Gå til innhold

Gave til avdelingen/veileder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei alle sammen.
Jeg har praksis ved et sykehus, og ønsker å gi gave til både veileder og avdelingen mtp at praksisperioden er snart over.
Hva er det jeg kan gi som gave? Kan dere komme med noen ideer? Helt tom her for ideer utenom blomster til veileder..

Anonymkode: ab613...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kake, snop og blomster er det vanligste her. 

Anonymkode: 7b4c4...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kake, snop og blomster er det vanligste her. 

Blomster til veileder, og kake til avdelingen? Høres det bra ut?
Hvor mye kake bør jeg beregne? Er en stor avdeling :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gav aldri noen gaver. Fikk en gang en gave av en veileder, hun sa at hun aldri tok i mot gaver fra studenter da hun syns dette var feil da opplæring er en del av jobben :) har siden fulgt dette :)

Anonymkode: e98c0...03b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bakte kake og/eller gav blomster til avdelingen, så gav jeg noe mer personlig til veileder. Siste periode fikk hun blomster riktignok, men hun var en helt fantastisk veileder og hadde jeg kunne gitt henne en bit av sjelen så hadde jeg gjort det :fnise: De andre fikk takkekort + sjokolade eller noe annet jeg visste de likte:)

Anonymkode: da169...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gav aldri noen gaver. Fikk en gang en gave av en veileder, hun sa at hun aldri tok i mot gaver fra studenter da hun syns dette var feil da opplæring er en del av jobben :) har siden fulgt dette :)

Aha, skjønner..
Vet faktisk ikke om de tar i mot gaver fra studenter på min avdeling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kake, twist, kjeks osv til pauserommet/kontoret er svært populært på sykehus :fnise: Hilsen sykehusansatt 🙊

Blomster til veileder og kake til avdelingen høres veldig bra ut, veldig snilt gjort. 

Anonymkode: b0554...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blomster til veileder, og kake til avdelingen? Høres det bra ut?
Hvor mye kake bør jeg beregne? Er en stor avdeling :) 

Er nok med en kake, så blir det litt førstemann til mølla og tanken som teller :) Hva med langpanne av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som er litt vanskelig her, er at jeg skal kanskje jobbe på den avdelingen etter praksisperioden som ekstrahjelp/vikar.
Blir det rart å gi gave også jobbe der senere også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, luinne skrev:

Er nok med en kake, så blir det litt førstemann til mølla og tanken som teller :) Hva med langpanne av noe slag?

Ja, kanskje sjokoladekake? 
Kan legge til at dette er første gang jeg gir noe til en avdeling, så er litt usikker. Det skjønner vel dere ettersom jeg spør så mye :P:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som er litt vanskelig her, er at jeg skal kanskje jobbe på den avdelingen etter praksisperioden som ekstrahjelp/vikar.
Blir det rart å gi gave også jobbe der senere også? 

Ikke nødvendigvis rart, men kanskje litt "unødvendig" du kommer jo tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dere flere studenter på avdelingen? Kan dere gå sammen om en langpanne? så slipper alle å møte siste dag med hver deres kake :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje sjokoladekake? 
Kan legge til at dette er første gang jeg gir noe til en avdeling, så er litt usikker. Det skjønner vel dere ettersom jeg spør så mye :P:fnise:

Sjokoladekake slår aldri feil :) Ettersom du vil fortsette som ekstrahjelp/ vikar så hadde ikke jeg forventa at du skulle fikse noe gave/ kake, men det er jo alltid trivelig med noe digg på pauserommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En del av jobben ja, men det er mye ekstraarbeid i å ha student og ikke ekstra betalt, så det er kjekt å si takk for hjelpen som student. Å gi en blomsterkvast, en flaske vin eller en konfekteske til veileder er vanlig og en fin måte å si takk på. Langpannekake eller noe snop til vaktrommet er vanlig, spesielt i lengre praksisperioder. Hos oss har også studenter gått sammen og lagd felleslunsj, stekt vafler eller gitt ting til fellesen til de ansatte (fikk f.eks dvd spiller da den gamle røk, koselig). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er dere flere studenter på avdelingen? Kan dere gå sammen om en langpanne? så slipper alle å møte siste dag med hver deres kake :fnise:

Det er kun meg der, så da tror jeg at det blir en kake fra min side :) 

56 minutter siden, luinne skrev:

Sjokoladekake slår aldri feil :) Ettersom du vil fortsette som ekstrahjelp/ vikar så hadde ikke jeg forventa at du skulle fikse noe gave/ kake, men det er jo alltid trivelig med noe digg på pauserommet :)

Takk for svar! Da blir det sjokoladekake til avdelingen og en liten personlig presang til veileder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kake er uhørt. Er så lei av usunne folk som tar m kake på jobben hele tiden og ikke aksepterer at andre sier nei takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrodeF skrev:

Kake er uhørt. Er så lei av usunne folk som tar m kake på jobben hele tiden og ikke aksepterer at andre sier nei takk. 

Da er det vel heller dere som har en uheldig kultur på pauserommet. Det må selvfølgelig være opp til hver enkelt hva de putter i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En del av jobben ja, men det er mye ekstraarbeid i å ha student og ikke ekstra betalt, så det er kjekt å si takk for hjelpen som student. Å gi en blomsterkvast, en flaske vin eller en konfekteske til veileder er vanlig og en fin måte å si takk på. Langpannekake eller noe snop til vaktrommet er vanlig, spesielt i lengre praksisperioder. Hos oss har også studenter gått sammen og lagd felleslunsj, stekt vafler eller gitt ting til fellesen til de ansatte (fikk f.eks dvd spiller da den gamle røk, koselig). 

Ekstraarbeid er det ja, men synes likevel det blir feil om dette er noe som "forventes". Studentene skal innom mange praksiser ( som student har de heller ikke så all verdens å rutte med) og jeg prøver hvertfall å påvirke til at gaver ikke blir gitt :) å bli kjent med de er mer en bra nok for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...