AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Hvordan er Pellstellet på en en krøllete hund som feks. storpuddel, Lagotto, barbet, spansk vannhund hvis man ønsker at pelsen skal være lengst mulig? Hvor lang kan pelsen være uten at pelsen bare blir en stor floke og tugger? De langhårete hundene som feks. Tibetansk terrier, havanese ol. Får jo lang pels uten altfor mye børsting. Blir det da mindre floker på langhårete hunder kontra hunder med krøllpels om pelsen skal være lang? Som oftest så klipper man jo omtrent alle krøllete hunderaser kort om de ikke stilles ut men det er jo langt flere som har langhåret hund som feks. Tibetansk terrier uten å klippe den. Er pelsstellet veldig forskjellig her? Blir det like mye floker og tugger på en tibetansk terrier vs. Mellompuddel? Anonymkode: 3a746...851
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Det varierer litt mellom rasene og aktivitetsnivået til hunden, men for å sikker deg mot floker må hunden børstes. Siden den har krøller må du ha en egen kam til dette. Ikke kjøp/bruk en karde, da blir pelsen bare stygg. Anonymkode: 32fd6...495
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: De langhårete hundene som feks. Tibetansk terrier, havanese ol. Får jo lang pels uten altfor mye børsting. Blir det da mindre floker på langhårete hunder kontra hunder med krøllpels om pelsen skal være lang? Nåvel. Jeg har en bichon havanais som blir en eneste stor floke hvis pelsen blir lenger enn 5-6 cm hvis jeg ikke børster hele hunden hver eneste dag, flere ganger om dagen. De jeg kjenner som har puddel klipper den kort jevnlig, og pelsen er aldri direkte lang. Pudler har samme type pels (eller hår, strengt tatt) som en bichon havanais, så jeg vil tro det floker seg på samme måte. Anonymkode: b958a...62f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå