Gå til innhold

Cerazette

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som kan gi meg noe spesifikk info om cerazette p-piller?

Jeg har ikke tilgang til å søke rundt fra denne pc'en.

Det jeg lurer mest på er:

-Er det mindre mulighet for blodpropp med denne?

-Kan man utsette mensen med denne?

-Er den like trygg som de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *-*Pinky*-*
Noen som kan gi meg noe spesifikk info om cerazette p-piller?

Jeg har ikke tilgang til å søke rundt fra denne pc'en.

Det jeg lurer mest på er:

-Er det mindre mulighet for blodpropp med denne?

-Kan man utsette mensen med denne?

-Er den like trygg som de andre?

Ja det er mindre mulighet for blodpropp med cerazette.

Jeg har en sykdom i blodet mitt som gjør at jeg kan få blodpropp veldig lett. Å jeg brukte hormonspiral til cerazette kom.

Jeg har ikke prøvd å utsette mensen så det vet jeg ikke. Men med meg så blødde jeg mindre.

Og det er mulig at mensen kan bli borte mens du bruker cerazette. (kommer tilbake når du slutter på de.)

Den er like trygg som de andre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar :) Jeg har veldig lyst til å prøve denne. Men kan jeg bare spørre mer. Har du hatt noen bivirkninger med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *-*Pinky*-*
Takk for svar :) Jeg har veldig lyst til å prøve denne. Men kan jeg bare spørre mer. Har du hatt noen bivirkninger med denne?

Har ikke hatt noen bivirkninger nei.. Ikke som jeg har lagt merke til vertfall... Kjenner ingen som har fått bivirkninger heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt Cerazette i 2 mnd nå. Har blødd kontinuerlig disse to mnd (noe som er vanlig, vet om mange som har samme problem), men nå er det heldigvis på vei bort. Har ellers ikke hatt andre bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har brukt Cerazette i 2 mnd nå. Har blødd kontinuerlig disse to mnd (noe som er vanlig' date= vet om mange som har samme problem), men nå er det heldigvis på vei bort. Har ellers ikke hatt andre bivirkninger.

Vet du om det går ann å utsette mensen med cerazette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det går ikke an etter det jeg vet. Cerazette tas uten opphold. Men, veldig mange mister mensen når de går på Cerazette (jeg har ikke hatt mens i det hele tatt, bare blødd litt kontinuerlig), så da er utsettelse egentlig unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er vedlig opp og ned hvordan man reagerer på Cerazette. jeg har prøvd å utsette mensen med en rekke andre p-piller, men det har ikke gått i det hele tatt(har fått små blødninger etter et par dager).

Gynekologen min trodde jeg ville ha problemer med små blødninger med Cerazette, pga historikken min og fordi jeg gikk fra en p-pille emd mye hormoner(Microgynon). Jeg har vært heldig er igang med 4 mnd nå og har ikke hatt en eneste blødning siden jeg startet på pillene.

Så med andre ord, du kan være heldig og slippe all blødning med disse pillene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som føler meg "utrygg" om jeg ikke får mensen? At jeg blir redd for at jeg er gravid eller lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som føler meg "utrygg" om jeg ikke får mensen? At jeg blir redd for at jeg er gravid eller lignende...

Nei, du er ikke den eneste. Alle jeg kjenner sier jeg er så heldig som ikke har mensen lenger(i allefall nå når de småblødningene er på vei bort), men jeg ville heller hatt den. Da vet jeg alt er i orden. Har aldri hatt problemer med mensen heller, så jeg ser ingen grunn til å kvitte meg med noe som ikke plager meg. Men det er ikke noe å gjøre ved det, annet enn å gå tilbake til de gamle p-pillene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

Ble forferdelig kvalm av Cerazette, men det ser heldigvis ut til å bedre seg litt nå. (Er inne i min 2. mnd nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en p-pille.

Nope. Cerazette er en minipille - men det er en super-minipille ettersom den brukes på samme måten som en p-pille (dvs. at den har et slingringsmonn når det gjelder tidspunktet som for p-piller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort er slingringsmonnet på cerazette da?

Vurderer og bytte til Cerazette.. skal til legen på tirsdag og må bytte merke.

Noen som har gått opp i vekt?

Jeg er akkurat mitt i et nytt trenings/kostholdsprogram og har endelig begynt å gå ned så ville jo vært temmelig kjedelig om jeg skulle begynne å gå opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort er slingringsmonnet på cerazette da?

Slingringsmonnet er 12 timer - dvs. at det ikke må gå mer enn 36 timer mellom hver pille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest *-*Pinky*-*

Nope. Cerazette er en minipille - men det er en super-minipille ettersom den brukes på samme måten som en p-pille (dvs. at den har et slingringsmonn når det gjelder tidspunktet som for p-piller).

Cerazette er ikke en minipille. Det er en ppille som minner om minipiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cerazette er ikke en minipille. Det er en ppille som minner om minipiller.

Denne diskusjonen er forsåvidt uinteressant for praktisk bruk, men for å fortsette å være pirkete så gjentar jeg: nope.

Den tradisjonelle forskjellen på minipiller og p-piller er at minipiller er progesteronholdige og p-piller er østrogenholdige. Desogestrel er et progesteron.

Organon mener også at produktet deres er en minipille. I hvertfall skriver de i sin SPC (dokumentet som danner grunnlag for pakningsvedlegg og tekst i felleskatalogen) følgende:

I motsetning til tradisjonelle minipiller...

Som andre minipiller er Cerazette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest KATTAstrofe

Legen min skrev ut Cerazette til meg idag, og hun kalte det en minipille siden den ikke inneholder østrogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...