Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, driver å utdanner meg som bioingeniør og er halvveis i løpet.
Jeg er veldig usikker på hva jeg vil når jeg er ferdig. Ønsker ikke å ta blodprøver, være på tappestasjon eller lignende. 
Kunne tenke med å arbeide med dyr når jeg er ferdig utdannet, eller i Mattilsynet eller noe annet.
Hvilke valgmuligheter har jeg utenfor helsesektoren?

Til dere som er utdannet bioingeniør:
Hva/hvor jobber du? Hvilke arbeidsoppgaver har du? Hva syntes du om det?

Anonymkode: 2f9e0...01d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil ta blodprøver? Vurderer bioingeniør selv.

Anonymkode: 388d8...92e

AnonymBruker
Skrevet

Går siste året på bioingeniørlinja nå, men jeg er av typen som ønsker pasientkontakt og blodprøvetaking osv da.

Har noen i klassen som ønsker seg en jobb utenfor helsesektoren og da har jeg hørt at de har pratet om veterinærinstituttet, NMBU, dopingtesting for antidoping Norge (dette er riktignok prøvetaking, men i en litt annen setting). Har også hørt at de har bioingeniører på laboratorier som tester asfalt, vann, fiskeoppdrettsnæringen osv. 

Kjemiingeniør er ikke en skjermet tittel (noe bioingeniør er), så en bioingeniør kan faktisk søke stillinger som er utlyst til kjemiingeniører. 

Anonymkode: febb4...4f4

• 8 måneder senere...
Skrevet
På 14.3.2018 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil ta blodprøver? Vurderer bioingeniør selv.

Anonymkode: 388d8...92e

Hei, beklager for sent svar. Er ikke helt kjent på denne siden, så visste ikke at jeg hadde fått svar. 

Jeg har ikke noe imot å ta blodprøver sånn direkte. Men jeg syntes ikke det er noe interessant. Og er heller ikke spesielt glad i å måtte stikke på pasienter. Dette fordi jeg selv har hatt nålefrykt, og vet hvor ubehagelig det er når de bommer på åren. Derfor syntes jeg det er veldig ubehagelig med spesielt barn som ikke ønsker å bli stukket og eldre mennesker med kommentaren "Nå treffer du riktig altså, du får kun en sjanse". Jeg kan jo ikke love at jeg treffer på første forsøk, ettersom at noen har mer utfordrende årer enn andre, samt at det varierer litt fra dag til dag. Jeg får dårlig samvittighet for at jeg må stikke noen, og det syntes jeg ikke noe om. 

Generelt er heller ikke pasientkontakt mitt interessefelt. Jeg er mer interessert i selve laboratoriearbeidet :)

Skrevet
På 15.3.2018 den 15.26, AnonymBruker skrev:

Går siste året på bioingeniørlinja nå, men jeg er av typen som ønsker pasientkontakt og blodprøvetaking osv da.

Har noen i klassen som ønsker seg en jobb utenfor helsesektoren og da har jeg hørt at de har pratet om veterinærinstituttet, NMBU, dopingtesting for antidoping Norge (dette er riktignok prøvetaking, men i en litt annen setting). Har også hørt at de har bioingeniører på laboratorier som tester asfalt, vann, fiskeoppdrettsnæringen osv. 

Kjemiingeniør er ikke en skjermet tittel (noe bioingeniør er), så en bioingeniør kan faktisk søke stillinger som er utlyst til kjemiingeniører. 

Anonymkode: febb4...4f4

Beklager sent svar.

Tusen takk for innspill! Skal sjekke dette ut nærmere :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...