Gå til innhold

Herregud altså.... at det går ann

Anbefalte innlegg

Gjest lurerpåmasse
Skrevet

Okay, jeg må bare lufte noe tanker. 

Jeg har en ansatt som jeg og har som venn på FB, og i går skrev jeg en status, den er helt vanlig, jeg skrev  dette " Noen ganger kan man få hodepine av mindre" Ikke noe mer enn det, men han mene at den er om han, jeg har ikke sagt noe om jobb eller folk , ingenting i statusen forteller noe om hva det dreier seg om.

I dag kom han med sykemelding, sånn 10 min før han skulle begynne på jobb, og sa at han ikke  kunne jobbe fordi han var blitt sykemeldt pga at han følte seg trakkasert. Jeg som skulle reise på jobb kurs måtte bare hive meg rundt og melde avbud på det. Jeg spurte hvordan da, og han mente at alle , absolutt alle kunne forstå at det var han det var snakk om. Jeg kjenner at jeg gir opp litt altså

Men men er det virkelig så lett å bli sykemeldt`?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva var det statusen din refererte til da? Og hvorfor skriver du sånne statuser? Skjønte ingenting av dette.

Anonymkode: 110f6...d68

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

TS, du driver mest sannsynlig med mobbing og hersketeknikker overfor denne personen (og kanskje generelt).

Anonymkode: 10366...357

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er åpenbart at kollegaen din har en type personlighetsfortyrrelse eller annen mental sykdom. Det er sånn han er pga sykdommen sin. Hadde ikke tenkt noe over det. Han lever åpenbart et utrolig slitsomt liv når paranoiaen hans styrer livet hans i så stor grad. Legene vet nok om diagnosen/e hans og det får være opp til dem å vurdere hva som er nødvendig

Anonymkode: 57a3d...f6f

Skrevet

Hva prøvde du å få frem ved den statusen? Oppmerksomhetssyk 

• Liker 21
Skrevet

Som leder kan man rett og slett ikke skrive sånne statuser. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Ut i fra innlegget ditt ser jeg jo at du som leder skriver ganske uklart og dårlig, så at ansatte kan misforstå det du skriver forundrer meg ikke. 

Anbefaler noen kurs som går på å være en klar og tydelig leder! 

Og slutt med sånne teite innlegg på Facebook, det er bare for dumt! Om du skrev det innlegget da du var på jobb eller nettopp hadde snakket med den ansatte eller lignende, skjønner jeg godt at han mente det handlet om han også. 

Anonymkode: 1b040...11e

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, lurerpåmasse skrev:

Jeg har en ansatt som jeg og har som venn på FB, og i går skrev jeg en status, den er helt vanlig, jeg skrev  dette " Noen ganger kan man få hodepine av mindre" Ikke noe mer enn det, men han mene at den er om han, jeg har ikke sagt noe om jobb eller folk , ingenting i statusen forteller noe om hva det dreier seg om.

I dag kom han med sykemelding, sånn 10 min før han skulle begynne på jobb, og sa at han ikke  kunne jobbe fordi han var blitt sykemeldt pga at han følte seg trakkasert. Jeg som skulle reise på jobb kurs måtte bare hive meg rundt og melde avbud på det. Jeg spurte hvordan da, og han mente at alle , absolutt alle kunne forstå at det var han det var snakk om. Jeg kjenner at jeg gir opp litt altså

Eh, "Noen ganger kan man få hodepine av mindre", betyr jo at du er frustrert over noe som skjer der og da. Om du var på jobb, eller nettopp hadde snakket med den ansatte, så er det ikke rart han tror det gjaldt han. 

Det finnes jo ikke noen grunn til at du skal skrive en slik status, det var det fjortisene gjorde før, når de ønsket at alle skulle spørre "Hva skjer? hjertehjerte". Du virker uprofesjonell som skriver noe sånt, og har det vært litt uenigheter med den ansatte er det ikke rart han tolker det rettet til han. Legg deg langflat, er mitt tips. Selv om jeg tviler på at det hjelper nå.

Anonymkode: 0a6c9...f00

• Liker 29
Gjest lurerpåmasse
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det statusen din refererte til da? Og hvorfor skriver du sånne statuser? Skjønte ingenting av dette.

Fordi jeg ble nedring av diverse folk. Som jeg har på Fb lista 

Gjest lurerpåmasse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, "Noen ganger kan man få hodepine av mindre", betyr jo at du er frustrert over noe som skjer der og da. Om du var på jobb, eller nettopp hadde snakket med den ansatte, så er det ikke rart han tror det gjaldt han. 

Det finnes jo ikke noen grunn til at du skal skrive en slik status, det var det fjortisene gjorde før, når de ønsket at alle skulle spørre "Hva skjer? hjertehjerte". Du virker uprofesjonell som skriver noe sånt, og har det vært litt uenigheter med den ansatte er det ikke rart han tolker det rettet til han. Legg deg langflat, er mitt tips. Selv om jeg tviler på at det hjelper nå.

Anonymkode: 0a6c9...f00

Jeg har for det første steng av alle kommentar muligheter, og jeg har ikke vært på jobb siden 1 uke tilbake, og jeg har en god tone med de ansatte,  så denne var ikke referert til noen av de ansatte. Og de ansatte vet at jeg  tar opp ting  med de direkte. Og jeg  har et liv utenom jobb også.

Gjest lurerpåmasse
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut i fra innlegget ditt ser jeg jo at du som leder skriver ganske uklart og dårlig, så at ansatte kan misforstå det du skriver forundrer meg ikke. 

Anbefaler noen kurs som går på å være en klar og tydelig leder! 

Og slutt med sånne teite innlegg på Facebook, det er bare for dumt! Om du skrev det innlegget da du var på jobb eller nettopp hadde snakket med den ansatte eller lignende, skjønner jeg godt at han mente det handlet om han også. 

Anonymkode: 1b040...11e

Nei jeg skrev dette innlegget hjemme. Og det var heller ikke skrevet samme dag som sykemeldingen er levert.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, lurerpåmasse said:

Jeg har for det første steng av alle kommentar muligheter, og jeg har ikke vært på jobb siden 1 uke tilbake, og jeg har en god tone med de ansatte,  så denne var ikke referert til noen av de ansatte. Og de ansatte vet at jeg  tar opp ting  med de direkte. Og jeg  har et liv utenom jobb også.

Sånn på siden synes jeg det er litt fjortis å skrive slike statusmeldinger

Anonymkode: 57a3d...f6f

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Teit gjort av deg.

Teit gjort av han, men nå vet vi jo ikke hva som foregår ellers.

Anonymkode: 4b565...44e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, lurerpåmasse skrev:

Fordi jeg ble nedring av diverse folk. Som jeg har på Fb lista 

Nedrig eller nedringt? Tror du eventuelt det var en organisert aksjon? Hva er formålet med å skrive noe sånt? Ville du at alle skulle spørre: Hva ER det? Du virker ganske umoden på flere måter, og som leder er det aldri noe sjakktrekk å være veldig emosjonell.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

For det første synes jeg det er utrolig teit med slike statuser. Skikkelig passiv aggressivt og oppmerksomhetssøkende. For det andre er det jo fullstendig idiotisk at du som leder er venn med dine ansatte på Facebook når du oppfører deg slik som dette der. Dersom du ønsker et skille mellom privatliv og jobb på FB må du jo selv sørge for å skape et slikt skille. For det tredje er det jo veldig spesielt at du lager et innlegg om dette på et åpent internettforum. 

Enten tuller du eller så er du en veldig dårlig leder. Jeg håper det førstnevnte gjelder for din egen skyld. 

Anonymkode: a010f...80b

• Liker 14
Skrevet

Og historien bak at han trodde det er ?

AnonymBruker
Skrevet

Trodde folk var ferdige med slike statuser på ungdomsskolen

Anonymkode: 68f86...848

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Troll

Anonymkode: 5529a...96e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, lurerpåmasse skrev:

Slike statuser er så utrolig unødvendig. Du ønsker tyselikgvis at folk skal spørre og så neei det kan du ikke si eller tar det på pm. Bare drit i og ta det med den det gjelder istedet for "kryptiske" statuser på facebook  

Anonymkode: 5b34a...24e

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...