Gå til innhold

Kviser på ryggen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Har fått ekstremt med kviser på ryggen de siste månedene. Har slitt med det de siste to-tre årene, men har blitt verre nå i 20-årsalderen. Har prøvd Basiron, men har ikke blitt særlig bedre av det. 

Vet det ikke er noen quick-fix, men hadde satt pris på gode svar :) Gjerne lyst å dra på ferie uten å bekymre meg for hvordan ryggen min ser ut. 

Anonymkode: 7bffa...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ene søskenbarnet mitt sleit med det samme. Der gjorde han om mye på kostholdet for å få bukt med problemet. Spiste blandt annet mye vegansk. 

Anonymkode: 0e753...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ene søskenbarnet mitt sleit med det samme. Der gjorde han om mye på kostholdet for å få bukt med problemet. Spiste blandt annet mye vegansk. 

Spiser generelt ganske sunt. Holder meg unna sukkerholdig drikke, spiser mye proteinrik mat og nok av frukt og grønnsaker. Så vet ikke om det har så veldig mye med kostholdet å gjøre. Chips, sjokolade og godteri finnes ikke i hus :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikker du melk/mye meiriprosukter?:)

Anonymkode: d7878...185

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Har fått ekstremt med kviser på ryggen de siste månedene. Har slitt med det de siste to-tre årene, men har blitt verre nå i 20-årsalderen. Har prøvd Basiron, men har ikke blitt særlig bedre av det. 

Vet det ikke er noen quick-fix, men hadde satt pris på gode svar :) Gjerne lyst å dra på ferie uten å bekymre meg for hvordan ryggen min ser ut. 

Få en lege til å se på deg. Det er ikke sikkert det er kviser, selv om det kan se ut som kviser.

Anonymkode: b5682...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For meg var løsningen å skrubbe ryggen med salisylsyre skrubben, Garnier 3-in-1 for å være helt spesifikk, etter hårvask og skylle sjampo og balsam GODT ut av håret, og vaske GODT nedover ryggen etterpå. For balsam fester seg som et silikonlag som clogger til huden nedover nakken og ryggen hvis man ikke sørger for å vaske det ordentlig vekk.
Vasket også ryggen med klut, vann og denne salsylsyreskrubben om jeg hadde svettet på ryggen, trent eller vært i varmen osv.

Etter under et halvt år så var ryggen min helt anderledes, og i etterkant så er jeg bare beivsst på å vaske ryggen godt med vann og gni med hånda etter jeg har vasket håret, og skyller håret med hodet opp ned så sjampo og balsam ikke glir og kleber seg til huden på ryggen med det lange håret mitt. Den har holdt seg fin i 6-7 år nå etter dette, og hadde alltid før det vært kvisete.

Jeg kuttet også ut melkeprodukter, og det kan ha vært en stor medvirkende faktor, for kvisene i ansiktet gikk også vekk da. Hvis du googler acne+milk og acne+dairy kan du lese mye om det. Melk inneholder et hormon som skal få kalven til  å vokse, og kviser på mennesker er jo som oftest hormonelle.

Anonymkode: 5d541...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet med melk for en god stund tilbake, laga tråd om det her på kvinneguiden. Jeg hadde også masde kviser på ryggen, men bare dager uten melk så forsvant alt. 

Anonymkode: 73a4b...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få en lege til å se på deg. Det er ikke sikkert det er kviser, selv om det kan se ut som kviser.

Hva annet kan det være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser et par spør om jeg er glad i melk. Der er jeg nok guilty :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg var løsningen å skrubbe ryggen med salisylsyre skrubben, Garnier 3-in-1 for å være helt spesifikk, etter hårvask og skylle sjampo og balsam GODT ut av håret, og vaske GODT nedover ryggen etterpå. For balsam fester seg som et silikonlag som clogger til huden nedover nakken og ryggen hvis man ikke sørger for å vaske det ordentlig vekk.
Vasket også ryggen med klut, vann og denne salsylsyreskrubben om jeg hadde svettet på ryggen, trent eller vært i varmen osv.

Etter under et halvt år så var ryggen min helt anderledes, og i etterkant så er jeg bare beivsst på å vaske ryggen godt med vann og gni med hånda etter jeg har vasket håret, og skyller håret med hodet opp ned så sjampo og balsam ikke glir og kleber seg til huden på ryggen med det lange håret mitt. Den har holdt seg fin i 6-7 år nå etter dette, og hadde alltid før det vært kvisete.

Jeg kuttet også ut melkeprodukter, og det kan ha vært en stor medvirkende faktor, for kvisene i ansiktet gikk også vekk da. Hvis du googler acne+milk og acne+dairy kan du lese mye om det. Melk inneholder et hormon som skal få kalven til  å vokse, og kviser på mennesker er jo som oftest hormonelle.

Skal prøve ut denne, var jo ganske gunstig i prisen også :) Og skal ikke minst greie å være forsiktig med balsamen og sjampoen. Tusen takk for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal prøve ut denne, var jo ganske gunstig i prisen også :) Og skal ikke minst greie å være forsiktig med balsamen og sjampoen. Tusen takk for råd!

Spørs om du trenger å skrubbe ryggen. .  Tipper det er melk slutt som fiksa den saken.

Anonymkode: 73a4b...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs om du trenger å skrubbe ryggen. .  Tipper det er melk slutt som fiksa den saken.

Kutte det heelt ut? :icon_frown: Eller minske mengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...