Gå til innhold

NRK ansetter de stort sett venner og bekjente sine barn i ulike roller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fare for å få mye pepper nå så spør jeg etter følgende erfaringer; Både min egen datter, barn i familien og bekjente sine barn opplever ofte følgende når de er på audition til roller i NRK. Man kommer gjerne videre både 2 og 3 ganger, men da er det alltid slutt. Altså jeg forstår at det er vanskelig å komme gjennom nåløyet for å få roller i TV serier eller for eksempel som danser i MGP jr. Erfaringen har vært at de får veldig mye skryt av de som gir råd videre til castingen, men de når aldri helt opp. Man ser også de samme barna gå igjen både som dansere i MGP jr og i serier. Er det tilfeldig? Jeg stusset litt for når datteren min var på casting sist så kjenner vi til det ene barnet som også var der og som vi vet familien har venner som jobber i NRK. Dette barnet glemte nesten alle replikkene og regien, men datteren vår kunne både replikker og regi. Hun fikk også veldig gode tilbakemeldinger. Vi fikk beskjed om at datteren vår ikke kom videre, men det gjorde denne andre. Da stusser jeg kan man si. Jeg sier ikke at dette stemmer, men må bare høre om andre har opplevd noe liknende. Beklager på forhånd om dette er feil, men jeg må bare spørre for dette skurret så veldig. 

Anonymkode: 158e0...efd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er velkjent. Gjelder også voksne.

Anonymkode: 4586c...5f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er nok sant. Mange får roller den lettvinte veien.

Anonymkode: 80674...b00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

NRK er svært uprofesjonelle her, ja, og noen burde snart satt fokus på denne ukulturen.

Anonymkode: 79382...52c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var det jeg fryktet. Utrolig dårlig gjort og trist for andre som virkelig vil og går inn for å gjøre bra auditions og som faktisk også gjør det, men ikke kommer gjennom. Kynisk bransje :-( Datteren min hadde jobbet lenge med å få til god regi og huske all tekst og som sagt fikk hun beskjed om at det var en veldig bra audition hun leverte, men så får vi altså avslag videre og vet at barnet som ikke hadde jobbet for det i det hele tatt bare seilte gjennom :-( Det ble mye tårer der hjemme når avslaget kom, men hva skal man gjøre? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er slik ja. Ei jente i klassen til mitt barn fikk avslag fordi de kjente den andre søkeren bedre.

Anonymkode: 76431...fa1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var det jeg fryktet. Utrolig dårlig gjort og trist for andre som virkelig vil og går inn for å gjøre bra auditions og som faktisk også gjør det, men ikke kommer gjennom. Kynisk bransje :-( Datteren min hadde jobbet lenge med å få til god regi og huske all tekst og som sagt fikk hun beskjed om at det var en veldig bra audition hun leverte, men så får vi altså avslag videre og vet at barnet som ikke hadde jobbet for det i det hele tatt bare seilte gjennom :-( Det ble mye tårer der hjemme når avslaget kom, men hva skal man gjøre? 

Det er faktisk sånn verden fungerer på de fleste områder. Venner og kjente gjør tjenester for hverandre, hverdagskorrupsjon som det kalles. Skjer hele tiden i arbeidslivet, politikk

Anonymkode: 2058a...dce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...