Gjest Dixie .i.i Skrevet 16. februar 2005 #1 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei. Vet ikke helt hvorfor, men jeg har så fryktelig lyst til å lære meg å spille brigde. Er det noen her som spiller? Og hvor kan man evt lære det? Er vel ikke bare å lese seg til det heller. Også må jeg vel egentlig finne meg en partner, men alle vennene mine rister bare på hodet når jeg forteller om "Mine lyster"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 18. februar 2005 #2 Del Skrevet 18. februar 2005 Hei, jeg har spilt bridge en stund (men nå flyttet og har ingen partner lenger... :-( ). Det er veldig gøy, hvis du liker kortspill der du må tenke og planlegge. Vi var en gjeng på 4 som spilte sammen en gang i uka. Alltid med en flaske vin eller to. Og vi hadde faste partnere, målet var å trene seg opp til å delta på mesterskap. Vi brukte TOPS-settet (tror det fås kjøpt på spillforretninger). Det er mange regler å lære seg, men hvis du finner noen å spille med som har nogenlunde samme nivå er det kjempegøy!! Jeg vet det finnes bridgeklubber i de fleste byene i Norge, iallefall universitetsbyene. Ring og hør om nærmeste klubb kan finne en partner til deg, eller overtal en du kjenner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 18. februar 2005 #3 Del Skrevet 18. februar 2005 Anbefaler deg å gå inn her Sidene til norsk bridgeforbund. Her er oversikt over alle kretser og under der finne du de forskjellige lagene. Bridge er gøy om man kan det. Kjenner folk som spiller flere ganger i uka. Når det gjelder partner er et kurs et godt utgangspunt dit kommer det mange aleine og man kan finne en fast. Det er også mulig at andre i klubben vil spille med deg innimellom når du har lært. Mange klubber har gratis kurs, hos andre må du betale. Anbefaler deg igrunn å ta kurs hos en av klubbene fremfor noe aftenskole, andre arrangører. Klubbene sitter med all ny informasjon og har gode kursledere. Spør om du lurer på noe mer du. Jeg har en veldig aktiv bridgespiller av en far. Kan spørre han om det er noe annet Lykke til og det kommer stadig nye folk og yngre til disse miljøene så jeg syns ikke vennene dine skal riste på hodet av deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå