatt ledelsen ser ut til å være av strategi og målstyring :rolleyes: Jeg har spennende arbeidsoppgaver og trives veldig godt sosialt, så jeg har egentlig ikke noe ønske om å slutte. Samtidig blir jeg innimellom nesten litt sprø når jeg ser hvor opptatt min egen leder (og toppledelsen i virksomheten) er av strategi. 

De har strategiseminar for hele ledelsen (selvsagt utenlands..!) to ganger i året og strategi og måloppnåelse er i fokus på alle møter mellom ledere og ansatte. Greit nok at  det er viktig å ha fokus på at vi skal gjøre ting på beste mulige måte og at vi alltid skal prøve å forbedre oss. Men jeg mener fokus i all hovedsak bør være på våre løpende arbeidsoppgaver- så kan kvaliteten heller være noe man jobber med «på siden». Jeg selv (og også langt de fleste kollegene mine) er uansett såpass ærekjære og ambisiøse mennesker at vi selvsagt vil yte «vårt beste» på jobb uavhengig av hvor mye sjefen vår tuter om at det er viktig. 

Noen andre som jobber i offentlig sektor og som opplever dette? Eller er det kanskje helt spesielt her hvor jeg jobber??

Anonymkode: 7b4e4...764

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...