AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Hei, har nettopp begynt med periodisk faste. Spiser mellom 12-20 - og faster 20-12 (naturlig nok ;)) Men hvor ofte bør man gjøre dette? Hver dag? Finner ikke ut av akkurat det. Så langt har jeg hatt tre dager i uken jeg har slikt spisemønster, men bør kanskje gjøre det daglig, evt med unntak av helg, eller? Håper noen kan fortelle meg Anonymkode: 4a0a6...63a
Pringle Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Du kan spise sånn akkurat når og hvor lenge du vil. (Periodisk faster er bare en fjong betegnelse på å ikke spise hele tiden. Mange spiser nesten hele tiden, så mye og ofte at de blir syke. Litt struktur er bra. 8 timers "spisevindu" passer de fleste, og tilsvarer hvordan mange spiste tidligere. Jeg spiser etter omtrent samme mønster - frokost 10, lunsj 13, middag 17.) Det som betyr noe, er at spisemønsteret passer for deg, og at du får i deg nok, og ikke for mange kalorier, at du spiser balansert og variert, og at du liker maten du spiser.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 Selvfølgelig kan man gjøre det hver dag. Jeg har spist ca sånn hele livet uten at jeg visste at det hadde et navn. Har aldri spist frokost pga dårlig matlyst på morgenen, så lunsj er mitt første måltid. Og spiser ikke sent på kvelden uansett. Men jeg kan ikke helt skjønne hva det skal være godt for om det går mot din vanlige måltidsrutine? Om man er sulten på morgenen så vil det vel være unaturlig å ikke spise frokost? Anonymkode: b03b4...79e 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #4 Skrevet 15. mars 2018 Hva mener du med "hvor ofte bør man gjøre det"? "Bør" i forhold til hva? Opprettholde fastelivsstilen? Gå ned i vekt? Leve sunnere? Anonymkode: 3ed76...924
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #5 Skrevet 15. mars 2018 Gjør det hver dag. I helgene kan det hende jeg spiser noen timer mer om jeg er sen en kveld men da starter jeg og typisk å spise litt senere dagen etterpå så det jevner seg ut. Føler ikke det er noe jeg tenker over lenger det er bare naturlig og jeg spiser når jeg et sulten. Sjelden sulten rett etter jeg har stått opp og før jeg skal legge meg. Har jeg lyst på noe en kveld rett før jeg legger meg så gjør jeg det, spiser sunt. Har gått ned i vekt uten å måtte tenke særlig på det, gjør dette fordi jeg tror at det er bra for kroppen og det er en fin motivasjon. Anonymkode: 2c951...157
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå