AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Jeg så denne filmen idag. Helt ærlig så ble jeg oppriktig kvalm, og fikk rett og slett en følelse av at denne filmen aldri burde vært laget. Samtidig så leste jeg en artikkel på nett, hvor en av pårørende mente at en slik film burde eksistere, også er det opp til hver enkelt om man vil se den eller ikke. Selv ville jeg i utgangspunktet ikke se den, men endte opp med å se den likevel. Angret mens jeg satt der, men nå tenker jeg at jeg har fått et bedre bilde på hvor jævlig dette terrorangrepet faktisk var. Er noe annet å se en slik film enn å lese en artikkel. Hva synes dere? Anonymkode: a5832...2ca
miaw Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Jeg synes den var veldig veldig bra. Måten den var filmet på, ingen filmusikk, at det filmen varte så lenge som angrepet gjorde. Følte den gav et veldig realistisk bilde på hvordan det var uten at jeg noengang kan fatte det selvfølgelig. Men det føltes ekte, og du tenkte ikke over at det var skuespill. Jævlig, trist og rystende. Men bra! Og fint at terroristen ikke får noen filmtid. Synes alle bør se den. 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #3 Skrevet 15. mars 2018 20 timer siden, miaw skrev: Jeg synes den var veldig veldig bra. Måten den var filmet på, ingen filmusikk, at det filmen varte så lenge som angrepet gjorde. Følte den gav et veldig realistisk bilde på hvordan det var uten at jeg noengang kan fatte det selvfølgelig. Men det føltes ekte, og du tenkte ikke over at det var skuespill. Jævlig, trist og rystende. Men bra! Og fint at terroristen ikke får noen filmtid. Synes alle bør se den. Forsåvidt enig i at dette var en god film i seg selv. Men dette terrorangrepet er ikke fiktivt, og jeg tror at det blir som å røske av et plaster for tidlig. 22 juli hendelsen skjedde ikke mer enn 7 år siden, så jeg står litt på kanten når det gjelder denne filmen. Tusen takk for din mening Ts her forresten. Anonymkode: a5832...2ca
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #4 Skrevet 15. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forsåvidt enig i at dette var en god film i seg selv. Men dette terrorangrepet er ikke fiktivt, og jeg tror at det blir som å røske av et plaster for tidlig. 22 juli hendelsen skjedde ikke mer enn 7 år siden, så jeg står litt på kanten når det gjelder denne filmen. Tusen takk for din mening Ts her forresten. Anonymkode: a5832...2ca Med all respekt, så er det jo frivillig om man vil se den eller ikke. Anonymkode: a555b...81f 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #5 Skrevet 15. mars 2018 Syntes den var jævlig, men veldig godt og respektfullt laget. Imponerende innsats av skuespillerne, spesielt mtp at hele filmen er spilt inn i ett smekk. Det er en film som ikke gir så veldig mye annet enn et innblikk i hvordan det var å være på Utøya. Men Den bringer også frem minnene om denne forferdelige hendelsen, noe som jeg mener er viktig. For det som skjedde der må vi aldri glemme. Har for øvrig aldri tidligere opplevd å gå ut fra en kinosal der folk har vært så stille. Anonymkode: eeeeb...c8f 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #6 Skrevet 15. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Med all respekt, så er det jo frivillig om man vil se den eller ikke. Anonymkode: a555b...81f Selvsagt. Vil bare høre andres meninger og tanker rundt filmen, skjønner at det er frivillig Anonymkode: a5832...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #7 Skrevet 16. mars 2018 Ikke pokker om jeg skal. Er lei av utøya-melkingen Anonymkode: fddb7...1ed 7
Rumle Skrevet 16. mars 2018 #8 Skrevet 16. mars 2018 (endret) Jeg er litt ambivalent, men tror jeg vil se den. Jeg er ikke på noen måte personlig rammet av det som skjedde der, men det gjorde og gjør stadig dypt inntrykk på meg. Etter å ha grublet litt på det har jeg nok falt ned på at jeg tror det kan være bra å se den, selv om det blir vondt. Endret 16. mars 2018 av Rumle 1
Rumle Skrevet 16. mars 2018 #9 Skrevet 16. mars 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke pokker om jeg skal. Er lei av utøya-melkingen Anonymkode: fddb7...1ed Og kommentarer som dette gjør meg bare enda mer sikker på at det er viktig at slike filmer kommer. Endret 16. mars 2018 av Rumle 33 1
Gjest kaninen Skrevet 16. mars 2018 #10 Skrevet 16. mars 2018 Meget sterk film, som jeg vil anbefalle alle å se. Aldri vært på en kino med en slik stemning i sallen nåde under og etter filmen; alle var helt stille og tydelig rørt. Det var til tider svært ubehagelig å følge med på filmen, og jeg var også selv skeptisk om jeg skulle se den på kino. I ettertid er jeg glad jeg så den på kino, da det ikke ville hatt samme effekt å se den hjemme.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #11 Skrevet 16. mars 2018 Det er jo allerede 100 filmer om det på nett men men... Anonymkode: 2179b...6f8 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #12 Skrevet 16. mars 2018 4 minutter siden, kaninen skrev: Meget sterk film, som jeg vil anbefalle alle å se. Aldri vært på en kino med en slik stemning i sallen nåde under og etter filmen; alle var helt stille og tydelig rørt. Det var til tider svært ubehagelig å følge med på filmen, og jeg var også selv skeptisk om jeg skulle se den på kino. I ettertid er jeg glad jeg så den på kino, da det ikke ville hatt samme effekt å se den hjemme. Så du ønsket å bli skremt med andre ord??? Litt som da man ser på skrekkfilm? Jadda... Anonymkode: 2179b...6f8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #13 Skrevet 16. mars 2018 På 15.3.2018 den 20.35, AnonymBruker skrev: Forsåvidt enig i at dette var en god film i seg selv. Men dette terrorangrepet er ikke fiktivt, og jeg tror at det blir som å røske av et plaster for tidlig. 22 juli hendelsen skjedde ikke mer enn 7 år siden, så jeg står litt på kanten når det gjelder denne filmen. Tusen takk for din mening Ts her forresten. Anonymkode: a5832...2ca Det er utrolig mange filmer som er basert på sanne og grusomme historier. Jeg skjønner at mange kan reagere fordi det er i Norge, og at det er nært, men for noen er alle sånne filmer nære. Vi kan heller ikke lukke øynene, og late som det ikke har skjedd heller. Anonymkode: dcfc0...8e4 9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #14 Skrevet 16. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er utrolig mange filmer som er basert på sanne og grusomme historier. Jeg skjønner at mange kan reagere fordi det er i Norge, og at det er nært, men for noen er alle sånne filmer nære. Vi kan heller ikke lukke øynene, og late som det ikke har skjedd heller. Anonymkode: dcfc0...8e4 Det er jeg enig i. Dette er faktisk en virkelig hendelse, men som du sier så skjer ikke slikt bare i Norge. Jeg synes det er riktig å lage en slik film, men jeg lurer på om det er for tidlig. Samtidig så er det selvsagt frivillig å se den. Ts Anonymkode: a5832...2ca
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #15 Skrevet 17. mars 2018 Jeg velger å vente til man kan se den på tv. Tror ikke jeg orker en sånn film på kino. Anonymkode: 69ef1...a68
The Kitten Skrevet 17. mars 2018 #17 Skrevet 17. mars 2018 Jeg har ikke sett den selv, men har fått den anbefalt av flere som har vært og sett den.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #18 Skrevet 17. mars 2018 Jeg har sett den, og vet ikke helt hva jeg synes. Synes noen av klippene var veldig lange. I tillegg så synes jeg at noen av skuespillerne ikke var så flinke. Anonymkode: f1a69...392 7
Gjest kaninen Skrevet 18. mars 2018 #19 Skrevet 18. mars 2018 (endret) På 16.3.2018 den 21.13, AnonymBruker skrev: Så du ønsket å bli skremt med andre ord??? Litt som da man ser på skrekkfilm? Jadda... Anonymkode: 2179b...6f8 Synes du det er rart man blir skremt? Jeg husker fortsatt den dagen, men de unge som vokser opp har ikke samme forhold til det som oss som var voksne da, og jeg tror denne filmen er god til å hjelpe på forståelsen. Skjønner ikke helt hva jeg skrem som var så teit elelr morsomt at du måtte frem med smileyen der? Innlegget er ryddet for brukerdebatt. Endret 18. mars 2018 av Papirfly
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #20 Skrevet 18. mars 2018 På 16.3.2018 den 20.55, AnonymBruker skrev: Ikke pokker om jeg skal. Er lei av utøya-melkingen Anonymkode: fddb7...1ed Kvalmere utsagn enn filmen. Anonymkode: e78e7...7aa 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå