Gå til innhold

Vanskelig å knytte meg til noen/vanskelig å slippe andre innpå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet frem til at jeg synes det er vanskelig å knytte meg til noen, og i det hele tatt å slippe andre innpå meg. Har nok noe med barndom og erfaringer å gjøre...Har vært i ett forhold, det gikk ikke bra, så nå er jeg brent barn og har enda vanskeligere for å slappe av og date. Men jeg skjønner at jeg har også et ansvar, at fortiden min ikke har vært så grei er ikke en unnskyldning for å være vanskelig selv...

Jeg vet at for å skape gode relasjoner må man øve, være modig og ta noen sjanser. Men jeg synes nærhet på mange måter er skummelt.

Så her er noen spørsmål: Menn, er det greit med en kvinne som overhodet ikke ønsker sex på første date? Altså, ikke at jeg mener at det er noe galt med at andre gjør det, men jeg trenger lang tid før jeg blir komfortabel nok... Jeg er også en person som synes det er vanskelig å komme med store kjærlighetserklæringer slik jeg ser andre gjøre, viser nok heller at jeg er glad i noen med handling. Er dette noe som plager deg evt? Ser forbedringspotensialet der, og vet at jeg må øve etterhvert som jeg blir litt mer komfortabel.

Hvor åpen skal man være, og hvordan? (Altså, jeg ser ikke for meg at jeg skal komme med et tårevått oppgulp om alt jeg har opplevd og strevd med på første date :P Men jeg har skjønt at det kan være lurt å kommunisere om slike ting, så ikke en jeg dater eller skal forhåpentligvis bli sammen med tror at jeg er iskald eller uinteressert. Jeg synes - surprise - at det er vanskelig å snakke om mitt eget liv og personlige ting, så det er ikke noe jeg gleder meg til å nevne.)

Ellers noen gode råd på veien?

Jeg er forresten kvinne i 20-årene, hvis alder/kjønn er relevant.

Anonymkode: 95e75...76a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sex på første date er nok relativt unormalt, med mindre man har blitt enig om det på forhånd. Generelt skal du ha sex når du har lyst og er komfortabel med det. Svaret på hvor lang tid det tar kan du ikke få her eller fra motparten. Samtidig synes jeg ikke du skal gå rundt å bekymre deg om det er for tidlig eller for sent, det tyder på at du rasjonaliserer det unødvendig mye. Vi er skrudd sammen for å ha sex sammen, og det er kommer helt av seg selv hvis relasjonen utvikler seg godt. I hvertfall hvis man ikke lar alle andre sine standarder stå i veien. Bruk tiden til å bli kjent, og hvis han er en du liker godt så pleier resten å ordne seg. Hvis du møter en som har klare forventninger om å ha sex på 1., 2. eller 4. date så er det ganske sprøtt. Men det du bør tillate deg er at kontakten eskalerer fra å bare prate, til å bli fysisk. Ta på hverandre, holde hender, nært nok til å lukte på hveranre og kanskje kysse. Men alt eller ingenting av dette trenger å skje allerede på første date (det varierer veldig for min del også). Hvis de tingene føles herlig så er vanligvis ikke sexen langt unna, men det kan ta en eller fem dates eller mange fler, avhengig av hvem man er som personer. Men som sagt, ikke rasjonaliser dette alt for mye, bruk hjertet og tiden til å bli kjent med typen først.

Endret av Kreator
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker best jenter som ikke vil ha sex på første date. Det er denne typen kvinne en ønsker å bygge et liv med siden hun viser integritet.

Trenger ikke å være et dårlig tegn om en har på første, men som sagt, jeg virkelig liker kvinner som av selvrespekt både klarer å si ifra og som er slik. 

Anonymkode: 68198...28e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...