AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Vi skal pusse opp vaskerommet og er veldig i tvil om vi skal gå for vinyl eller fliser, som er alternativene det står mellom. Vi har støpt nytt gulv. Først ville jeg ha vinyl, men av det som er godkjent for våtrom har jeg ikke funnet noe jeg liker (men har bare vært i én butikk foreløpig). Jeg liker ikke vinyl som ser ut som tre og den slags, men kunne enten hatt lysegrå eller knallfarget. Så fant jeg noen fine fliser, men pga fall mot sluk vil ikke flisleggeren ha større fliser enn 30 x 30, og da kan jeg ikke ha de store flisene jeg hadde sett meg ut. Jeg syns det blir så mye fuger med mindre fliser. Vi må bestemme oss raskt, og jeg vil gjerne høre deres mening. Hva er dere fornøyd med på deres vaskerom? Anonymkode: f3a04...422
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Ville valgt vinyl. Selv om det ikke er så pent som fliser, så er det "bare" et vaskerom. Hadde valgt fliser om det var bad i tillegg. Anonymkode: a74c6...def 3
Thildamor Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 Vil ikke flisleggeren ha??? Det sier vel flisleggeren bare fordi han må sparkle gulvet sånn at fallet blir riktig. Om det er en profesjonell flislegger som skal gjøre dette, og det bør det være, så gjør han vel som kunden vil ha det??
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #4 Skrevet 15. mars 2018 Fliser, definitivt. De er jo ikke dyre engang, disse 30x30 flisene. Er iallefall bedre med fliser enn vinyl. Anonymkode: d0c85...ba1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #5 Skrevet 15. mars 2018 7 timer siden, Thildamor skrev: Vil ikke flisleggeren ha??? Det sier vel flisleggeren bare fordi han må sparkle gulvet sånn at fallet blir riktig. Om det er en profesjonell flislegger som skal gjøre dette, og det bør det være, så gjør han vel som kunden vil ha det?? Så lenge det ikke er ensidig fall i rommet så anbefales ofte ikke for store fliser på gulv med fall. Med store fliser for en gjerne trapping nettop pga fallet. Anonymkode: 9ce26...70b 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #6 Skrevet 17. mars 2018 Ville valgt vinyl. Det er mye lettere å holde rent. Anonymkode: 6e4a4...d65 7
T-Rex Skrevet 17. mars 2018 #7 Skrevet 17. mars 2018 (endret) 5 hours ago, AnonymBruker said: Ville valgt vinyl. Det er mye lettere å holde rent. Anonymkode: 6e4a4...d65 Enig her. God vinyl holder seg også lenger pent, i forhold til flisfuger som blir misfarget og eventuelt delvis forvitrer. Men på et baderom tar jeg ulempene med fliser. Det kommer jo også litt an på om det er snakk om å beholde boligen så lenge at flisenes ulemper kommer fram, eller ikke. Vinyl virker jo unektelig mindre eksklusivt, så det kan ha noe å si for en salgspris. Om man skal være kynisk. Endret 17. mars 2018 av T-Rex
-jk- Skrevet 17. mars 2018 #8 Skrevet 17. mars 2018 På 15.3.2018 den 9.20, AnonymBruker skrev: Så lenge det ikke er ensidig fall i rommet så anbefales ofte ikke for store fliser på gulv med fall. Med store fliser for en gjerne trapping nettop pga fallet. Anonymkode: 9ce26...70b Jepp, selv 30*30 kan være utfordrende med vanlig sluk midt i rommet. Legger man derimot opp til hjørnesluk i ett hjørne og jevnt fall overalt kan man ha så store fliser man bare vil. Men det forutsetter jo at det er et "ledig" hjørne til sluk... 1
Gjest HanenIFlokken Skrevet 17. mars 2018 #9 Skrevet 17. mars 2018 (endret) Dette vinylgulvet syns jeg er fint Våtromsbelegg Endret 17. mars 2018 av HanenIFlokken
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #10 Skrevet 18. mars 2018 Vinyl. En venninne har det på vaskerommet. Et sjakkrutet mønster. Anonymkode: b22a7...680
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #11 Skrevet 18. mars 2018 På 14.3.2018 den 23.09, Thildamor skrev: Vil ikke flisleggeren ha??? Det sier vel flisleggeren bare fordi han må sparkle gulvet sånn at fallet blir riktig. Om det er en profesjonell flislegger som skal gjøre dette, og det bør det være, så gjør han vel som kunden vil ha det?? En fagmann med kunnskaper og yrkesstolthet vil si ifra når kunden ber om noe som ikke er realistisk/praktisk mulig å få bra. Anonymkode: e7737...abf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå