Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

23 dpo og negativ test..... hva er sjansene mine egentlig? Flere som er i samme situasjon eller som har vært i samme situasjon??

Anonymkode: 71f4f...e10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er syklusene dine til vanlig.

Hvordan påviste du eggløsning?

Anonymkode: 18119...6bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet positivt 20 dager dpo. Fikk en svak strek, altså litt lav hcg. Det kan ta litt tid for noen å få positivt :) når venter du mens?

Anonymkode: 2a4a0...e8e

AnonymBruker
Skrevet

Hadde eggløsning 19.02 (eggløsningstester) og ventet mens 4-5.03.. har stabile sykluser på 28-30 dager...

ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg testet positivt 20 dager dpo. Fikk en svak strek, altså litt lav hcg. Det kan ta litt tid for noen å få positivt :) når venter du mens?

Vet du grunnen til at du testet så sent positivt?:) fikk du bekreftet at eggløsning var når den var? Med tanke på ultralyd foreksempel, stemte det? 

Ventet mens 4-5 mars😩 kanskje håp da! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du grunnen til at du testet så sent positivt?:) fikk du bekreftet at eggløsning var når den var? Med tanke på ultralyd foreksempel, stemte det? 

Ventet mens 4-5 mars😩 kanskje håp da! 

Ts

Jeg tok ingen eggløsningstest, regnet med eggløsningskalkulator for å få en ca indikator. Har alltid hatt regelmessig mens, 28 dagers syklus så jeg regnet utifra det :) Tok en test 2 dager før jeg ventet mens, og så 2 dager etter, også fikk jeg positiv test en uke etter :) 

Ultralyd får man ikke såpass tidlig, men de regner termin utifra første dag i siste menstruasjon, så det stemte med det som jeg regnet ut :)

Hvordan føler du deg da? Føler du deg som du pleier når du venter mens? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok ingen eggløsningstest, regnet med eggløsningskalkulator for å få en ca indikator. Har alltid hatt regelmessig mens, 28 dagers syklus så jeg regnet utifra det :) Tok en test 2 dager før jeg ventet mens, og så 2 dager etter, også fikk jeg positiv test en uke etter :) 

Ultralyd får man ikke såpass tidlig, men de regner termin utifra første dag i siste menstruasjon, så det stemte med det som jeg regnet ut :)

Hvordan føler du deg da? Føler du deg som du pleier når du venter mens? 

Åja, så du kan i teorien hatt el litt senere? 

Er det som er så rart! Jeg spotter ALLTID i ca to dager før mens starter, men ingenting denne gangen.. føler meg så rar i kroppen 😩 ikke noe gøy når ingenting skjer... dette har aldri skjedd før :( 

Skrevet

Høres ut som EL har vært forsinket eller fraværende. Det kan skje i noen sykluser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Aryamili skrev:

Høres ut som EL har vært forsinket eller fraværende. Det kan skje i noen sykluser.

Jeg har som regel 2 sykluser i året hvor jeg ikke finner el (ved hjelp av eggløsningstester). Men da pleier mens å komme en uke for tidlig og ikke en uke for sent... vi har som du sikkert skjønner prøvd en stund og har alltid el samme tidspunkt hver mnd, bortsett fra de to mnd hvor jeg ikke har el. Som regel er dette i september og mai! Er helt sprøtt hvor godt jeg kjenner syklusen min🙈 blir nesten litt flau...men mens har aldri vært forsinket før...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har som regel 2 sykluser i året hvor jeg ikke finner el (ved hjelp av eggløsningstester). Men da pleier mens å komme en uke for tidlig og ikke en uke for sent... vi har som du sikkert skjønner prøvd en stund og har alltid el samme tidspunkt hver mnd, bortsett fra de to mnd hvor jeg ikke har el. Som regel er dette i september og mai! Er helt sprøtt hvor godt jeg kjenner syklusen min🙈 blir nesten litt flau...men mens har aldri vært forsinket før...

Forstår hva du mener, men uansett hvor stabil den er kan det oppstå kluss i syklusen. Hvis EL har vært forsinket kan det godt tenkes du er gravid gitt at dere da har hatt sex i det tidsrommet og ikke bare når du forventet EL. Hvis EL uteblir i en syklus er det vanskelig å si når mensen kommer. Tror ikke det er annet å gjøre enn å vente på mensen evt. ta en ny test om en ukes tid :) Masse lykke til! Håper du er gravid :) For å være helt sikker på at du faktisk har EL kan jeg tipse om å tempe, siden dere har prøvd en stund. EL-tester kan nemlig gi falsk positiv.

AnonymBruker
Skrevet

Åja, så du kan i teorien hatt el litt senere? 

Er det som er så rart! Jeg spotter ALLTID i ca to dager før mens starter, men ingenting denne gangen.. føler meg så rar i kroppen 😩 ikke noe gøy når ingenting skjer... dette har aldri skjedd før :( 

Nei eggløsningen var nok ikke forsinket, for eggene ble trolig befruktet 20 januar. I følge fastlegen. Første dagen i min siste mens var 6 januar, og jeg ventet den igjen den første uka i februar. Jeg er altså 9+4 nå :) 

Det tar bare tid av og til før HCG-en blir høy nok til å gi utslag på graviditetstest har jeg forstått.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Aryamili skrev:

Forstår hva du mener, men uansett hvor stabil den er kan det oppstå kluss i syklusen. Hvis EL har vært forsinket kan det godt tenkes du er gravid gitt at dere da har hatt sex i det tidsrommet og ikke bare når du forventet EL. Hvis EL uteblir i en syklus er det vanskelig å si når mensen kommer. Tror ikke det er annet å gjøre enn å vente på mensen evt. ta en ny test om en ukes tid :) Masse lykke til! Håper du er gravid :) For å være helt sikker på at du faktisk har EL kan jeg tipse om å tempe, siden dere har prøvd en stund. EL-tester kan nemlig gi falsk positiv.

Tusen takk for fint svar :) jeg skal begynne å tempe dersom mensen kommer snart... synes uansett det er rart at en test ikke har slått ut enda, den burde jo det egentlig... med mindre jeg faktisk ikke hadde eggløsning når jeg tror selv😊

AnonymBruker
Skrevet

Nei eggløsningen var nok ikke forsinket, for eggene ble trolig befruktet 20 januar. I følge fastlegen. Første dagen i min siste mens var 6 januar, og jeg ventet den igjen den første uka i februar. Jeg er altså 9+4 nå :) 

Det tar bare tid av og til før HCG-en blir høy nok til å gi utslag på graviditetstest har jeg forstått.

Hmm! Så av og til så kan det bare være at det tar tid altså.... jeg får vente litt til med å teste igjen da, selv om min tålmod snart ryker en viss plass🙈🙈

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hmm! Så av og til så kan det bare være at det tar tid altså.... jeg får vente litt til med å teste igjen da, selv om min tålmod snart ryker en viss plass🙈🙈

Du det skjønner jeg så godt! Det er så nervepirrende å gå rundt og ikke vite, jeg gikk rundt og trippa jeg og, ble nesten litt smågal.. Men ja du må nok bare vente enda litt til :) 

AnonymBruker
Skrevet

Fremdeles negativ test 😩😩

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig. Virker som kroppen har hoppet over en syklus.. :/

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Aryamili skrev:

Kjedelig. Virker som kroppen har hoppet over en syklus.. :/

Ja jeg aner ikke... alt er bare helt absurd😩

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig regelmessig menstruasjon, men så én gang hoppet jeg over en syklus. Det kan ha skjedd deg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...