Belba Skrevet 16. februar 2005 #1 Skrevet 16. februar 2005 Jeg har litt lyst til å begynne å sykle - både fordi jeg vil øke kondisjon og styrke på en litt alternativ måte, og fordi jeg på den måten kommer meg ut i frisk luft. Jeg lurer på et par ting i den forbindelse: - Hvor mye må jeg ut med for en sykkel som funker greit (ikke noe fancy, men en modell for menn som tåler litt behandling, sykling i terreng, landevei, asfalt etc.)? - Hvor sykler dere? Hvor lenge? Hvordan ser en økt ut (forslag)? Jeg har ikke sykla siden jeg var liten, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bruke den "systematisk". - Jeg kjenner det enormt mye når jeg sykler - mer enn når jeg løper, f.eks. Jeg antar at det kommer av at jeg bruker musklene forskjellig - men tar det lang tid å komme over kneika? Ellers andre tips?
Basementart Skrevet 16. februar 2005 #2 Skrevet 16. februar 2005 Hmm.. Selv har jeg ikke sykkel + at været her (Bergen) er så dårlig for tiden at jeg nok neppe ville kommet meg ut. Noe jeg derimot vil anbefale på det sterkeste er spinning. På mitt treningssenter har vi intensive økter med 45 eller 60 minutter i forskjellig vanselighetsgrad. Jeg har virkelig forelsket meg i denne treningen.. men det sies jo at det er en treningsform man enten elsker eller hater da, men det er jo verdt å prøve! :D
punkyB Skrevet 16. februar 2005 #3 Skrevet 16. februar 2005 Her er en side som gir gode tips om det meste http://home.smartcall.no/hog021/ Vet ikke hvor du bor - men Oslo SPortslager har jo en del salg nå http://www.oslosportslager.no/subcategory/.../2655/2656.html Jeg sykler i Oslo marka (nordmarka) - nå til våren skal jeg sykle litt landevei også. I Oslomarka er det jo ypperlig å sykle. Tips om ruter i Oslo http://www.comatours.com/ Er viktig å variere syklingen litt. Noen langturer med middels puls - og så kortere intervalløkter med høy puls. Er jo litt avhengig av hva du vil oppnå med treningen ! Man sier jo at løping og sykling er vanskelig å kombinere for man bruker muskulaturen forkskjellig. Man anbefaler jo å bruke lettere utveksling på sykling slik at man ikke fr for sure og tunge lår.
Belba Skrevet 17. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2005 Noe jeg derimot vil anbefale på det sterkeste er spinning. På mitt treningssenter har vi intensive økter med 45 eller 60 minutter i forskjellig vanselighetsgrad. Jeg har virkelig forelsket meg i denne treningen.. men det sies jo at det er en treningsform man enten elsker eller hater da, men det er jo verdt å prøve! :D Jeg har gjort det litt før, og skal ta noen spinningtimer, men først og fremst vil jeg komme meg ut - ikke sykle inne i en sal.
Basementart Skrevet 17. februar 2005 #6 Skrevet 17. februar 2005 Jeg har gjort det litt før, og skal ta noen spinningtimer, men først og fremst vil jeg komme meg ut - ikke sykle inne i en sal. Det er vel smak og behag Her regner det så mye at det sjelden frister og gå ut.. men er du så heldig at du bor på østlandet så for all del, ta deg en tur ut! :D
Belba Skrevet 17. februar 2005 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2005 Her regner det så mye at det sjelden frister og gå ut.. men er du så heldig at du bor på østlandet så for all del, ta deg en tur ut! :D Jepp, jeg gjør det, og trener styrke og litt kondisjon inne - derfor er det godt å komme seg ut i frisk luft. Men spinning er absolutt et godt tips ellers. (ellers er jo jeg litt psyk i hodet, og liker å trene når det regner)
Basementart Skrevet 17. februar 2005 #8 Skrevet 17. februar 2005 Hehe :D Ironisk nok hater jeg regnet men likevel valgte jeg å bosette meg i Bergen Rart hva kjærligheten får en til å gjøre, gitt!
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2005 #9 Skrevet 17. februar 2005 Spinning er for meg ulidelig kjedelig, da kan jeg like gjerne stirre på en nymalt vegg og observere at malingen tørker... Sykling i terrenget, derimot :-) Ja, takk, gimme more. Jeg liker best stier og lysløyper med litt varierende terreng, og aller helst uten barnevogner og hunder, så søndag ettermiddag er ikke det lureste. Litt regn og søle gjør det bare mer spennende. Jeg har selv en halvdyr sykkel, men du finner OK sykkel som tåler litt for rundt 4000. Kjøp ikke sykkel uten demping foran til å sykle i terrenget med, da kan du, som meg, havne på legevakta med ødelagt rygg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå