AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Jeg måtte kjøpe nytt batteri til min Samsung galaxy s5 ettersom jeg klarte å miste batteriet i helgen. Nå har jeg kjøpt en nytt batteri på Clas Ohlson, eller jeg tror det er nytt da. Jeg tok i batteriet og slo på telefonen for å sjekke om jeg måtte lade den eller den kom fullada. Jeg rekna egentlig med den siste, og ble veldig overrasket når det stod at det var 20% batteri i gjen. Det virker jo som batteriet faktisk er blitt brukt før eller er det normalt at nye batteri har noe strøm? Ladet den opp til ca 90% i sted, har brukt den litt i sånn 10-15 minutter kanskje og den er allerede nede i 83%. Hadde liksom håpet at når jeg kjøpte nytt batteri så ble batteritiden bedre før den blir dårligere? Det virker på meg som batteritiden på den nye er akkurat den samme som på den gamle. Gamlebatteriet og selve telefonen er litt over 2 år gammel. Er dette vanlig når man kjøper nytt batteri til vanlig telefon eller kan det være at jeg har fått solgt et produkt som ikke egentlig er nytt? Emballasjen så ikke brutt ut da, men jeg sjekket ikke så nøye. Anonymkode: 239f6...829
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Min gamle Samsung fikk nytt batter fra Teknikkmagasinet. Et samsung batteri og ikke et kopibatteri. Der var det også strøm på, men batteriet og telefonen levde bare noen måneder etter at nytt batteri var på plass. Da kjøpte jeg Iphone. Tror ikke Samsung telefonene er ment for å leve så veldig lenge når batteriet går så går gjerne mer på de og, etter min erfaring. Mange elektriske ting på batteri blir testet før de pakkes og sendes ut fra fabrikkene, det gjelder nok også batterier. Anonymkode: d2bba...1d0
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 Oki, takk for svar. Høres ut som det er normalt da at batteriet har litt batteri når det er nytt. Nei jeg rekner i grunn ikke med å ha telefonen sånn ekstremt lenge, men den fungerer såpass enda at jeg synest det blir for tidlig å kjøpe ny telefon. Nå skal det sies at jeg kjøpte nytt batteri fordi jeg mistet det gamle, ikke fordi batteriet var dårlig. Anonymkode: 239f6...829
Gjest Optimo Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 Batteriet har litt strøm fra fabrikk. Det ser du også når du kjøper ny mobil, du kan skru den på uten å lade først, og batteriet vil typisk ligge på rundt 50% da. Det er for at kapasiteten ikke skal tape seg, batteriet "liker ikke" å være helt utladet. Prøv å bruke det nye batteriet noen ladinger, se om det retter seg etterhvert som telefonen "lærer" hvor mye som er igjen. Hvis det tapper seg fort, har du tenkt på at det kan være en app som gjør det? Noen ganger kan apper bli liggende og henge i bakgrunnen. Hvis det er lenge siden du satte telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger så kan du prøve det. Det er et valg i innstillingene på mobilen. *** NB: Ta backup av alle bilder og ting du har lagret på telefonen, det vil bli slettet ved slik tilbakestilling. ***
Gruselgrafs Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke Samsung telefonene er ment for å leve så veldig lenge når batteriet går så går gjerne mer på de og, etter min erfaring. Anonymkode: d2bba...1d0 Å joda, Samsung telefonene kan vare leeenge de, Bruker selv en Galaxy S2 fra 2011 som virker utmerket, i tillegg så holder batteriet seg fortsatt bra. 1
Gruselgrafs Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 5 timer siden, Guile skrev: Batteriet har litt strøm fra fabrikk. Det ser du også når du kjøper ny mobil, du kan skru den på uten å lade først, og batteriet vil typisk ligge på rundt 50% da. Det er for at kapasiteten ikke skal tape seg, batteriet "liker ikke" å være helt utladet. Prøv å bruke det nye batteriet noen ladinger, se om det retter seg etterhvert som telefonen "lærer" hvor mye som er igjen. Hvis det tapper seg fort, har du tenkt på at det kan være en app som gjør det? Noen ganger kan apper bli liggende og henge i bakgrunnen. Hvis det er lenge siden du satte telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger så kan du prøve det. Det er et valg i innstillingene på mobilen. *** NB: Ta backup av alle bilder og ting du har lagret på telefonen, det vil bli slettet ved slik tilbakestilling. *** Etter min erfaring så sletter faktisk ikke fabrikkinstillinga bilder og dokumenter, bare personlig info og kontoer.
Gjest Optimo Skrevet 15. mars 2018 #7 Skrevet 15. mars 2018 Mulig, jeg har opplevd motsatt. Hadde ikke tatt sjansen, det er fort gjort å kopiere over til pc eller evt skylagring. ☺️
Neket Skrevet 16. mars 2018 #8 Skrevet 16. mars 2018 Jeg må kjøre batteri doctor og oppgavebehandling hver gang jeg skrur på min Galaxy S5. Den bruker gjerne 5-7 % strøm bare på å starte! Har kjøpt helt nytt batteri, så nå klarer den seg nesten gjennom en arbeidsdag.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #9 Skrevet 16. mars 2018 On 3/15/2018 at 12:45 AM, Gruselgrafs said: Å joda, Samsung telefonene kan vare leeenge de, Bruker selv en Galaxy S2 fra 2011 som virker utmerket, i tillegg så holder batteriet seg fortsatt bra. Så moro, jeg har også en samsung S2 som fungerer supert. Har byttet batteri 2 ganger, og ikke hatt problemer i forbindelse med det. Anonymkode: c8760...11c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #10 Skrevet 16. mars 2018 Du må lade batteriet helt opp og tappe det nesten helt ned igjen et par ganger for at strømstyringssystemet i telefonen skal skjønne hva kapasiteten er. Hvis du vil at det skal vare lengst mulig bør du etter det sørge for at det alltid holder seg mellom 15 og 90%, og helst lade det med USBen på PC i stedet for mobillader. Anonymkode: 46d77...050
Gruselgrafs Skrevet 16. mars 2018 #11 Skrevet 16. mars 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Så moro, jeg har også en samsung S2 som fungerer supert. Har byttet batteri 2 ganger, og ikke hatt problemer i forbindelse med det. Anonymkode: c8760...11c Jeg har forøvrig tre stykker av de som fungerer, alle er kasserte mobiler som jeg har adoptert. Regner med at de var kassert på grunn av at de hadde en håpløst utdatert androidversjon, men det er bare å kjøre en programvareoppdatering det, så får den en nyere og ganske brukbar versjon. Trenger jeg et batteribytte så har jeg fire eller fem ekstra batterier i god stand .
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #12 Skrevet 17. mars 2018 1 hour ago, Gruselgrafs said: Jeg har forøvrig tre stykker av de som fungerer, alle er kasserte mobiler som jeg har adoptert. Regner med at de var kassert på grunn av at de hadde en håpløst utdatert androidversjon, men det er bare å kjøre en programvareoppdatering det, så får den en nyere og ganske brukbar versjon. Trenger jeg et batteribytte så har jeg fire eller fem ekstra batterier i god stand . Regner med du kjører https://lineageos.org? Da får man nyeste Android og alle sikkerhetsoppdateringer etter veldig kort tid. Jeg har kjørt det uten problemer på min telefon i 6 måneder, etter at jeg ble lei av å vente på oppdateringen fra produsenten. Bonusen er at jeg slipper å bruke masse plass på apper som produsenten hadde lagt inn og som jeg ikke bruker. Anonymkode: 46d77...050
Gruselgrafs Skrevet 17. mars 2018 #13 Skrevet 17. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med du kjører https://lineageos.org? Da får man nyeste Android og alle sikkerhetsoppdateringer etter veldig kort tid. Jeg har kjørt det uten problemer på min telefon i 6 måneder, etter at jeg ble lei av å vente på oppdateringen fra produsenten. Bonusen er at jeg slipper å bruke masse plass på apper som produsenten hadde lagt inn og som jeg ikke bruker. Anonymkode: 46d77...050 Nei, jeg bare inn på innstillinger på programvareoppdateringer. Den kjørte oprinnelig Android 2.4.3 og etter oppdateeringa kjører den Android 4.1.2 som er tilstrekkelig for mitt bruk, jeg har kunnet legge inn alle de appene jeg har hatt bruk for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå