Gjest Melk Skrevet 16. februar 2005 #1 Skrevet 16. februar 2005 Er invitert i 40-årslag og antrekkskoden er smoking. Kjenner svært få av de som skal. Hva kan jeg da ha på meg? Hadde det vært bryllup ville jeg tatt på meg en mørkegrønn stroppeløs sid kjole med underskjørter, men er redd det vil bli litt for fint i denne settingen her. Hater å være overdressed. MÅ man ha lang kjole? Har igrunnen ikke så mange kjoler, og de fleste jeg har går til knærne.
Gjest Embla s Skrevet 16. februar 2005 #2 Skrevet 16. februar 2005 Smoking fordrer vel lang kjole? smoking er jo et veldig festlig/pyntet herreantrekk, så jeg tror jeg ville vurdert kjolen du nevner!
Gjest Melk Skrevet 16. februar 2005 #3 Skrevet 16. februar 2005 Lang sort kjole, da..? Er en meget broket forsamling, og jeg vet ikke om alle har smoking. Kommer folk i alle aldersgrupper over 20. Synes dette var utrolig vanskelig!
Lizzie Skrevet 16. februar 2005 #4 Skrevet 16. februar 2005 Smoking er vel sånn omtrent det fineste av manne-pynte-klær, og det bør nok kombineres med lang kjole. Syns den kjolen du nevner høres fin ut jeg!
Shoegal Skrevet 16. februar 2005 #5 Skrevet 16. februar 2005 Lang sort kjole, da..? Er en meget broket forsamling, og jeg vet ikke om alle har smoking. Kommer folk i alle aldersgrupper over 20. Synes dette var utrolig vanskelig! synes den grønne høres kul ut, men med lang sort kjole gjør du i alle fall ikke noe feil
Orthia Skrevet 16. februar 2005 #6 Skrevet 16. februar 2005 "Smoking" betyr ikke lang kjole; en smokingkjole kan gjerne være til knærne. Kjenner du få i et 40-års lag med antrekk smoking, kjører du temmelig safe om du finner frem "den lille sorte".
Gjest Melk Skrevet 17. februar 2005 #7 Skrevet 17. februar 2005 "Smoking" betyr ikke lang kjole; en smokingkjole kan gjerne være til knærne. Kjenner du få i et 40-års lag med antrekk smoking, kjører du temmelig safe om du finner frem "den lille sorte". Ja, jeg mener også å ha hørt at kjole til knærne er ok. Det er galla som fordrer lang og sid kjole.
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2005 #8 Skrevet 17. februar 2005 Sannsynligvis vil du også føle deg bedre med knelang kjole, siden det ikke er fullt så stivt.
Gjest Melk Skrevet 17. februar 2005 #9 Skrevet 17. februar 2005 Ja. Dessuten er det koldtborf med spleiselag, så det må jo være grenser for hvor stivt dette vil bli. hadde holdt mer enn nok med mørk dress, synes nå jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2005 #10 Skrevet 17. februar 2005 Egentlig er det merkelig at de har skrevet smoking; det er ikke akkurat noe som finnes i skapet hos de fleste, hvis det da ikke er kongelige det er snakk om... Har du kjole du kan bruke, eller må du ut på leting? (slitsomt, jeg pleier aldri å finne noe når jeg MÅ ha det)
Gjest Melk Skrevet 17. februar 2005 #11 Skrevet 17. februar 2005 Egentlig er det merkelig at de har skrevet smoking; det er ikke akkurat noe som finnes i skapet hos de fleste, hvis det da ikke er kongelige det er snakk om... Har du kjole du kan bruke, eller må du ut på leting? (slitsomt, jeg pleier aldri å finne noe når jeg MÅ ha det) Er ikke bursdagsbarnet som har bestemt det, for å si det sånn... Vet ikke helt om jeg har noe. Har en lang og en kort sort kjole, men tror de er litt for trange. Ellers har jeg en knallblå silkekjole til knærne, en beige kjole med hvite korte ermer og en rød kjole til knærne i matt silke (egentlig "julekjolen" min). Også har mamma en lilla kjole i silke, lang og figurnær (kanskej den hadde vært noe?) Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gå i ,men tror ikke jeg gidder å kjøpe noe. Bruker kjoler veldig lite, og synes igrunnen ikke at jeg trenger noe nytt.
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2005 #12 Skrevet 17. februar 2005 Jeg synes den blå høres fin ut, eventuelt den lilla. Med passende sko og sminke blir du sikkert knallfin. Som oftest gidder jeg ikke bruke så mye penger på pynteklær som allikevel mest pynter opp skapet, hverdagsklær er viktigst for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå