AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 I følge arbeidsmiljøloven er det oppsigelsesgrunn når en person holder på sånn. Jeg har meldt fra om dette til sjef flere ganger over ca 8 mnd, men ingenting blir gjort. Det er snakk om 1 person på jobb som holder på sånn til flere kolleger og noen er nå sykmeldt pga dette. HR er også informert nå, men ikke noe skjer. Det virker som denne personen bare skal få en samtale og ikke noe annet. Hvor langt kan en person få holde på med mobbing/trakassering før hen evt blir sagt opp? Jeg og de som er sykmeldte pga denne personen frykter jo at det er vi som må slutte og ikke mobberen. Noen få på jobben liker jo denne mobberen, de fleste kan ikke fordra personen. Flesteparten er vel i mot hele dens personlighet. De som er sykmeldte og jeg er godt likt og vi kan jobben vår svært godt. Vi har flere år i bedriften enn denne mobberen og vi liker jobben vår godt. Denne mobberen gjør så vi faktisk ser oss om etter nye jobber, men vi føler samtidig at det ikke er rikitg at vi skal slutte når vi ikke er mobbere. Anonymkode: 4314d...cfc
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Du vil oppleve i arbeidslivet at det finnes mange sjefer som ikke gjør som de bør. Det psykososiale arbeidsmiljøet er utrolig viktig, men blir fullstendig oversett fordi det kan være vanskelig å håndtere konflikter. På min arbeidsplass ble en person meldt inn pga mobbing og trakassering, utallige rapporter og vedkommende var også ansvarlig ved en ulykke med dødsfall. Likevel er det denne personen som jobber der fremdeles, på bekostning av 23 andre ansatte som har sluttet. Anonymkode: 493ff...ca2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 Har dessverre opplevd noe lignende. Når jeg sa fra ble jeg sagt opp. Kunne sikkert kranglet om dette, men orket ikke, ville bare vekk. Og endte opp med at jeg begynte å tvile på meg selv, tro at feilen lå hos meg, og at det var min skyld. Ser nå i etterkant når mange andre som ble tilsatt i samme jobb sluttet etter kort tid. Det har gitt meg troen tilbake på meg selv, selv om jeg nå er noe skeptisk til andre mennesker dessverre. Anonymkode: 759c2...2b2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 Jeg skal kjøre denne saken så langt det er mulig, målet er å bli kvitt denne personen. Hen forsurer hele arbeidesmiljøet og flere orker ikke å snakke med personen overhode. Jeg skal bruke advokat da jeg har fri rettshjelp via forsikring, da håper jeg ledelsen skjønner alvoret i dette og at de reagerer. Takk for svar dere ovenfor, godt å høre at vi ikke er alene om dette. Anonymkode: 4314d...cfc 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal kjøre denne saken så langt det er mulig, målet er å bli kvitt denne personen. Hen forsurer hele arbeidesmiljøet og flere orker ikke å snakke med personen overhode. Jeg skal bruke advokat da jeg har fri rettshjelp via forsikring, da håper jeg ledelsen skjønner alvoret i dette og at de reagerer. Takk for svar dere ovenfor, godt å høre at vi ikke er alene om dette. Anonymkode: 4314d...cfc Før du setter i gang, vær klar over at det kan oppstå situasjoner du ikke kan forutse i arbeidsmiljøet. Gruppen kan reagere på en annen måte enn du tror. Les også hva forsikringen inneholder nøye. Det er ikke sikkert du får dekket advokat i arbeidsrett. Anonymkode: 493ff...ca2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 Mange likesinnede kollegaer backer ut når det blir alvor. Vær klar over det. Jeg står i en slik situasjon nå, de andre har trukket seg. Mange har det mest bare i kjeften og tenker hovedsakelig bare på seg selv. Anonymkode: 4071c...afb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå