Gå til innhold

Hvorfor ser sluket mitt slik ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sølvkre på badet men er flink til å støvsuge ofte, vaske med klorin og tørke raskt. Tørker gulvet etter jeg har dusjet. Men så ser jeg at oppi sluket mitt er det alltid masse vann. Jeg peiset på med plumbo, og innså at sluket mitt har en slags kopp som holder alt vannet, og det som renner over koppen kommer ut i sluket videre til rørene. Er ikke det veldig rart? Har bare lyst til å klippe opp den beholderen slik at vannet renner ut og det ikke blir masse fukt. Ellers blir jeg ikke kvitt sølvkre/skjeggkrekrypene. Var vanskelig å få et bra bilde, men som dere ser et det runde med vann i ''beholderen''. Og det som renner over går videre i sluket. Er det normalt? De andre slukene jeg har sett i har vært helt tørr.

image.thumb.png.0a731666fe6439a6c3b751fcc11917f7.png

Anonymkode: f1fa3...ed5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

image.thumb.png.91e4153cb0154310e569a92db7694b46.pngHer fant jeg et bilde fra google som viser hvordan sluket ser ut. Alt vannet samler seg i den koppen til det renner over. Why??

AnonymBruker
Skrevet

Det var rart, men forstår 7kke om du mener det er rett eller ikke? Det renner over?

Anonymkode: 69e61...769

Skrevet

Skal det ikke være sånn da? Mitt sluk er helt likt. Veldig greit hvis man mister en ring eller noe - da finner man den igjen i "koppen"

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var rart, men forstår 7kke om du mener det er rett eller ikke? Det renner over?

Anonymkode: 69e61...769

Den ser ut som den er laget for å være slik. Men det gjør at det alltid er masse vann i sluket. Så da blir jeg aldri kvitt sølvkreen på badet. De elsker fukt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er et filter. Og det skal holde rørene dine frie. Filteret må tømmes og vaskes jevnlig. 

Anonymkode: 2925f...673

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir sluket tørt er det ikke bra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er et filter. Og det skal holde rørene dine frie. Filteret må tømmes og vaskes jevnlig. 

Hva mener du med å holde rørene mine frie? Frie for om man mister noe i sluket? Jeg klarer ikke å tømme det, det sitter fast.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir sluket tørt er det ikke bra. 

Hvorfor ikke? De andre stedene jeg har bodd har sluket ikke sett slik ut, og da har de vært tørr.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva mener du med å holde rørene mine frie? Frie for om man mister noe i sluket? Jeg klarer ikke å tømme det, det sitter fast.

Nei, det gjør ikke det. Jeg trodde også det første gangen jeg skulle tømme sluken. Men finn en smørkniv og løft opp mellom plastikkanten på den "koppen" og siden av metalldelen. Litt vanskelig å forklare, men du finner ut av det :) 

Anonymkode: 0c6e8...87c

Skrevet

Er det ikke vannlåsen?.... Den skal alltid ha vann i seg. Det gjør at det ikke kloakken slår opp, og at det ikke skal lukte vondt.

• Liker 3
Skrevet

Det der er vannlåsen. Det skal være sånn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kalles vannlås, og ja, det skal være sånn. Hvis vannlåsen tørker vil det stinke kloakk på badet (varmekabler + lang ferie er ingen god kombinasjon...).

Anonymkode: 4c5f9...b75

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ta opp koppen så får du muligens fjernet litt hår osv også. Hvis den ikke tømmer seg så kan det være litt tett kanskje. Sølvkre kommer pga fukt, så la badet tørke etter dusjing. Hvis det ikke er ventilasjon der så la døren stå oppe, fyr opp varmekablene hvis du har det. 

Anonymkode: 74930...9df

Skrevet

Koppen kan være festet med en liten pinne i bunnen, derfor kan den være vanskelig å få opp. Men det skal kunne gå. Bruk toalettrens og skrubb skikkelig nede i røret, der samles det masse såpe og hår. Husk å vask selve rista på baksiden også med toalettrens. Sølvkre vil forsvinne etter hvert. Fyll opp koppen med rent vann etter at du har rengjort.

om det ikke er vann i koppen så vil det lukte dritt i sluket, som nevnt over her.

AnonymBruker
Skrevet

Sølvkre kommer ikke fra vannlåsen, de er nok mer et symptom på en underliggende fuktproblematikk: dårlig ventilasjon/ høy luftfuktighet eller fukt i vegger/ gulv ( ødelagt membran)

Anonymkode: 6d6f9...e19

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...