Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var i butikken istad og skulle ta ut 750 kr ekstra. Kassadama(jenta) knotet litt men tastet inn en sum. Jeg trekker kortet, får de 750 kr, matvarene, kvitteringen og går derfra. Når jeg kommer hjem ser jeg at jeg kun er belastet 7,50 kr ekstra. Hva ville dere gjort ? Gått tilbake til butikken? Eller gitt faen ? 

Anonymkode: 53158...a01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gått tilbake. Uten tvil.

• Liker 23
Skrevet (endret)

Ja, uff. Jeg får helt vondt i magen av sånt, hun kommer i trøbbel og du har penger som teknisk sett ikke er dine. 

Jeg ville gått tilbake. 

Endret av bortebra
  • Liker 23
Gjest Nina1975
Skrevet

Ikke om det hadde vært en stor kjedebutikk, men hadde gått tilbake om det hadde vært en liten butikk som var avhengig av kundene sine

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nina1975 said:

Ikke om det hadde vært en stor kjedebutikk, men hadde gått tilbake om det hadde vært en liten butikk som var avhengig av kundene sine

Det kan nda være en kjøpmann som sliter selv om det er en kjede. Og jenta vil ha fått refs for diffen, og for hennes skyld syns jeg man burde være gem

Anonymkode: 3b94c...842

• Liker 13
Skrevet

Er det ikke kassadama som er ansvarlig for at kassaoppgjøret stemmer? Det er jo rimelig umoralsk a la en lavtlønnet person ta tapet.

• Liker 19
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan det skal være teknisk mulig. Men gå tilbake uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Er det langt og mye styr ville jeg eventuelt tatt en telefon? 

Anonymkode: e08fb...a86

Skrevet
8 minutter siden, Nina1975 skrev:

Det er den ansatte det går utover først og fremst, ikke butikk-kjeden. 

• Liker 8
Skrevet

Gå tilbake . Det går jo ut over hun som gjorde feil.

• Liker 2
Gjest Nina1975
Skrevet
3 minutter siden, bortebra skrev:

Det er den ansatte det går utover først og fremst, ikke butikk-kjeden. 

Gjør det? Trodde det gikk under svinn, ikke hvem som satt i kassen? At det gikk utover de. I såfall, er jeg enig i å gå tilbake å gi beskjed.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Nina1975 skrev:

Enig.

Anonymkode: 0f4e6...1fc

AnonymBruker
Skrevet

Gått tilbake. Den gang jeg jobbet i kasse hadde vi +- 30,- som akseptabelt avvik. Den ansatte kan måtte erstatte beløpet selv. 

Anonymkode: be202...a7d

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, Nina1975 skrev:

Gjør det? Trodde det gikk under svinn, ikke hvem som satt i kassen? At det gikk utover de. I såfall, er jeg enig i å gå tilbake å gi beskjed.

Der jeg har jobba, gikk det utover den ansatte. Det er jo grunnen til at man tar oppgjøret. 

• Liker 1
Skrevet

Ts, hva ville du at kunden skulle gjort hvis det var du som satt i kassa?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nina1975 skrev:

Ja det gjør det. Du kvitterer for kasse ut og kasse inn. Store avvik kan gi konsekvenser. Tilbakebetalt. Avskjedigelse om det skjer mer enn x ganger. 

Anonymkode: be202...a7d

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Skjønner ikke helt hvordan det skal være teknisk mulig. Men gå tilbake uansett.

Er ikke alle butikker som har cashguard :) 
Dermed slår de inn beløpet og tar penger rett fra kassa.

Hadde det vært cashguard, ville det bare kommet ut 7,50 (8kr).

TS:
Gå tilbake :)
Det beste med å gå tilbake, når det skjer slike ting, er at du får ekstra ros fra sjefen og gjerne ett svar "Er ikke alle som er like ærlig som deg :) "

• Liker 3
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Nina1975 skrev:

Det har skjedd med meg også før da en dame knotet veldig med å overføre penger fra nettbanken sin til å betale varer + skulle ta ut 500 kr. Noe må ha skjedd med kasseapparatet fordi jeg fant først ut etterpå da hun takket nei til kvitteringen (som kom automatisk ut) at pengene hun skulle ha betalt med ikke opp inn. Dette var etter at hun hadde gått slik at jeg ikke fikk kontaktet henne og det ble rundt 800 i svinn. det går ikke utover de som sitter i kassen med mindre leder mistenker tyveri, men man får en beskjed om å være med nøyaktig til neste gang og passe bedre på. 

Anonymkode: 1b28f...978

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...