Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker mellom 2000-3000 kr selv. Jeg har kranglete mage, så jeg må kjøpe en del dyre og sunne matvarer på grunn av det. F.eks. går det mye i speltlomper og knekkebrød.  Jeg spiser fisk/kylling i ukedagene med f.eks. grønnsaker. Kjøper alltid fryste grønnsaker, det er billigere. I helgene unner jeg meg som regel noe kjøtt, så da blir det taco som jeg har til hele helgen eller hjemmelaget pizza. 

Tror jeg også ville startet med 6000 kr på to. Så kan det justeres opp eller ned etterhvert. Den ene spiser kanskje litt mer enn den andre.

Skrevet

Jeg er alenemor til en femåring og sparer penger til EK, i håp om å kunne kjøpe leiliighet til sommeren. Vi bruker ca 3000 kr på mat i mnd. Og da synes jeg vi spiser både godt og næringsrikt. Men jeg storhandler, og planlegger alle middager i god tid, og da er det lettere å gjøre det billig☺

• Liker 1
Skrevet

6-7000 kr. To voksne, et barn og en katt. Inkluderer alt man kjøper i dagligvarebutikken (sikkert 1-2000 går til barnets behov).

Anbefaler dere å betale hver for seg i en mnd. Så tar dere utskrift fra nettbanken og ser hvor mye begge betalte til sammen. Da ser dere ca. budsjettet deres. Legg til 1000 kr ekstra og del på 2, så ser dere hvor mye hver av dere skal legge i matposten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forsørger en halvvoksen sønn, så vi er to personer. Pga jeg drikker store mengder brus, er matbudsjettet vårt en del høyere enn det hadde trengt å være. Men jeg har ingen planer om å slutte med Pepsi Max, så sånn er det.

Jeg bruker 6000 kr i mnd på matbudsjettet. Det inkluderer alt fra matbutikken, som hygieneartikler, dopapir, husholdningsrengjøringmidler, dusjsåpe, q-tips og alt.

AnonymBruker
Skrevet

varierer veldig her. Alt fra 2000 kr til 4000 kroner. Vil tro vi oftest havner på ca 2500 kr

Lager maten fra bunnen, kaster svært sjeldent mat, storhandler en gang pr mnd, spiser sjeldent ute, spiser aldri godteri, men spiser heller god mat

Anonymkode: 44ee2...ffc

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne og en tenåring og bruker max 5000 kr i mnd. på mat og husholdning. Brus, snacks og snop har vi kun på lørdager. 

Anonymkode: 039d8...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...