Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Trist og redd
Skrevet

Nå er jeg så frustrert og lei. Saken er at da jeg gikk gravid la jeg på meg ganske mange kilo. Jeg regnet ikke med at det skulle bli noe problem da andre jeg kjenner som også la på seg mye gikk ned etter fødsel og amming. Men på meg sitter kiloene som støpt. Er ca 10kg mer enn før jeg ble gravid. Problemet oppi det hele er mannen min. Vi hadde det kjempe bra sammen før jeg ble gravid. Nå sier han rett ut at han ikke lenger tenner på kroppen min og han vemmes over kiloene mine. Hva skal jeg gjøre? Jeg elsker ham over alt på jord og han er pappa'n til barnet mitt. Er livredd for at han skal gå fra meg hvis jeg ikke klarer å gå ned disse 10 kg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Revenka
Skrevet

Huff, det syns jeg var ordentlig råttent av ham å si! Vet ikke annet å si enn at du fortjener bedre :trøste: Hadde min mann sagt det hadde jeg blitt rasende! og selvfølgelig veldig såret.

Men du kan jo utnytte situasjonen og be han hjelpe til i huset og med babyen slik at du får overskudd til å tenke litt på deg selv :) (selv om det nødvendigvis ikke er det som skal til, men det trenger ikke han å vite).

Skrevet

enig med revenka over meg.

men har du lagt noe innsats i å bli kvitt de kiloene?

uansett...en :klem:

Skrevet

Hva i all verden er det som får mennesker til å si slik til den man er (skal være) glad i???

Det er tross alt hans barn du har bært på i 9 mnd så noe av skylden bør han da ta selv og om det er så galt så kan han i det minste ta det opp på en grei måte.

10 kg er tross alt ikke så mye!!

For det første; skal du gå ned i vekt så gjør det for DIN skyld, ikke for hans.

Og for det andre; ta igjen :roll:

Skrevet

Møkkafyr som sier noe sånt!!!!

Den var kanskje litt streng, men jeg blir provosert når jeg hører sånt! Om det er noen trøst, med min første la jeg på meg nesten 20 kg, og de satt godt og lenge!!! Fikk ikke av et gram så lenge jeg ammet, til gjengjeld raste de av fortere enn svint når jeg var ferdig med ammingen. Nesten litt fort fort, ble direkte undervektig en stund. (nå har en god del av dem kommet tilbake.... :oops: )

Fortell ham at du trenger tid og rom for å ta vare på deg selv, det å gå ned i vekt er ikke noe som skjer over natten!

Skrevet

Hvis du tenker over det, så er det kanskje på tide å ta opp med ham at du egentlig synes han har litt liten penis? Jeg synes dette høres ut som akkurat rette tid for den samtalen!

Vel, hevn er ikke noe vakkert. Selv om det er slemt av ham å si sånn til deg så skal du jo ikke se bort ifra at det hadde vært bra for DEG og din HELSE å gå ned de kiloene. Husk at det er lettere å gå ned ti enn tyve kilo, og hvis du gir opp kan du fort legge på deg mer. Men altså ikke for å tekkes ham, fordi det vil være sunt for deg!

Skrevet
Vet ikke annet å si enn at du fortjener bedre

Det var ikke annet enn ærlig sagt, antageligvis etter at hun spurte om et svar på dette spørsmålet.

Hva med han? Kanskje mener han fortjener bedre? Hvorfor skal han slå seg til ro med noen han ikke tiltrekkes av?

Det er forøvrig ikke umulig å slanke seg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Prøv å forklare han situasjonen din -at du heller kanskje ikke er 100 prosent fornøyd med situasjonen - men at du trenger hjelp til å forbedre den. Kanskje han kan hjelpe deg og at dere sammen kan finne tilbake.

Lykke til!

Gjest SumoBryter
Skrevet

Han elsker deg vel ikke da vennen og da er det bedre han gar na enn senere, ikke sant. Hvis han elsker deg sa elsker han deg uansett hvor mange ekstra kilo du har. Faen ta gjoken!

Skrevet
Hva i all verden er det som får mennesker til å si slik til den man er (skal være) glad i???

Det er tross alt hans barn du har bært på i 9 mnd så noe av skylden bør han da ta selv og om det er så galt så kan han i det minste ta det opp på en grei måte.

10 kg er tross alt ikke så mye!!

For det første; skal du gå ned i vekt så gjør det for DIN skyld, ikke for hans.

Og for det andre; ta igjen :roll:

Helt enig, sånt sier man ikke til noen man er glad i. Ikke finn deg i det!

Skrevet

Ganske så ufølsomt sagt mener nå jeg da, men be han passe barnet da mens du er ute og jogger..Det er det minste han kunne gjøre....

Skrevet

For en ufølsom drittsekk. Høres ikke ut som om han er særlig interssert i å få tilbake lysten på deg heller da, når han sier sånn. Er selv mann, og hadde aldri lagt frem problemet på den måten hvis det var meg som var mannen din. Hvis jeg hadde virkelig elsket deg, og vært interessert i å fortsette forholdet - så hadde jeg heller foreslått at vi skulle sette oss ned og snakke om det, og kanskje ved litt samarbeid vi kunne finne ut hvordan få tilbake den seksuelle tenningen. Sex-lysten sitter jo som kjent like mye i hodet/fantasien, som i selve kroppen....

Håper det ordner seg for dere :)

Skrevet

hvis han går fra deg pga det er han ikke noe å ha uansett

Gjest Anonymous
Skrevet

Han høres ut som en ordentlig drittsekk kan du ikke bare gå?

Hans oppgave er å få kvinnen i hans liv til å føle seg fin og ønsket!

Skrevet

Det er jo klart at en som veier 10+ kilo mer etter en stund ikke er den samme som en ble glad i, da hadde en jo bare funnet en på den sizen med det samme.

Jeg skjønner godt typen din.

Han var jo bare ærlig og våget å si det de fleste menn går og irriterer seg over.

Skrevet
Det er jo klart at en som veier 10+ kilo mer etter en stund ikke er den samme som en ble glad i, da hadde en jo bare funnet en på den sizen med det samme.

Han var jo bare ærlig og våget å si det de fleste menn går og irriterer seg over.

Hmmm, så personligheten er også en annen når figuren blir 10 kg pluss...?

All den tid de ekstra kiloene skyldes noe han faktisk har del i, bør han vel heller hjelpe henne i forsøket på å bli kvitt de kiloene, snarere enn å kritisere?

Det burde jo du vite, med DET nicket.... :roll:

Skrevet

Men nå er det slik at det er vanlig og normalt å legge på seg endel under svangerskap, og det er ikke like enkelt å få det av igjen! Det vil kanskje være mer konstruktivt at han heller stiller opp for henne , slik at hun får mulighet for å gjøre noe med det?

Skrevet

Men nå er det slik at det er vanlig og normalt å legge på seg endel under svangerskap, og det er ikke like enkelt å få det av igjen! Det vil kanskje være mer konstruktivt at han heller stiller opp for henne , slik at hun får mulighet for å gjøre noe med det?

Det skjønner jeg, men det er også normalt å legge på seg noen kilo når en sitter foran TV, drikker øl og ser på sporten, men det skal liksom være anderledes.

10kg=10kg

Så hvorfor skal vi akseptere at fordi en kvinne har vært gravid og lagt på seg skal ha dette som sin nye "idealvekt"

Og når Lomp først snakker om personlighet er det helt klart at den forandrer seg. Med usikkerhet og mindre selvtillit blir det helt klart store personlighetsforandringer, og disse er skjeldent til det bedre. Stikkord: sjalusi, misunnlighet og personen blir ofte innesluttet og sur. :evil:

Skrevet

Det skjønner jeg, men det er også normalt å legge på seg noen kilo når en sitter foran TV, drikker øl og ser på sporten, men det skal liksom være anderledes.

10kg=10kg

Så hvorfor skal vi akseptere at fordi en kvinne har vært gravid og lagt på seg skal ha dette som sin nye "idealvekt"

Og når Lomp først snakker om personlighet er det helt klart at den forandrer seg. Med usikkerhet og mindre selvtillit blir det helt klart store personlighetsforandringer, og disse er skjeldent til det bedre. Stikkord: sjalusi, misunnlighet og personen blir ofte innesluttet og sur. :evil:

Hvis de personlighetsendringene finner sted etter svangerskap og vektøkning, er det jo kanskje en mulighet for at mannen bidrar til dette? hvis vi aksepterer vektøkning hos enmann pga øl,tv og fotball, må også han akseptere vektøkning pga svangerskap.

Hva slags personlighetsendringer finner sted hos menn som går opp pga sofasliting da,Harald? Blir de usikre,sjalu og engstelige? Eller blir de allvitende,feite,kopende padder...?

Gjest Embla s
Skrevet

10kg=10kg

Det er litt "morsomt" å sammenligne denne tråden med den der en KVINNE skriver at mannen hennes har lagt på seg ja.. HUN skriver ting som at hun ikke lenger tenner på ham, at hans vektøkning ødelegger forholdet, etc, og får råd om at hun må fortelle han hvor landet ligger og dette må hun forlange at han gjør noe med.

Trist at det er så forskjell avhengig om det er mann eller kvinne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...