AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #1 Skrevet 15. mars 2018 Jeg hadde meg ett lite utbrudd fra en samtale jeg og samboer hadde i går med ett par kollegaer.. Jeg fortalte at jeg hadde tatt beslutningen om at i dag skulle vi ut å spise. Fordi min samboer og hans sønn på tredje dagen kom hjem for å spise, og deretter var så "travle" at de ikke kunne hjelpe til å rydde opp etter middagen som jeg hadde laget, ikke engang ta av bordet etter seg.. Min samboer godtok dette og vi hadde ingen krangel, vi ble bare enige om at i dag skulle han spandere mat på restaurant. Og så får jeg til svar: Jeg gjør dette hveeer dag jeg..(middelaldrende gammelsdags eks. husmorskvinne) Og: ikke rart det er skilsmisser overalt, nå de krangler om småting som å rydde opp etter middagen.. Det er bare å gjør det (dette fra en utroooolig bortskjemt mann som har ett dårlig kvinnesyn fra før.) Er det ikke lov å klage på noe lenger? Anonymkode: 0ff14...3e3 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #2 Skrevet 15. mars 2018 Tre dager? Det er jo ikke mye. Hvis det irriterer kan du la oppvaksen stå og la vær å lage middag. Din tur mann! Anonymkode: 47ce7...545 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #3 Skrevet 15. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tre dager? Det er jo ikke mye. Hvis det irriterer kan du la oppvaksen stå og la vær å lage middag. Din tur mann! Anonymkode: 47ce7...545 Nei, det er jo ikke det i en helhet. men dette er jo bare denne uken... Og det var da akkurat det jeg gjorde... "i morgen spanderer du middag på restaurant, jeg gidder ikke å stå med oppvasken selv". Han turte ikke å si imot, for han skjønte nok poenget mitt... Anonymkode: 0ff14...3e3 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #4 Skrevet 15. mars 2018 Det er stygt å klage over kjæreste eller mann til andre mennesker. Du snakker ned om han til andre, sladrer om støttespilleren og partneren din. Om du mener han gjør en dårlig innsats på hjemmebane er det en privatsak mellom mannen og deg, ikke for alle andre. Anonymkode: 43b5a...622 10
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #5 Skrevet 15. mars 2018 Slike ting klager/snakker man ikke om til andre. Jeg kan også være frustrert på mannen (og han på meg), men jeg går ikke og klager til venninner. Det sagt, helt grei måte dere løste det på der og da. Normalt er vi rause begge veier, det vil si at den ene kan ta alt i perioder den andre har det travelt. Men er begge slitne og travle, kommer raskt diskusjonene om hvem som gjør mest, og da kjøper vi oss ut av det så langt det lar seg gjøre (take-away mat, og setter mer arbeid over på vaskehjelpen). Anonymkode: c9364...b58 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #6 Skrevet 15. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slike ting klager/snakker man ikke om til andre. Jeg kan også være frustrert på mannen (og han på meg), men jeg går ikke og klager til venninner. Det sagt, helt grei måte dere løste det på der og da. Normalt er vi rause begge veier, det vil si at den ene kan ta alt i perioder den andre har det travelt. Men er begge slitne og travle, kommer raskt diskusjonene om hvem som gjør mest, og da kjøper vi oss ut av det så langt det lar seg gjøre (take-away mat, og setter mer arbeid over på vaskehjelpen). Anonymkode: c9364...b58 Sånn snakker da alle om her jeg jobber...., på klubb, med andre venninner, naboer osv Anonymkode: fd4f1...4e1 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #7 Skrevet 15. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn snakker da alle om her jeg jobber...., på klubb, med andre venninner, naboer osv Anonymkode: fd4f1...4e1 Det høres ikke bra ut. "Henge ut" partneren ovenfor andre? Den ene personen i livet ditt du først og fremst skal stole på at aldri baksnakker deg? Jeg kan innimellom diskutere frustrasjon med et-par nære og tette venninner jeg stoler på. Men da nevnes samtidig hans gode sider. Men å sitte på jobb og snakke om at mannen aldri plukker opp klærne fra badegulvet, eller stadig ikke klarer å gi meg beskjed om overtidsjobbing - absolutt ikke. Anonymkode: c9364...b58 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #8 Skrevet 15. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og så får jeg til svar: Jeg gjør dette hveeer dag jeg..(middelaldrende gammelsdags eks. husmorskvinne) Og: ikke rart det er skilsmisser overalt, nå de krangler om småting som å rydde opp etter middagen.. Det er bare å gjør det Enig i alt dette. Anonymkode: 72fb8...9fd 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #9 Skrevet 15. mars 2018 Jeg hadde bare ikke orket å være en eneste dag i et "nå er det din tur" - forhold. Vi "krangler" heller på denne måten : -Jeg gjør det, sitt du! -Nei, jeg gjør det!. (Føles mye bedre å vinne en slik krangel!) Anonymkode: 6ffdb...bb8 2
Hulderen Skrevet 15. mars 2018 #10 Skrevet 15. mars 2018 Jeg er enig med kollegaene dine. Det er unødvendig å klage over slike småting, spesielt når situasjonen alt var løst ved at samboeren din gikk med på å spandere middag. Hva ville du oppnå? Vise at her har du virkelig makta i forholdet og kan diktere restaurantmiddag når det passer deg? Det hadde vært mye mer positivt om du hadde fortalt at: "Jeg gleder meg til i kveld, for da spanderer min samboer restaurantmiddag på oss!" 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #11 Skrevet 15. mars 2018 17 minutter siden, Hulderen skrev: Jeg er enig med kollegaene dine. Det er unødvendig å klage over slike småting, spesielt når situasjonen alt var løst ved at samboeren din gikk med på å spandere middag. Hva ville du oppnå? Vise at her har du virkelig makta i forholdet og kan diktere restaurantmiddag når det passer deg? Det hadde vært mye mer positivt om du hadde fortalt at: "Jeg gleder meg til i kveld, for da spanderer min samboer restaurantmiddag på oss!" jeg sa at vi skulle ut og spise middag i dag.. de spurte hva vi skulle feire og jeg sa hvordan det hele ble til.. Anonymkode: 0ff14...3e3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #12 Skrevet 15. mars 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde bare ikke orket å være en eneste dag i et "nå er det din tur" - forhold. Vi "krangler" heller på denne måten : -Jeg gjør det, sitt du! -Nei, jeg gjør det!. (Føles mye bedre å vinne en slik krangel!) Anonymkode: 6ffdb...bb8 ja.. men hos oss er det kun meg som "gjør"... da blir det slitsomt i lengden og noe som en faktisk må få klage på.. Enig i at man heller skal klage til sin partner fremfor andre.. Men nå spurte de jo meg om hvorfor vi skulle ut å spise... og da svarte jeg på det Anonymkode: 0ff14...3e3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #13 Skrevet 15. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg sa at vi skulle ut og spise middag i dag.. de spurte hva vi skulle feire og jeg sa hvordan det hele ble til.. Anonymkode: 0ff14...3e3 Vel. Når du velger å dele private ting så får du tåle andres kommentarer også. Du kunne bare svart "ingenting". Men ja - jeg er faktisk enig med kollegaen din hvis det var det du lurte på. Anonymkode: 6ffdb...bb8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #14 Skrevet 15. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke lov å klage på noe lenger? Anonymkode: 0ff14...3e3 Å lage bråk ver en slik fillesak er på sikt med på å bryte ned samlivet. Ingen orker å komme hjem til kjeft & mas om bagataller. Kvinnen du snakket med er fra en tid der slike problemstillinger ikke eksisterte. Anonymkode: bdd54...bb0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #15 Skrevet 15. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja.. men hos oss er det kun meg som "gjør"... da blir det slitsomt i lengden og noe som en faktisk må få klage på.. Enig i at man heller skal klage til sin partner fremfor andre.. Men nå spurte de jo meg om hvorfor vi skulle ut å spise... og da svarte jeg på det Anonymkode: 0ff14...3e3 Da har du valgt feil mann. Og det er ikke kollegaen din sin skyld! Anonymkode: 6ffdb...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #16 Skrevet 15. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å lage bråk ver en slik fillesak er på sikt med på å bryte ned samlivet. Ingen orker å komme hjem til kjeft & mas om bagataller. Kvinnen du snakket med er fra en tid der slike problemstillinger ikke eksisterte. Anonymkode: bdd54...bb0 Det ble jo ikke bråk.. min samboer var helt enig, og sa ingenting på at vi skulle gå ut å spise.. ?? Hvor leser du at det ble bråk???? Anonymkode: 0ff14...3e3 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #17 Skrevet 15. mars 2018 Bare glem denne tråden... Det er tydeligvis veldig få som leser hva jeg faktisk skriver. Dere henger dere opp i alle andre problemstillinger.. Snakkes Anonymkode: 0ff14...3e3 2
Ulla Ullsokk Skrevet 15. mars 2018 #18 Skrevet 15. mars 2018 Jeg skjønner deg godt, ts! Holdningene til de på jobben er rimelig provoserende! 3
Hactar Skrevet 15. mars 2018 #19 Skrevet 15. mars 2018 Det er absolutt lov å klage, men man må velge klagemur med omhu. 2
Gjest hind Skrevet 15. mars 2018 #20 Skrevet 15. mars 2018 Selvfølgelig kan du klage, men du kan ikke forvente at alle skal klappe deg på skulderen og være enige. Det er alltid noen som benytter anledningen til å fortelle hvor mye flinkere de selv er. Drit i hva de mener, det er jo du som bestemmer i ditt liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå