AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #21 Skrevet 18. mars 2018 Jeg syns den var kjempebra og realistisk. Man kjente på klaustrofobien og fortvilelsen. Likte at gjerningsmannen fikk lite oppmerksomhet og ikke ble navngitt, samt at det ikke var noen "helter" i filmen. Aldri før vært på kino hvor det har vært helt stille når rulleteksten går, så det beviser hvor sterkt og godt filmen var laget. Anonymkode: bace9...036 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #22 Skrevet 20. mars 2018 På 15.3.2018 den 21.00, AnonymBruker skrev: Syntes den var jævlig, men veldig godt og respektfullt laget. Imponerende innsats av skuespillerne, spesielt mtp at hele filmen er spilt inn i ett smekk. Det er en film som ikke gir så veldig mye annet enn et innblikk i hvordan det var å være på Utøya. Men Den bringer også frem minnene om denne forferdelige hendelsen, noe som jeg mener er viktig. For det som skjedde der må vi aldri glemme. Har for øvrig aldri tidligere opplevd å gå ut fra en kinosal der folk har vært så stille. Anonymkode: eeeeb...c8f Filmen er ikke spilt inn i ett smekk men er klippet sånn at det ser sånn ut. Anonymkode: e7e7e...ce3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #23 Skrevet 20. mars 2018 On 18.3.2018 at 8:54 PM, AnonymBruker said: Jeg syns den var kjempebra og realistisk. Man kjente på klaustrofobien og fortvilelsen. Likte at gjerningsmannen fikk lite oppmerksomhet og ikke ble navngitt, samt at det ikke var noen "helter" i filmen. Aldri før vært på kino hvor det har vært helt stille når rulleteksten går, så det beviser hvor sterkt og godt filmen var laget. Anonymkode: bace9...036 Da har du ikke vært særlig mye på kino skjønner jeg Anonymkode: dbc1a...6e7 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #24 Skrevet 20. mars 2018 På Sunday, March 18, 2018 den 19.54, AnonymBruker skrev: Jeg syns den var kjempebra og realistisk. Man kjente på klaustrofobien og fortvilelsen. Likte at gjerningsmannen fikk lite oppmerksomhet og ikke ble navngitt, samt at det ikke var noen "helter" i filmen. Aldri før vært på kino hvor det har vært helt stille når rulleteksten går, så det beviser hvor sterkt og godt filmen var laget. Anonymkode: bace9...036 Hvordan pleier du egentlig å reagere, når du er på kino da? Anonymkode: d88a2...885
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #25 Skrevet 20. mars 2018 Helt ærlig. Dro på filmen med en tanke om at dette ble fælt, trist, litt skummelt og følelsesladet. Følte ikke at filmen fikk vist mye av dette. Forventet å felle noen tårer eller føle på redselen men istedenfor følte jeg det var en film som ble lagd for å «tjene penger» på en tragedie som berører veldig mange. Man visste at mange kom til å se den og derfor føler jeg også at filmen var veldig «halvgjort». Håper billettinntektene går til ofre og pårørende ved utøya. Anonymkode: 77a3a...79b 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #26 Skrevet 20. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig. Dro på filmen med en tanke om at dette ble fælt, trist, litt skummelt og følelsesladet. Følte ikke at filmen fikk vist mye av dette. Forventet å felle noen tårer eller føle på redselen men istedenfor følte jeg det var en film som ble lagd for å «tjene penger» på en tragedie som berører veldig mange. Man visste at mange kom til å se den og derfor føler jeg også at filmen var veldig «halvgjort». Håper billettinntektene går til ofre og pårørende ved utøya. Anonymkode: 77a3a...79b Jeg har sett filmen og når jeg leser det du skriver lurer jeg på om du og jeg egentlig har vært på samme film... I mine øyne er filmen veldig «verdig» og svært lite spekulativt laget. Jeg synes den var både sterk og god. Veldig bra at gjerningsmannen ikke ble representert ved annet enn skuddene (pluss en siluett mot slutten). Jeg synes spesielt skildringene av frykten de følte var utrolig sterkt laget. Anonymkode: 3b746...a62 11
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #27 Skrevet 20. mars 2018 På 18.3.2018 den 13.55, AnonymBruker skrev: Kvalmere utsagn enn filmen. Anonymkode: e78e7...7aa En har faktisk lov til å være lei Anonymkode: fddb7...1ed 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #28 Skrevet 20. mars 2018 På 18.3.2018 den 13.55, AnonymBruker skrev: Kvalmere utsagn enn filmen. Anonymkode: e78e7...7aa Hvorfor er man programforpliktet til å mene det andre mener? Det finnes faktisk folk som begynner å gå lei nå. Spesielt etter de siste dagenes hendelser Anonymkode: fddb7...1ed 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #29 Skrevet 24. mars 2018 På 16.3.2018 den 20.55, AnonymBruker skrev: Ikke pokker om jeg skal. Er lei av utøya-melkingen Anonymkode: fddb7...1ed Det går ikke an å melke en sånn tragedie. Å det er ingen som prøver på det heller. At du tenker tanken sier endel om deg. Skremmende.. Anonymkode: bc81c...c57 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #30 Skrevet 27. august 2018 Dette er den dårligste filmen jeg har sett på lenge. Var som en under gjennomsnittlig dårlig studentfilm. Så vel litt over halvparten før jeg spolte meg gjennom resten Anonymkode: 29f65...933 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #31 Skrevet 27. august 2018 Veldig skuffende film egentlig. Veldig dårlig skuespill som ødelegger hele filmen. Karakterer som er så irriterende at jeg får lite sympati for dem. Som han Petter, hun i lilla og Kristine. Filmen er også veldig langdryg. Det at alt er filmet i en forteller-vinkel (håndholdt) er ganske slitsomt å se på, spesielt under løping. Jeg vet de bruker det for at vi som seer liksom skal føle oss tilstede i filmen. Men her blir det bare veldig slitsomt i lengden. Ble veldig svimmel under deler av filmen, på grunn av dette. Så måtte ta pauser for å ikke kaste opp. Føler også at frykten og panikken ble ikke tydelig nok. Du ser liksom ikke frykten i øynene deres. Skuespillerne virker så rolige, selv når de skal spille redd. Kun de siste 10 minuttene etter at hun kom frem til nakenodden. Det var kvalitet, slik skulle det ha vært under hele filmen, men dessverre ikke. Veldig skuffet over filmen og håper den Amerikanske vil gjøre det bedre. Jeg nekter å sitte her og være positiv, bare fordi det er et tøft tema, det er tross alt en film. Og jeg synes ikke de gjorde en god jobb, langt ifra. Synd at de ikke gjorde en bedre jobb, for det er en viktig film. Anonymkode: fd9c1...17a 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #32 Skrevet 27. august 2018 Jeg ble kvalm under filmen. Pga filmingen. Spesielt når kameramannen/damen løp. Ellers var det utrolig stillhet i salen og helt annen stemning enn jeg noen gang har opplevd under og etter en film på kino. Det verste i filmen var vel skuddene. Da kvapp jeg så jeg nesten hoppet i stolen. Man fikk også følelsen av klaustrofobi og "panikk". Jeg er glad jeg så den, men forferdelig grusomt å se de stakkars ungdommene løpe rundt i full panikk og prøver å være helt stille mens skuddene flyr rundt dem. Er usikker om den er verdt å se på DVD. Anonymkode: ab671...f8d
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #33 Skrevet 27. august 2018 Lånte filmen på bluray på mitt lokale bibliotek for noen uker siden. Ble litt skuffa jeg også selv om jeg synes det er greit å ha sett den. Uten å spoile men de to som vant amanda pris vant fortjent....noen av de andre som spilte i filmen var direkte dårlige. Filmen var på ingen måte sjokkerende men det er mest fordi jeg har lest Åsne Seierstad sin bok om Utøya....der snakker vi sjokkerende detaljer om ungdommene og hva de opplevde på Utøya. Anonymkode: e7e7e...ce3 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #34 Skrevet 1. september 2018 Fy søren så bra den filmen var og så flinke skuespillerne var. Uten tvil den beste norske filmen jeg har sett. Utrolig sterkt. Anonymkode: 423d8...520
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #35 Skrevet 1. september 2018 Er det egentlig nødvendig med en slik film? Enkelte ofre har jo allerede hatt forkjørsrett hele veien. Minne-plaketrer og statuer / monumenter overalt. De jeg føler aller mest for i denne situasjonen er faktisk de som befant seg på fastlandet i nærheten av Utøya, og som klarte å redde livene til veldig mange ungdommer. I tillegg har de vært nødt til å kjempe gjennom ett helvete i ettertid, for å slippe det gigantiske minnesmerket i nabolaget - som de fremdeles risikerer å få trykket opp i ansiktet og hjemmene sine. Anonymkode: bf9fa...2d4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #36 Skrevet 1. september 2018 Tror det er nødvendig med en slik film, særlig med tanke på de som vokser opp i dag som var for små til å skjønne omfanget av denne grusomme tragedien. Dere som har sett filmen: er det en god idé å vise denne filmen for elever som går i 1. klasse på videregående? Eller er det for sterk/blodig/vondt? Har ikke sett filmen selv ennå. Anonymkode: fd61c...25a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #37 Skrevet 1. september 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som har sett filmen: er det en god idé å vise denne filmen for elever som går i 1. klasse på videregående? Eller er det for sterk/blodig/vondt? Har ikke sett filmen selv ennå. Anonymkode: fd61c...25a Jeg synes ikke filmen var sterk og blodig. Man ser minimalt av blod og drap, man ser mest av ungdommer som løper i skogen gjennom hele filmen. Veldig langdryg film, men verdt å få med seg. Den traff meg ikke i det hele tatt, og jeg følte ingenting da jeg så filmen. Dokumentarene som er blitt laget av 22.juli er mye mer gripende, jeg ville heller vist de. Anonymkode: 119b6...a13 3
Gjest Janus Skrevet 2. september 2018 #38 Skrevet 2. september 2018 På 27.8.2018 den 18.49, AnonymBruker skrev: Dette er den dårligste filmen jeg har sett på lenge. Var som en under gjennomsnittlig dårlig studentfilm. Så vel litt over halvparten før jeg spolte meg gjennom resten Anonymkode: 29f65...933 Blir sjokkert over deg,filmen er sterk,et viktig budskap,den er laget på en sånn måte at ofre til og pårørende ikke blir støtt,du kan umulig ha det bra med deg selv,skam deg
Gjest Janus Skrevet 2. september 2018 #39 Skrevet 2. september 2018 (endret) 2 minutter siden, Janus skrev: Endret 2. september 2018 av Janus
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #40 Skrevet 2. september 2018 2 minutter siden, Janus skrev: Blir sjokkert over deg,filmen er sterk,et viktig budskap,den er laget på en sånn måte at ofre til og pårørende ikke blir støtt,du kan umulig ha det bra med deg selv,skam deg Så du mener fordi den er så "viktig" så MÅ alle synes at den er bra? Det er en FILM. Det du snakker om passer bedre til en faktafilm, en dokumentar. Dette er ikke det og kritikk er på sin plass når de gjør en såpass dårlig jobb. Anonymkode: fd9c1...17a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå