AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Hei! Vi skal ha en eksamen i juss i midten av våren, som teller 7,5 studiepoeng. Henger litt bakpå, og foreleseren har ikke kommet med noen spesifikke læringsmål så langt. Tenkte det hadde vært fint å begynne lesingen på fullt nå, siden det er ca. en måned til eksamenen. Hva er desidert viktigst å lese på når det gjelder jussen? Dette er vel et slags innføringsemne av jus, dersom jeg skal være konkret. Anonymkode: 8f403...f9a
Ullvott Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Generelt for alle fag, ikke bare jus: Les beskrivelsen av faget. Der står det sikkert hvilket læringsutbytte, kunnskaper og ferdigheter som er målene med faget. Det skulle i alle fall gi noen hint om hva du bør sette deg inn i og hvilke kriterier du kommer til å vurderes etter. Deretter ser du på hovedtemaene fra forelesningene. Les forelesningsnotater og de presentasjonene som er gjort. Det pleier å være sentralt.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 17 minutter siden, Ullvott skrev: Generelt for alle fag, ikke bare jus: Les beskrivelsen av faget. Der står det sikkert hvilket læringsutbytte, kunnskaper og ferdigheter som er målene med faget. Det skulle i alle fall gi noen hint om hva du bør sette deg inn i og hvilke kriterier du kommer til å vurderes etter. Deretter ser du på hovedtemaene fra forelesningene. Les forelesningsnotater og de presentasjonene som er gjort. Det pleier å være sentralt. Jussemnet går inn i et hovedemne vi har, så det står ikke noen spesifikk beskrivelse av hva vi skal lære innen akkurat juss. Presentasjonene har jeg tilgjengelig på dataen, men det som er litt drøyt er at powerpointene ikke er særlig bra laget. Altfor mye tekst og lysbilder, og mangler en introduksjon med læringsmål. Så litt vanskelig å vite hva jeg bør lese mest på. Anonymkode: 8f403...f9a
Ullvott Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 At powerpointene ikke er særlig bra er i alle fall ikke unikt for akkurat det faget, om det kan være noen trøst 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 Hvilke lover jobber dere med? Anonymkode: d424d...477
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 Generelt kan jeg i alle fall si at dersom du skal lese noe, så bør det være juridisk metode. Ville heller brukt tiden på å løse så mange oppgaver som mulig, og innarbeide lovsamlingen samtidig. Anonymkode: d424d...477 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #7 Skrevet 14. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke lover jobber dere med? Anonymkode: d424d...477 Vi har fokus på forvaltningsrett, privatrett, offentlig rett og internasjonal rett. Anonymkode: 8f403...f9a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #8 Skrevet 14. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Generelt kan jeg i alle fall si at dersom du skal lese noe, så bør det være juridisk metode. Ville heller brukt tiden på å løse så mange oppgaver som mulig, og innarbeide lovsamlingen samtidig. Tusen takk for råd Skal forsøke meg på det fremover. Anonymkode: 8f403...f9a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #9 Skrevet 14. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har fokus på forvaltningsrett, privatrett, offentlig rett og internasjonal rett. Anonymkode: 8f403...f9a Spennende Anbefaler som sagt å løse oppgaver og innarbeide lovsamlingen godt. Har dere fått tidligere eksamensbesvarelser og sensorveiledninger? De gir veldig god pekepinn på hvor mye som forventes, spesielt med tanke på henvisninger til ulike lovparagrafer. Anonymkode: d424d...477
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #10 Skrevet 14. mars 2018 Jeg leste forresten i ca. ei uke til revisoreksamen i rettslære og fikk A, så ikke mist motet selv om du føler at du henger etter Anonymkode: d424d...477
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #11 Skrevet 14. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spennende Anbefaler som sagt å løse oppgaver og innarbeide lovsamlingen godt. Har dere fått tidligere eksamensbesvarelser og sensorveiledninger? De gir veldig god pekepinn på hvor mye som forventes, spesielt med tanke på henvisninger til ulike lovparagrafer. Har ikke fått tildelt noen tidligere eksamener enda, men finner alltids et eller annet på bl.a. NTNU sine hjemmesider eller noe slikt Skal jobbe hardt fremover Anonymkode: 8f403...f9a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #12 Skrevet 14. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste forresten i ca. ei uke til revisoreksamen i rettslære og fikk A, så ikke mist motet selv om du føler at du henger etter Utrolig hva en får til Skal sikte på en B eller C, så får A evt. bli en bonus, hehe. Anonymkode: 8f403...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå