Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 16.3.2018 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Ikke pokker om jeg skal. Er lei av utøya-melkingen

Anonymkode: fddb7...1ed

For en smakløs kommentar. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så filmen for første gang tidligere i dag og jeg ble egentlig positivt overrasket.. klart, det var flere skuespillere der som aldri vil vinne noen Oscar men jeg ble for eksempel veldig rørt av scenen hvor Kaja finner jenta som er skutt og selv om en film aldri vil kunne vise nøyaktig hvordan det var å være der så satte jeg "pris" på det lille innblikket fordi jeg er en av de som har et stort behov for å vite mer enn hva de sier på Nyhetene for å forstå bedre hvordan det var.

Til slutt må jeg komme med en liten utblåsning til de som mener at slike filmer ikke burde bli laget eller at det er for tidlig... for det første så er det ikke sånn at dere MÅ se på denne typen filmer. Ja, dere har rett til å ytre deres mening men jeg har ingen planer om å binde dere fast i en stol, teipe opp øyelokkene deres og plassere dere foran en TV-skjerm så jeg skjønner ikke helt hvorfor dere klager.
For det andre så føler jeg det er viktig at slike filmer blir laget nå når det enda er folk i live som var der den dagen sånn at de blir så historisk korrekte som mulig, for hendelser som dette er faktisk en del av historien og så lenge det finnes overlevende og pårørende som vil bidra så har jeg ingenting imot det.
For det tredje så syntes jeg det er viktig at det blir laget skikkelige filmer om denne hendelsen sånn at vi slipper at det kun eksisterer filmer som denne: https://www.youtube.com/watch?v=vxiB89t1RzQ

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
På 2.9.2018 den 17.28, Janus skrev:

filmen er sterk,et viktig budskap

Hvilket budskap har filmen? Jeg har selv sett den, men jeg klarer ikke å oppfatte noe budskap 

• Liker 3
Skrevet
På 20.3.2018 den 11.29, AnonymBruker skrev:

Filmen er ikke spilt inn i ett smekk men er klippet sånn at det ser sånn ut.

Anonymkode: e7e7e...ce3

Jo den er spilt inn i et smekk. Kjøpte filmen på iTunes og så filmen med kommentatorspor av regissøren (rett etter å ha sett filmen). Hele filmen er spilt på en takning. På to punkter måtte kameramannen filme ned i bakken, pause kamerat, deretter gikk de et lite stykke før han fortsatte å filme. Dette for å få avstandene slik de var på utøya så korrekte som mulig. De spilte inn i 5 dager, og fikk da altså 5 «filmer» hvor de måtte velge å bruke den som totalt sett var best.

Anbefaler alle å se filmen med kommentering av regissøren, utrolig hvor mye arbeid de har lagt inn! Ble veldig imponert. 

Anonymkode: d1f75...6d2

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo den er spilt inn i et smekk. Kjøpte filmen på iTunes og så filmen med kommentatorspor av regissøren (rett etter å ha sett filmen). Hele filmen er spilt på en takning. På to punkter måtte kameramannen filme ned i bakken, pause kamerat, deretter gikk de et lite stykke før han fortsatte å filme. Dette for å få avstandene slik de var på utøya så korrekte som mulig. De spilte inn i 5 dager, og fikk da altså 5 «filmer» hvor de måtte velge å bruke den som totalt sett var best.

Anbefaler alle å se filmen med kommentering av regissøren, utrolig hvor mye arbeid de har lagt inn! Ble veldig imponert. 

Anonymkode: d1f75...6d2

Den er IKKE filmet i et SMEKK selv om det er meningen at det skal virke sånn.
Også ganske urealistisk at de skal klare å lage 72min med film uten noe klipp av noe slag....det skjer alltid noen tabber,logistikk problemer,tekniske tabber osv.....det er uunngårlig ved film innspilling.
Hørt/lest flere interjuver med produsenter osv som sier det er 3 godt skjulte klipp i filmen.....feks flere ep av Filmpolitiet på NRK som prater om dette og filmen i detalj.
Men selv med bare 3 klipp så er det godt gjort av Poppe,skuespillere,statister og teknisk personell synes jeg da.

Anonymkode: e7e7e...ce3

• 1 måned senere...
Skrevet

Helt jævlig hvordan en tragedie som Utøya skal melkes i filmer. En ekte dokumentar om hva skjedde hadde vært på sin plass, men kanskje om en 3-4 år...

Skrevet

Ser ikke poenget med å lage en slik film. Har man et snev av fantasi og empati så klarer man å tenke seg hvordan det var der den dagen.

Anonymkode: 41e33...694

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...