Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå hatt mensmurringer i over en uke. Føles som press/strekk/stramt over nedre del av magen på en måte. Kommer og går hele dagene. Ubehagelig å ligge på magen.
Samt noen ganger føles det som mensmurringer og det stråler utover hofter/rygg og ned lysken.
Tror ikke jeg er gravid, negativ g-test i helgen (ikm for 3 dg siden). Tviler også på infeksjon, har ikke symptomer på det. 

Men hadde en SA for nesten 5 uker siden...kan det ha en sammenheng? Blødde alt ut selv og har vært på ul og fått det bekreftet. Og har ikke kjent noe ubehag eller smerter i ettertid før nå den siste uken. 

Angående ikm så vet jeg ikke helt sikkert om det er riktig dato da, men jeg har regnet ut fra dagen jeg aborterte og satt den som første blødningsdag. Jeg har ikke hatt mens enda siden før graviditeten i Jan/feb. 

Kan det være rester igjen som fører til smertene? Syns det er rart i såfall da jeg ikke har hatt noen smerter overhodet siden abortdagen i feb... 

Men er dette vanlig? Føler ikke for å kontakte lege pga «menssmerter» liksom...vil ikke bli sett på som hysterisk :p

Anonymkode: 0f75a...ef0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare mensen som er på vei da? Jeg pleier selv å ha murringer ca en uke før mens.. 

Anonymkode: 97ac8...f23

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare mensen som er på vei da? Jeg pleier selv å ha murringer ca en uke før mens.. 

Anonymkode: 97ac8...f23

Dette føles ikke det samme som mensmurringer i det hele tatt. Det som merkes mest er den pressende følelsene over magen og at det er ubehagelig å ligge på magen. Kanskje jeg er så oppblåst at magen føles som en liten ball:p men det føles ikke som luftsmerter heller....det som er så rart. 

Anonymkode: 0f75a...ef0

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen vits å regne abort som mens. Det er unntakstilstand etter en abort og random når folk får mensen igjen. Å få igjen mens etter 5 uker og under det, er de raskeste kvinnene. Så at du ikke har fått mensen enda når det ikke engang har gått 5 uker, er ikke bekymringsverdig i det hele tatt. Du er også bedre sjekket enn de fleste andre som tar abort, med tanke på rester, siden du har fått UL etter aborten og har tatt negativ graviditetstest allerede. Rester gir ikke alltid hcg, men ofte.

Men du skal kontakte lege med ved store smerter og/eller kraftige blødninger etter abort. 

Anonymkode: 0eb16...d3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde eggløsning fire uker etter sa. Var så vondt st jeg våknet om natten flere netter på rad. Aldri kjent eggløsning før dette. Kanskje det er det du kjenner også? Ble gravid igjen den eggløsningen, så vet ikke om det hadde fortsatt sånn neste periode. 

Anonymkode: 82a48...0f6

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig er det menstruasjon på vei. Etter SA pleier mens å bli vondere/kraftigere. Du har jo allerede sjekket med ul at det ikke er rester. Håper det løser seg!

Anonymkode: 1e859...c8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...